تابلو چلنیوم چطور ساخته میشود

تابلو چلنیوم چطور ساخته میشود تابلو‌ چلنیوم طرفداران زیادی دارد، قصد داریم در مورد نوع ساخت این تابلو و مراحل ساخت آن توضیح دهیم.

 

مرحله اول ساخت تابلو چلنیوم

اولین مرحله برای ساخت تابلو چلنیوم طراحی حروف است، برای این کار از نرم‌افزارهای طراحی مانند کرل، اتوکد و فتوشاپ استفاده می‌شود. در این مرحله نیاز است که نوع فونت ها مشخص شود، اندازه فونت ها بررسی شود و سایز و ضخامت فونت نیز مورد بررسی قرار بگیرد. دقت نمایید که این مرحله بسیار مهم بوده و می بایست دقت بالایی در بر داشته باشد. برای ساخت تابلو مغازه در بخش طراحی حروف در ابتدا می بایست پیش بینی لازم در مورد ابعاد تابلو صورت بگیرد یعنی نباید از حروف بسیار بزرگ برای تابلوهایی با ابعاد کوچک استفاده شود تیم متخصص تابلونما در این زمینه توانسته ایده های جالب به کار بگیرد تا حروف طراحی شده قابلیت تغییر سایز داشته باشند. در نهایت پس از مشخص شدن حروف و نوع طراحی آن باید به مشتری نشان داده شود و مشتری سبک حروف را تایید نماید و در صورت نیاز، ویرایش های لازم صورت می‌گیرد و حروف نهایی تایید شود.

تابلو چلنیوم

 

دومین مرحله ساخت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم چطور ساخته میشود پس از طراحی حروف چلنیوم، نیاز است که طرح مورد نظر روی بدنه اجرا شود معمولاً از جنس پلکسی گلاس استفاده می شود این جنس نوعی پلاستیک است که ظاهری بسیار مشابه به شیشه دارد و شفاف و جذاب است. دقت نمایید که این جنس نسبت به شیشه مقاومت بیشتری دارد و رنگبندی آن کامل است. در این مرحله نیاز به استفاده از دستگاه لیزر خواهد بود در واقع دستگاهی باید استفاده شود که نوع طرح را روی بدنه به طور کاملاً دقیق نماید اگر دستگاه مورد استفاده نامرغوب باشد و یا از دقت کافی برخوردار نباشد کار دچار مشکل شده و در نهایت نمی توان انتظار داشت که تابلو تمیز طراحی شود. معمولاً برای اجرای طرح مورد نظر روی بدنه در ابتدا باید ابعاد اصلی را مشخص کرد هرچه طرح مورد نظر دقیق تر باشد اجرای آن روی بدنه دستگاه به صورت کاملاً استاندارد صورت می گیرد. دقت کنید که به طور کلی شیشه های مورد استفاده برای تابلو باید از نظر کیفیت شرایط خاص خود را داشته باشد اگر قرار به اجرای جنس پلکسی گلاس و پلاستیک است باید کیفیت مواد اولیه تایید شود.

 

 

برش لیزر و اجرای طرح درست در تابلو سازی

سومین مرحله برای ساخت تابلوی چلنیوم عملیات برش لیزر است و می بایست طرح به واسطه دستگاه برش روی پلکسی گلاس ترسیم شود. دقت نمایید که نوع ترسیم بسیار مهم است و باید دقت بالایی در این راستا صورت بگیرد. چون هر نوع سهل انگاری سبب نازیبا بودن کار نهایی می‌شود پس از انجام این مراحل می بایست لبه چلنیوم به پلکسی گلاس چسبانده شود در تابلو سازی معمولاً مراحل خم کردن و قوس دادن اهمیت زیادی دارد و همین جور نوع قوس و شیار روی لبه چلنیوم باید به طور دقیق و توسط دستگاه چلنیوم ساز صورت بگیرد خوشبختانه تیم متخصص تابلو سازی رسام در این زمینه از بهترین ایده ها کمک گرفته اند دستگاه‌های تابلوسازی که استفاده می‌شود اغلب اروپایی بوده و برای اجرای فونت های لاتین نیز مناسب هستند.

 

برای ساخت حروف فارسی یک سری مشکلات وجود دارد در واقع خط و خش روی لبه چلنیوم ایجاد می‌شود که سبب می‌شود کار کمی دشوار در نظر گرفته شود برای این کار می بایست از نیروی متخصص کمک بگیرید. یک موضوع بسیار مهم این است که نوع پیوستگی نوشته‌های فارسی اهمیت زیادی دارد این موضوع در مورد نوشته های لاتین کمتر دیده می شود بنابراین طرح اولیه باید به طور دقیق اجرا شود.

 

 

فیکس کردن لبه حروف و لبه چلنیوم در تابلو سازی

تابلو چلنیوم چطور ساخته میشود چهارمین مرحله ساخت تابلو های چلنیوم مربوط به فیکس کردن لبه حروف و لبه چلنیوم است. اگر بخواهیم موضوع را به زبان ساده تری برای شما توضیح دهیم شرایط از قرار زیر است:

پس از اینکه لبه های حروف و لبه های چلنیوم آماده شد نیاز است که از یک میز آهنی استفاده شود و لبه های مذکور توسط آهنرباهای مخصوص ثابت شود این کار باعث می‌شود تا جذب بهتری بین لبه ها صورت بگیرد که نیاز به استفاده از چسب و یا اسپری های مخصوصی است تا لبه چلنیوم را به پلکسی بچسباند. استفاده از چسب مرغوب همینطور اسپری های مناسب از موارد مهمی است که سبب افزایش کیفیت کار می شود و باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

 

کارخانه رازین پلیمر راه ابریشم

مرحله پنجم، زیرسازی چلنیوم

تابلو چلنیوم چطور ساخته میشود مرحله پنجم بسیار مهم است و باید دقت بیشتری در مورد آن صورت بگیرد. پس از اینکه حروف چلنیوم ساخته شد نوبت به زیرسازی می‌رسد برای زیرسازی حروف می‌بایست از ورق های خاص با ضخامت ۸ الی ۱۰ میلیمتر استفاده شود ورقه های پی وی سی بهترین گزینه هستند تا در مقابل شرایط جوی متفاوت مقاومت بالایی داشته باشند این ورقه ها دچار تغییر حالت نمی‌شوند و مشکل زنگ زدگی و خوردگی برای آنها وجود نخواهد داشت و از سوی دیگر می‌توان از ورقهای کامپوزیتی و یا چوب ترموود استفاده کرد البته این دو مورد برای نمای اصلی حروف برجسته استفاده می شود و حالت تزئینی دارد.

 

 

خط کشی استاندارد

ششمین مرحله برای ساخت تابلو چلنیوم مربوط به خط کشی است در واقع حروف چلنیوم ساخته شده می بایست روی ورقه‌های منتخب قرار بگیرد تا دور حروف به طور کاملاً دقیق خط کشی شود برای جداسازی باید از اره برقی های استفاده شود تا برش انجام بگیرد این کار کمی دشوار است و نیاز به دقت و صبر و تحمل بیشتری دارند دقت نمایید که برش دادن سبب می شود تا نوار گردگیر به طور کاملاً دقیق به حروف چلنیوم وصل شود.

تابلو چلنیوم الماسی

کافه رستوران سنتی ماه نو

روشنایی تابلو چلنیوم

برای اجرای روشنایی در تابلو های چلنیوم از دو مدل لامپ ال ای دی و اس ام دی استفاده می‌شود معمولاً منبع تغذیه برای این لامپ ۱۲ ولت اعلام شده است به طور کلی لامپهای اس ام دی کیفیت و نوردهی بیشتری دارند و ضد آب هستند طول عمر این لامپ ها بیشتر بوده و شدت نور فوق العاده ای دارند.

 

مرحله آخر

مرحله آخر برای ساخت تابلوهای چلنیوم به این صورت است که در ابتدا می بایست ورقه های پی وی سی برش بخورند و سطح پی وی سی ها کاملاً تمیز شوند سپس نیاز به محافظ چسب است تا لامپ ها در موقعیت درست خود قرار بگیرند فاصله لامپ ها بسیار مهم است تا نقاط تاریک و روشن فراهم شود تقسیم جریان و انتقال سیم اضافه پشتکار از دیگر موارد مهمی است که توسط تیم حرفه‌ای تابلونما مورد بررسی قرار می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *