تابلو مغازه و انواع نورپردازی

تابلو مغازه و انواع نورپردازی یکی از اصلی ترین بخش ها برای معرفی و نمایش یک مغازه به مشتریان به شمار می آید. به همان اندازه که چیدمان ویترین مغازه ها در جلب نظر مشتریان اثر دارد، طراحی و اجرا و نور پردازی تابلو مغازهنیز می تواند نقشی اساسی در این خصوص داشته باشد. صنعت تابلو سازییکی از صنایعی است که پیشرفت های زیادی را طی سالیان اخیر شاهد بوده است. این پیشرفت ها در تمام زمینه ها مانند استفاده از متریال جدید، ایده پردازی های جذاب در طراحی و همچنین موفقیت هایی در نور پردازی های به دست آمده اند. طراحی تابلو مغازه یکی از مهم ترین بخش ها در صنعت تابلو سازی مغازه بوده و باید توجه ویژه ای به آن شود.

 

تابلو مغازه

چه مواردی در طراحی بهتر تابلو مغازه اثر گذار است؟

طراحی و اجرای تابلو مغازه باید به شکلی حرفه ای و کارشناسی شده انجام شود. عوامل زیادی می تواند کیفیت به تابلو مغازه را تحت تاثیر قرار دهد. عواملی نظیر عوامل محیطی در طول عمر این تابلو ها اثر دارد علاوه بر این شیوه های نور پردازی در این تابلو ها باید با توجه به دسترسی به منابع انرژی و همچنین شرایط محیطی مانند رطوبت و باران و غیره انجام گردد. هنگامی که قصد اجرای یک تابلو مغازه را دارید باید به موضوع فعالیت آن مغازه توجه ویژه ای داشته باشید و بر اساس آن سعی کنید از رنگ های جذابی که توجه را به خود جلب می کنند استفاده کنید. ترکیب رنگ های شاد و جذاب با نور پردازی های حرفه ای می تواند موجب شود تابلوسازی بسیار جذاب به نظر بیاید. استفاده از نور پردازی در طراحی و اجرای تابلو مغازه می تواند به صورت متحرک یا ثابت در نظر گرفته شود. در برخی از تابلو ها نور پردازی به عنوان بخشی از طراحی و اجرای تابلو در نظر گرفته می شود اما برای انواع دیگر باید منابع نوری و نور پردازی های ویژه ای را در نظر بگیرید.اگر به نور پردازی تابلو مغازه توجه کافی داشته باشید می توانید مشتریانی از هر قشر و در هر سن و سالی را به سمت مغازه خود جذب کنید. سعی کنید از نور هایی استفاده کنید که احساس پویا بودن را به شما بدهند. انواعی از تابلو مغازه وجود دارد که به آن ها تابلو وگاسی گفته می شود. در تابلو مغازه وگاسی تمام توجه و تمرکز به سما نور پردازی تابلو بوده است. این تابلو ها دارای پس زمینه هایی پر از خط و خطوط نورانی هستند. گاهی اوقات نور پردازی در این تابلو به صورت چشمک زن بوده و در برخی دیگر خطوط نورانی به ترتیب خاموش و روشن می شوند.

تابلو سازی

مشاورین املاک مدرن کامرانیه

در نور پردازی تابلو مغازه باید به چه نکاتی توجه نمود؟

همان گونه که ذکر شد در طراحی و اجرای تابلو مغازه موضوع نور پردازی دارای اهمیت ویژه ای است و نمی توان از کنار آن به آسانی عبور کرد. اما در زمان نور پردازی و انتخاب روش های مختلفی که برای این کار پیش رو دارید لازم است به برخی از موارد توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به برخی از نکات اشاره خواهیم کرد.

  • اهمیت مصرف انرژی در نور پردازی تابلو مغازه:

مصرف برق و انرژی برای نور پردازی تابلو مغازه به ویژه برای مغازه هایی که در آن ها تابلو های زیادی وجود دارد با ابعاد تابلو زیاد است اهمیت ویژه ای دارد. مصرف بالای برق در این تابلو می تواند هزینه های فراوانی را به صاحبان مغازه تحمیل کند. به عنوان مثال در تابلو چلنیوم استفاده از لامپ های اس ام دی رایج است. این لامپ ها اگر چه نور پردازی مناسبی را برای تابلو مغازه ایجاد می کنند اما از لحاظ میزان مصرف برق در مقایسه با تابلو هایی که به سبک وگاسی نور پردازی شده اند و تابلو هایی که از لامپ نئون استفاده می کنند میزان مصرف برق کمتری دارند.

تابلو مغازه و انواع نورپردازی

  • توجه به هزینه های تعمیر و نگهداری تابلو مغازه:

هنگامی که قصد انتخاب نوع تابلو مغازه را دارید نباید تنها به هزینه های اولیه آن توجه کنید بلکه آن چیزی که دارای اهمیت است موضوع هزینه هایی است که برای تعمیر و نگهداری باید بپردازید. در نظر داشته باشید که تابلو مغازه از جمله تابلو هایی است که در معرض محیط بیرونی قرار دارد و شرایط محیطی مختلف می تواند بر آن ها اثر داشته باشد. همین امر در خصوص نور پردازی این تابلو ها نیز اثر دارد. به طور کلی در صنعت تابلوسازی موضوع هزینه ها موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. در میان انواع تابلو ها با نور پردازی های مختلف استفاده از تابلو چلنیوم با نور پردازی های مبتنی بر لامپ های اس ام دی می توانند هزینه های کمتری را به صاحبان مغازه تحمیل نمایند.

نور پردازی تابلو مغازه

تابلو مغازه و انواع نورپردازی

  • نور پردازی های یکنواخت و افزایش جذابیت تابلو مغازه:

نور پردازی تابلو مغازه باید با توجه به اصول اساسی در این حوزه صورت بگیرد.  به عنوان مثال وجود نور های نقطه در تابلو سازی می تواند جذابیت کار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اگر می خواهید نور پردازی تابلو مغازه شما در همه زمان ها موجب جذب بیشتر مشتریان گردد نباید استفاده از نور های یکنواخت را فراموش کنید. نور ها باید یک دست بر تمام بخش های تابلو تابیده شود. استفاده از نور های یکنواخت تنها به دلیل زیبایی بیشتر تابلو ها نیست بلکه نمایش آن ها را از فواصل مختلف بهبود می بخشد و به این ترتیب مشتریان شما به ویژه در شب می توانند به آسانی نوشته های روی تابلو را بخوانند.

 

به طور کلی موضوع نور پردازی تابلو مغازه می تواند بسیار پیچیده و تخصصی باشد. در هنگام انتخاب نوع تابلو و نحوه نور پردازی ممکن است گزینه های زیادی پیش روی شما قرار داده شود. بهتر است پیش از سفارش تابلو از یک کارشناس در این زمینه مشاوره بگیرید و تابلو مغازه را منطبق با نیاز ها و سلیقه خود انتخاب کنید. به این ترتیب علاوه بر انتخاب تابلویی مناسب و با کیفیت می توانید صرفه جویی مناسبی نیز در هزینه های خود داشته باشید و در نهایت می توانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *