مناسب ترین رنگ برای تابلو مغازه

اهمیت رنگ ها در طراحی تابلو مغازه

مناسب ترین رنگ برای تابلو مغازه خیابان های شهر را که نگاه می کنیم، انواع تابلوها را در طرح ها و رنگ های مختلف می بینیم. رنگ های به کار رفته در تابلو مغازه باعث جذب بیشتر مردم به سمت مغازه ها می شوند. می توان گفت که اصلی ترین عامل جلب توجه مشتریان، همین رنگ پردازی های متنوع تابلوها است. چرا که افراد بیشتر از هر چیزی، جذب زیبایی می شوند. از همین رو است که صاحبان کسب و کارها، در هنگام سفارش تابلو برای کسب و کار خود، تاکید ویژه ای بر روی استفاده از رنگ ها دارند.

اهمیت رنگ ها در ساخت تابلو مغازه زمانی که در کنار سایر مشخصه های یک تابلو بررسی شود، به خوبی مشخص می گردد. به طور مثال تابلو چلنیوم را در نظر بگیرید. در این تابلو حروف برجسته بر روی انواع ورق های پلکسی قرار می گیرند. نوع حروف چینی، کاربرد فونت مناسب در نوشتن حروف و نیز خوانایی حروف برجسته، از جمله نکاتی است که در رابطه با عنوان تابلوها مطرح می شود. از طرفی مشتری در ابتدا سعی می کند تا عنوان تابلو را بخواند. تا زمانی که قادر به خواندن حروف برجسته طراحی شده نباشد، جذب تابلو چلنیوم مورد نظر نخواهد شد. یکی از عواملی که باعث می شود تا این حروف برجسته به خوبی دیده شود، رنگ های مورد استفاده در زمینه و حروف برجسته است.

به کارگیری رنگ های مناسب در ساخت انواع تابلو مغازه در صنعت تابلو سازی، تاثیرات مهم دیگری نیز به همراه دارد. کیفیت نورپردازی تابلو، از مهم ترین تاثیرات استفاده از رنگ ها در تابلوها است. به عنوان نمونه؛ تجربه نشان داده که استفاده از رنگ های روشن و تیره نورپردازی های متفاوتی را خلق می کند. از طرفی دیگر، استفاده از ترکیب مناسب رنگ ها در زمینه تابلو و حروف برجسته آن، تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی و جذابیت تابلو مغازه می گذارد.

در ادامه این مقاله، به بررسی راهکارهایی می پردازیم که شما را در انتخاب رنگ مناسب برای تابلو مغازه تا حدودی راهنمایی نماید.

تابلو فلزی

بهترین رنگ ها برای استفاده در تبلیغات محیطی کسب و کارها

حتما شنیده اید که می گویند ” هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. ” حکایت این ضرب المثل چندان بی ارتباط با کاربرد انواع رنگ ها در ساخت تابلو مغازه کسب و کارهای مختلف نیست. چرا که ما به کاربرد برخی از رنگ های خاص در ساختار تابلو برخی از کسب و کارها عادت کرده ایم. به طور مثال کمتر دیده ایم که حروف برجسته تابلوی طلا فروشی صورتی یا قرمز باشد. چرا که این رنگ ها با نوع محصول به فروش گذاشته شده هیچ تناسبی ندارد. می توان گفت که در میان انواع کسب و کارها یک رنگ سازمانی خاص برای طراحی تابلوها تعریف شده است. شاید این مورد یک اصل یا قانون نباشد، ولی کسب و کارهای یک دست معمولا از رنگ های مشابهی در ساخت تابلو کسب و کار خود استفاده می کنند.

تابلو چلنیوم

راهکارهایی برای یافتن یک رنگ مناسب برای تابلو مغازه

مناسب ترین رنگ برای تابلو مغازه تا به حال به رنگ لوگوی همراه اول یا ایرانسل دقت نموده اید؟ استفاده از بهترین ترکیب رنگ در طراحی نماد لوگوهایی از این دست، گویای تلاش آن ها برای جذب مشتری است. ماجرای استفاده از رنگ ها در طراحی تابلو مغازه نیز مشابه همین موضوع است. شاید به همین خاطر است که حس خوبی نسبت به دیدن تابلویی که رنگ بندی مناسبی ندارد، پیدا نمی کنیم. در اینجا به راهکارهایی اشاره می کنیم که استفاده از رنگ ها را در صنعت تابلوسازی به خوبی توجیه پذیر می کند.

  • استفاده از رنگ های مکمل

نمی دانیم با چرخه رنگ ایتن آشنا هستید یا نه. در این چرخه رنگ های وجود دارد که مکمل یکدیگرند. به طور مثال رنگ آبی مکمل رنگ نارنجی است. از این نکته می توان در رنگ پردازی تابلو مغازه استفاده نمود. چرا که رنگ های مکمل در کنار هم ترکیب زیبا و جذابی را ایجاد می کنند. به طور مثال آوردن حروف برجسته های بنفش در زمینه ای زرد رنگ، ایده ای است که بسیاری از کسب و کارها از آن برای خلق جذابیت های بصری بهره می برند. بنابراین باید به این نکته توجه کنید که برخی از رنگ ها که هم نشینی خوبی با یکدیگر ندارند، نباید در ساخت تابلوهای تبلیغاتی کنار یکدیگر به کار روند. این نکته به ویژه در مواقعی که تابلو تبلیغاتی تنها از دو رنگ تشکیل شده است، اهمیت پیدا می کند.

 

  • استفاده از رنگ های متضاد

کنتراست رنگ ها در طول زمان و در زمینه های مختلف توسط طراحان گرافیک به کار گرفته شده است. استفاده از رنگ های سفید و مشکی در صنعت تابلو سازی نیز در ساخت انواع تابلو مغازه مرسوم بوده است. به طور مثال سر در اماکن رسمی که استفاده از رنگ های روشن در تابلوهای آنها کمتر به چشم می خورد، اغلب طرح های سفید و مشکی را در تابلوهای معرف خود دارند. استفاده از این ترکیب برای ایجاد دیدهای بالا در تبلیغات برخی از کسب و کارها نیز به چشم می خورد.

 

  • نورپردازی با استفاده از انواع لامپ های رنگی

لامپ های هالوژنی و لامپ های ال ای دی از انواع لامپ های مورد استفاده در امور تبلیغاتی هستند. از این لامپ ها به طور گسترده ای در ساخت تابلو مغازه استفاده می شود. هر کدام از این لامپ ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. بنابراین شما می توانید در ساخت تابلوهای مورد استفاده برای کسب و کارتان، بسته به نوع نیاز و همچنین میزان نورپردازی مورد نیاز در محل، از این لامپ های رنگی استفاده نمایید.

 

 

 

جمع بندی نهایی

مناسب ترین رنگ برای تابلو مغازه با در نظر گرفتن این موضوع که تبلیغات محیطی نقش مهمی در بالا رفتن میزان فروش کسب و کار شما ایفا می کند، استفاده از انواع تابلو مغازه جذاب به یکی از ملزومات کار شما تبدیل می شود. از طرفی نوع نورپردازی تابلو مورد استفاده در کسب و کار نیز تاثیر زیادی بر جذب مخاطب می گذارد. بنابراین همواره باید در انتخاب رنگ بندی مناسب تابلو مغازه خود دقت نمایید. چرا که این رنگ بندی زمینه و حروف برجسته تابلو چلنیوم است که موجب جذابیت و افزایش کیفیت نوردهی آن می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *