روش های طراحی تابلو مغازه

روش های طراحی تابلو مغازه فکر می کنید چه روش هایی برای طراحی تابلو مغازه بهتر است؟ آیا نیاز به رعایت نکات خاصی در این زمینه خواهد بود؟ رنگ‌ها چه تاثیری روی جذب مشتری دارند؟

طراحی تابلو مغازه با رنگ های مکمل

برای طراحی تابلو مغازه تبلیغاتی باید به رنگ ها اهمیت زیادی دهید. فرقی نمی‌کند سلیقه شما تابلو ‌چلنیوم باشد یا می خواهید از تابلوهای فلت و ساده قدیمی استفاده کنید، رنگ‌ها مهم ترین موضوع در جذب مشتریان محسوب می‌شوند.

در این راستا می‌بایست رنگهای مکمل را بشناسید مثلاً رنگ های سبز و زرد مکمل هستند و در یک طیف رنگی قرار دارند ترکیب این دو رنگ سبب جذابیت تابلوهای تبلیغاتی می شود بهتر است از رنگی برای طراحی تابلو مغازه انتخاب کنید با کسب و کار شما سازگار باشد.

بگذارید یک مثال برای شما بزنیم فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید در این راستا می بایست از رنگی برای تابلو مغازه خود استفاده کنید، که اشتها آور باشد و این موضوع با کسب و کار شما ارتباط مستقیمی دارد. استفاده از رنگ قرمز در تابلو مغازه سبب می شود تا اشتهای افراد باز شود و بهترین گزینه برای رستوران خواهد بود.

از سوی دیگر اگر قرار باشد یک روانشناس یک تابلو برای مطب خود در نظر بگیرد، مهم‌ترین موضوع این است که از رنگی استفاده کند تا آرامش را به بیمار القا نماید. ترکیب رنگ سفید و آبی می تواند گزینه خوبی باشد این موضوع در همه صنف ها دیده می شود. مثلاً کسانی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از رنگ‌های خنثی استفاده کنند تا مدرن بودن حرفه شان کاملا مشخص شود. رنگ های سفید و سیاه و گاه خاکستر گزینه خوبی برای این افراد خواهد بود بنابراین رنگ ها اهمیت زیادی دارد و در طراحی انواع تابلو مغازه باید به آنها اهمیت داده شود. تابلوسازی موضوع بسیار مهمی است و استفاده از روانشناسی رنگها سبب بهبود آن میشود.

 

طراحی تابلو مغازه با نورپردازی مناسب

روش های طراحی تابلو مغازه بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از تابلوهای تبلیغاتی جذابیت زیادی برای کاربران دارند، اینطور که مشخص است، سبک نورپردازی این تابلوها بهترین اثر بخشی در جذابیت را خواهند داشت. بنابراین باید روش های نورپردازی در تابلو مغازه به طور دقیق رعایت شود اگر صنف شما به صورتی است که روی تابلو مغازه از اعداد استفاده می کنید بهترین گزینه برای اجرای نور، قرار گیری لامپ ها در داخل اعداد هستند. در صورتی که عددی روی تابلوی شما دیده نمی شود می‌توانید از لامپ‌های رشته‌ای برای حروف استفاده نمایید. نورپردازی معمولا با لامپ های ال ای دی و یا اس‌ام‌دی استفاده می‌شود که البته نوع اس ام دی گزینه بهتری خواهد بود. در صورتی که ترجیح شما سفارش تابلوهای استیل است، باید بدانید که قابلیت عبور نور از جنس استیل وجود ندارد و در چنین شرایطی باید از لامپهای اس ام دی استفاده کنید. گاهی نیز لامپ‌های هالوژن بهترین گزینه محسوب می‌شود.

طرح های گرافیکی حرفه ای

روش های طراحی تابلو مغازه یکی از مهمترین موضوعاتی که در طراحی تابلو مغازه باید رعایت شود اجرای المان های گرافیکی است بنابراین مسئولیت گرافیست در زمینه تولید بهترین طرح های گرافیکی بسیار زیاد است. فردی که قرار است المان های گرافیکی را طراحی کند باید ذوق هنری بالایی داشته باشد خوشبختانه مجموعه تابلونما توانسته بهترین تیم گرافیست را در زمینه اجرای طرح های گرافیکی مورد آموزش قرار دهد.

در طرح های گرافیکی درج لوگو اهمیت زیادی دارد لوگو مهمترین بخش یک کسب و کار محسوب می‌شود هرچه لوگو اثرگذارتر باشد در ذهن ماندگار تر خواهد بود. بنابراین پیش از اینکه تابلو مغازه سفارش دهید، به فکر انتخاب یک لوگوی جذاب برای کسب و کار خود باشید به طور کلی لوگوها مدل های مختلفی دارند و تنوع برای آنها زیاد است.

 

 

اندازه و سایز تابلو مغازه بسیار مهم است

برای طراحی انواع تابلو مغازه باید به اندازه مناسب آن دقت کنید قابلیت دید بالا برای تابلو مغازه های تبلیغاتی یکی از مهمترین موضوعاتی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرد در صورتی که تابلو بسیار بزرگ باشد احتمالاً سایز فونت های به کار برده شده در آن نیز بزرگ خواهد بود اما اگر سایز تابلو خیلی کوچک باشد، معمولاً خوانایی بالایی ندارد.

نوشته های کوچک بر روی تابلو مغازه های بزرگ اصلاً ایده خوبی نخواهد بود. متن و نوشته تابلو می بایست به صورتی باشد که برای مشتری جلب توجه ایجاد کند متن باید واضح باشد و خوانایی بالایی داشته باشد به طور کلی متن تبلیغاتی باید، نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشد. استفاده از متن های تکراری که بر سر در بسیاری از مغازه ها دیده می شود اصلاً پیشنهاد خوبی نخواهد بود. تازگی و جذابیت مهمترین موضوع در انتخاب نوشته روی تابلو است

 

استفاده از المانهای وارونه اشتباه است

فرض کنید قرار است به یک تابلو سازی برای رستوران سفارش دهید بنابراین می بایست تابلو به صورتی طراحی شود که اشتها آور باشد استفاده از یک طرح نامناسب که سبب کور شدن اشتهای مشتریان می‌شود هرگز انتخاب خوبی نخواهد بود بنابراین طراحی نامناسب سبب می شود تا مشتریان خود را از دست بدهید.

استفاده از رنگ ها بسیار مهم است دقت کنید که برخی از رنگ ها برای مشتریان حالت نامناسب پیدا می‌کند مشتریان هرگز نباید از دیدن رنگی که روی تابلوی مغازه وجود دارد، در مورد شما تصمیم اشتباهی بگیرند اگر تم رنگی نامناسب استفاده کنید مشتری از مغازه شما فرار می کند و احساس خوبی نخواهد داشت.

استفاده از متریال نامرغوب سبب می شود تا شانس شما برای جذب مشتری به حداقل برسد در صورتی که میدانید مغازه شما در منطقه با شرایط آب و هوای نامناسب است می‌بایست به جنس متریال دقت کنید و تاکید بر متریال خاصی نداشته باشید دقت کنید که نمی توان از جنس استیل ضعیف برای محیط آب و هوایی مرطوب استفاده کرد چون جایی که بارش باران و رطوبت هوا زیاد باشد معمولاً استفاده از تابلوهایی که کیفیت خوبی ندارند گزینه خوبی نخواهد بود.

 

کلام آخر

 

کار را به کاردان بسپارید. تیم حرفه‌ای تابلونما صفر تا صد پروژه تابلو سازی را بر عهده می گیرد شما میتوانید هر سبک از تابلو چلنیوم که در ذهن خود دارید با تیم طراح تابلونما درمیان بگذارید و سوالات خود را بپرسید خلاقیت در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از مهم‌ترین اهداف تیم تابلوسازی رسام محسوب می شود خوشبختانه طرح های جدید و ایده های به روز گسترده تر شده اند. برای داشتن یک کسب و کار پر رونق باید نگاه هوشمندانه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *