چند نوع مختلف تابلو چلنیوم

چند نوع مختلف تابلو چلنیوم

یکی از بهترین و کاربردی ترین تابلوهای تبلیغاتی که در حال حاضر به طور گسترده به عنوان تابلو مغازه، شرکت و فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد تابلو چلنیوم است.

این تابلو به دلایل مختلفی مورد توجه اهالی کسب و کار بوده است. عواملی مثل مقاومت بالا و ماندگاری زیاد، تنوع در طرح و رنگ، قابلیت نورپردازی به شکل های مختلف، مصرف بهینه برق و قیمت مقرون به صرفه برخی از  دلایل گسترش استفاده از این تابلوها در میان مشتریان شده است.

تابلو چلنیوم معمولاً با استفاده از ورق پلکسی گلاس شفاف یا رنگی و به کار بردن رول چلنیوم ساخته می شود. در این تابلوها از لامپ های اس ام دی برای روشنایی در حروف برجسته استفاده می شود.

با پیشرفت صنعت تابلو سازی در کشور، ساخت تابلو چلنیوم هم دستخوش تغییراتی شده است. در حال حاضر انواع مختلفی از این تابلو برای استفاده در مکانهای مختلف طراحی و ساخته می شود. در ادامه و به جهت آشنایی بیشتر شما خواننده عزیز، به ارائه توضیحاتی در خصوص انواع مختلف این تابلو می پردازیم.

تابلو چلنیوم

 انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم ساده

این مدل همانطور که از نامش پیدا است ساده ترین شکل تابلو چلنیوم است. برای ساخت این تابلو ابتدا ورق پلکسی، متناسب با شکل حروف برش داده می شود. در ادامه لبه های چلنیوم دور آن چسبانده می شود. معمولاً در ساخت این تابلو از نورپردازی استفاده نمی شود. از نظر قیمتی خرید تابلو چلنیوم ساده، ارزان و مقرون به صرفه است.

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

برای ساخت قسمت رویه حروف در این تابلو از دو رنگ پلاکسی گلاس و برای لبه های حروف از چلنیوم استفاده می شود. کاربرد دو نوع رنگ در این تابلو باعث زیبایی و جذابیت آن شده است. استفاده از این ترکیب باعث می شود تا انجام نورپردازی در این تابلو ممکن باشد. در زمینه رنگ این تابلوها باید اشاره کرد که می توان از تلفیق چندین پلکسی در رنگهای مختلف برای ساخت این تابلو استفاده کرد.

تابلو RGB

این تابلو هم از ترکیب پلکسی سفید رنگ و لبه های چلنیومی ساخته شده است. نکته مهم در این مدل تابلو، نورپردازی آن است.  در این تابلو ها از اس ام دی RGB  استفاده شده است. به دلیل کاربرد پلکسی سفید رنگ، نورپردازی در این تابلوها به شکل زیبایی صورت می گیرد. در تابلو چلنیوم RGB  از هفت رنگ جهت نورپردازی و ایجاد روشنایی استفاده می شود.

انواع تابلو چلنیوم

 

 تابلو چلنیوم فول کالر

حتماً شما هم شاهد انواع تابلو مغازه با تنوع رنگ بسیار زیاد بوده اید. تابلو چلنیوم فول کالر، بیشترین شباهت را با تابلو RGB  دارد. تنها وجه تمایز این دو مدل این است که در تابلو فول کالر قابلیت نمایش تعداد رنگ بسیار بیشتری نزدیک به 16 میلیون رنگ وجود دارد.  این در حالی است که در تابلو RGB  این قابلیت وجود ندارد.

 

تابلو پانچ

چند نوع مختلف تابلو چلنیوم این مدل یکی از انواع مدلهای محبوب و به روز تابلو چلنیوم است. در تابلو پانچ، حروف برجسته به شکلهای مختلف هندسی  اعم از ستاره و دایره برش داده شده می شوند. این کار باعث شکست نور شده و در نتیجه جلوه و روشنایی بسیار زیباتری در تابلو ایجاد می شود. تابلو پانچ به نامهای دیگری از جمله الماسی و ستاره ای در حرفه تابلوسازی شناخته می شود. در این رابطه باید اشاره کرد که علاوه بر حروف چلنیوم، از این روش در تابلوهای استیل و نئون پلاستیک به شکلهای مختلف استفاده می شود.

 تابلو چلنیوم نوراندریک ( نور مخفی)

تابلو نور مخفی، یکی دیگر از جذاب ترین تابلوهایی است که در صنعت تابلو سازی طراحی و ساخته شده است. اصطلاح نوراندریک  به این معنی است که نورپردازی از قسمت پشت حروف انجام می شود. در این تابلو بین حروف برجسته و زمینه تابلو فاصله ای حدود یک سانتی متر ایجاد می شود. با قرار دادن لامپ های اس ام دی در این فاصله، نورپردازی از زیر حروف به زمینه تابلو تابیده می شود. این حالت زیبایی خاصی را در تابلو ایجاد می کند.

تابلو چلنیوم طلایی

این تابلو به دلیل داشتن ظاهری درخشان و شیک، بسیار پرکاربرد بوده و از آن در ساخت تابلو مغازه و فروشگاه به میزان زیادی استفاده می شود. برای ساخت این تابلو از پلکسی گلاس با رنگ طلایی و لامپ های اس ام دی زرد استفاده می شود.

تابلو چلنیوم کریستال

یکی دیگر از انواع جدید تابلو چلنیوم مدلی کریستالی است. قطعات کریستال مورد استفاده در این مدل، در واقع همان کریستالهای موجود در لوستر ها هستند. گاهی نیز برای درست کردن تابلو کریستال از قطعات خرد شده پلکسی گلاس روی حروف استفاده می شود. نورپردازی تابلوهای کریستالی به شیوه های مختلفی از جمله تک رنگ، RGB  و فول کالر انجام می شود.

تابلو مغازه

تابلو تلفیقی

چند نوع مختلف تابلو چلنیوم در سالهای اخیر پیشرفتها و خلاقیتهای زیادی در عرصه تابلوسازی تبلیغاتی صورت گرفته است. یکی از این موارد، تلفیق حروف تابلو چلنیوم با سایر تابلوها و یا استفاده از متریال سایر تابلوها در ساخت تابلو چلنیوم است. یکی از نوآوری هایی که در ساخت تابلو های چلنیوم به کار رفته در زمینه نورپردازی آن است.

امروزه علاوه بر لامپ های smd ، انواع مختلف لامپ های نئون شیشه ای، لاس وگاسی و موارد دیگری در حروف تابلوهای چلنیوم مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین تابلوهای چلنیوم را می توان با تابلوهای چوبی، استیل، کامپوزیت و … هم ترکیب نمود. وجود این ترکیب ها باعث شده تا مدلهای متنوع تابلو چلنیوم به صورتهای مختلف مورد استفاده و کاربرد مشاغل و کسب و کارهای مختلف قرار گیرد.

همانطور که در طول مطلب اشاره کردیم استفاده از تابلو چلنیوم به عنوان تابلو مغازه، فروشگاه و … در میان اهالی کسب و کار رواج دارد. علاوه بر مقاومت زیاد و قیمت مقرون به صرفه، وجود تنوع زیاد در مدلهای این تابلو، از جمله دلایل گرایش به استفاده از این تابلو شده است. با توجه به موارد مطرح شده شما می توانید متناسب با کسب و کار خود، یکی از انواع این تابلوها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب هر کدام از انواع تابلو چلنیوم، باید به موارد مختلفی از جمله تناسب با نوع کسب و کارتان دقت داشته باشید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این محتوا در خصوص انواع تابلو چلنیوم، مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *