آشنایی با 7 مدل تابلو پرکاربرد در تابلو سازی

آشنایی با 7 مدل تابلو پرکاربرد در تابلو سازی

این روزها استفاده از انواع تابلوهای زیبا و شیک، همراه با طرحهای خلاق به عنوان تابلو مغازه، فروشگاه، شرکت، کارخانه و … رواج زیادی پیدا کرده است. ایجاد هویت زیبای بصری و جنبه های تبلیغاتی این تابلوها، عامل مهمی در گسترش استفاده و کاربرد آنها در میان کسب و کارهای مختلف بوده است.

صنعت تابلو سازی در سالهای اخیر تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و رشد چشمگیری داشته است. در سالهای اخیر به دلیل پیشرفتهای علمی فراوان در زمینه دانش طراحی، گرافیک و استفاده از دستگاههای پیشرفته برش لیزری، نوآوریهای زیادی در عرصه تابلو سازی ایجاد شده است. امروزه دیگر خبری از تابلوهای ساده و یکنواخت گذشته بر سردر مغازه ها و فروشگاه های مختلف نیست. در حال حاضر از تابلو مغازه گرفته تا تابلو موسسات و شرکتهای بزرگ آمیخته با هنر طراحی و رنگ بندی های مختلف است که تاثیر گذاری آنها را به میزان زیادی افزایش داده است. تنوع بالای محصولات موجود در این زمینه نشان دهنده کاربردهای بسیار زیاد انواع تابلوها در کسب و کارهای امروزی است. در ادامه مطلب به  بررسی تعدادی از انواع تابلوهای پرکاربرد مورد استفاده در بازار می پردازیم.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از معروفترین و بهترین انواع تابلوهای مورد استفاده در صنعت تابلوسازی محسوب می شود. برای ساخت این تابلو از حروف برجسته استفاده می شود. استفاده از لبه چلنیوم در این تابلو ها علاوه بر زیبایی بیشتر، باعث خوانایی بهتر آن از زاویه های کناری می شود. همچنین استفاده و کاربرد نور در تابلوهای چلنیوم زیبایی خیره کننده ای به آن می دهد. استفاده از طرحها و رنگهای مختلف در طراحی و ساخت این تابلو ها باعث استقبال زیاد از این نوع تابلو شده است. تابلو چلنیوم در برابر عوامل محیطی مثل سرما، گرما، برف و باران و سایر شرایط نامناسب جوی مقاومت زیادی دارد. این تابلو انواع مختلفی دارد که شامل تابلو چلنیوم ستاره ای، لایت، الماسی، سوپرساید و … می شود.

تابلو چلنیوم

تابلو پلکسی گلس

تابلو پلکسی گلس یکی از معروفترین انواع تابلوهای مورد استفاده در تابلوسازی است. این تابلو از ماده ای به نام پلکسی ساخته می شود که نسبت به شیشه مقاومت، شفافیت و انعطاف بیشتری دارد. مزیت استفاده از این صفحات برای تابلو سازی، قابلیت حکاکی سریع و ظریف روی آن است. تفاوت این مدل با تابلو چلنیوم در جنس لبه های این تابلو است که در این مدل، از ورقهای پلکسی گلس استفاده می شود.  وزن بسیار کم و نصب آسان از دیگر ویژگیهای این تابلو است.

تابلو پلکسی گلس

تابلو فلزی  در تابلو سازی

یکی دیگر از تابلوهای پر استفاده در تابلو سازی مدل فلزی آن است. در این مدل، مانند تابلو چلنیوم از حروف  برجسته فلزی برای ساخت تابلو استفاده شده است. حروف مورد استفاده در تابلوی فلزی نمی توانند نور را از خود عبور دهند. بنابراین یکی از موارد استفاده از تابلوی فلزی در مکانهایی است که نیاز به نوردهی ندارد. همچنین به دلیل سنگین بودن متریال مورد استفاده در این تابلوها، برای نصب آنها از پایه استفاده می شود.

تابلو های رینگی

تابلوهای رینگی یکی دیگر از انواع تابلوهای مدرن و جذاب در تابلوسازی است. در این تابلو هم از حروف برجسته استفاده می شود. برای ساخت حروف تابلوهای رینگی از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده می شود. در واقع حروف مورد استفاده در این تابلو از فلز ساخته می شود. استفاده از یک لایه پلاستیکی بر روی قسمت فلزی، فضایی برای استفاده از نور در آن ایجاد می کند. ترکیب های مختلف کاربرد لایه های فلزی و پلاستیکی امکان نورپردازی های متنوعی را در تابلوهای رینگی فراهم می کند. برای نورپردازی در این تابلوها  معمولاً از لامپ هالوژن استفاده می شود. مقاومت بالای این تابلوها باعث شده تا در شرایط مختلف اقلیمی بتوان از آنها استفاده کرد

تابلو سازی و تابلوهای استیل

یکی از رایج ترین انواع تابلوها، تابلو استیل است. این تابلوها بیشتر در ورودی ساختمانها و مجموعه های مختلف استفاده می شوند. استفاده از تابلو استیل جذابیت و زیبایی خاصی در محل مورد استفاده ایجاد می کند. در مورد این تابلو باید توجه داشت که نور از استیل عبور نمی کند. به همین دلیل برای جذابیت باید نور را از زیر حروف تاباند تا جلوه زیبایی داشته باشد.

این مدل مانند تابلو چلنیوم انواع مختلفی دارد که شامل استیل طلایی، نقره ای، پلکسی مات و … می شود. از جمله مزایای تابلو استیل مقاومت بالای آلیاژ آن است. این مدل از تابلو به دلیل ماندگاری بالا نیاز کمتری به نگهداری دارد. همچنین تابلو استیل قابلیت طراحی و استفاده به شکلهای بسیار مختلف و متنوعی را دارد.

تابلو کامپوزیت در تابلو سازی

یکی دیگر از تابلوهای مدرن مورد استفاده در صنعت تابلوسازی تابلو های کامپوزیت هستند. در ساخت این تابلو از ورقهای کامپوزیت استفاده می شود. این مدل می تواند به عنوان تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو شرکت و … مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل درخشان بودن ورق کامپوزیت، تابلوهای ساخته شده از این مدل بسیار براق است. این درخشندگی زمانی که با طرحها و رنگهای مختلف ترکیب شود مانند تابلو چلنیوم زیبایی خاصی ایجاد کرده و بسیار تاثیرگذار است. از خصوصیات ورق کامپوزیت انعطاف پذیری بالای آن است. این خاصیت باعث شده تا بتوان آن را به شکلهای مختلف درآورده و انواع طرحهای پیچیده را روی آن اجرا کرد.

تابلو کامپوزیت

نکات پایانی

دوستان عزیز؛ در مطلب آشنایی با 7 مدل تابلو پرکاربرد در تابلو سازی به معرفی تعدادی از تابلوهای رایج پرداخته شد. لازم به ذکر است که تنوع تابلوهای مورد استفاده به عنوان تابلو مغازه، فروشگاه، مجتمع، شرکت و … بسیار زیاد است.  انواع دیگری از تابلو مانند  تابلوهای LED، تابلوهای فلکسی،  تابلوهای بک لایت و انواع دیگر تابلو در صنعت تابلو سازی کاربرد زیادی دارند.

در این مطلب تنها به تعدادی از انواع پرکاربرد تابلوها اشاره شد. هر کدام از تابلوهای مورد اشاره مزایا و معایبی  دارند که در هنگام سفارش  و استفاده از آنها باید مورد توجه قرار داد. همچنین تناسب نوع تابلوی مورد استفاده با نوع کسب و کار و  محلی که قرار است  تابلو در آن نصب شود، اهمیت زیادی دارد. امیدواریم این محتوا مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *