انتخاب تابلو مغازه مناسب برای کسب و کار

 

انتخاب تابلو مغازه مناسب برای کسب و کار

یکی از مهم ترین نکاتی که هر مغازه داری بایستی به آن توجه ویژه داشته باشد، انتخاب تابلو مغازه مناسب برای کسب و کار خود است. همگی ما از اهمیت تبلیغات در دنیای تجاری امروز با خبر هستیم. می دانیم که استفاده مناسب از تبلیغات محیطی، تا چه حد می تواند در جذب هر چه بیشتر مشتریان موثر باشد. بنابراین اگر صاحب مغازه یا کسب و کار خاصی هستید، باید نکاتی را در انتخاب تابلو مناسب برای کسب و کار خود، رعایت کنید. در ادامه به مهم ترین نکاتی که خوب است در مورد انتخاب یک تابلو مغازه مناسب بدانید، اشاره خواهیم نمود.

عنوانی مناسب برای تابلو مغازه انتخاب کنید

هر تابلو مغازه ، از حروف برجسته که نشانگر عنوان آن تابلو است، تشکیل شده است. به طوری که مردم با تماشا کردن و خواندن حروف، پی به نوع فعالیت شما می برند. بنابراین در انتخاب یک عنوان خوب برای تابلو مغازه، خوب است به نکات زیر توجه نمایید؛

  • عنوان انتخابی برای تابلو، باید متناسب با نوع کسب و کارتان باشد.
  • اندازه حروف برجسته تابلو نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد. بزرگ بودن عنوان تابلو، جذابیت تابلو را کم می کند. کوچک بودن نوشته های عنوان نیز، خواندن آن توسط مشتریان را دشوار می نماید.
  • حروف استفاده شده در عنوان بسیار مرتب و خوانا باشند.

طرح و اندازه تابلو انتخابی باید چگونه باشد؟

از جمله نکات مهمی که در انتخاب تابلو مغازه باید در نظر گرفته شود، ابعاد تابلو مورد نظر است. در صنعت تابلوسازی معمولا متناسب با اندازه مغازه، تابلو مناسب طراحی می شود. این موضوع در نصب تابلو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به گونه ای که اگر ابعاد تابلو متناسب با اندازه مغازه انتخاب شده نباشد، مشکلاتی را در مرحله نصب ایجاد می کند. از طرفی طرح تابلو نیز در جلب نظر مشتری شما نقش تاثیرگذاری دارد. امروزه تابلوها در طرح ها و نقش های مختلفی ساخته می شوند. به طوری که در طراحی انواع تابلوها، سلیقه و خواست مشتریان نیز لحاظ می گردد.

نکات مهمی که درباره انتخاب و نصب تابلو مغازه باید بدانید

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب تابلو مغازه مناسب، محل نصب تابلو است. با توجه به موقعیت مکانی و ابعاد مغازه، محل نصب نیز متغیر است. چیزی که در مورد نصب تابلوها، اغلب شاهد هستیم، این است که اکثر تابلوها بر روی سر در مغازه ها نصب می شوند. اما گاهی بر روی شیشه های اطراف مغازه نیز انواع مختلفی از تابلوها را نصب می کنند.

عمل نصب باید توسط افراد کار بلد انجام شود. چرا که نصب غیر اصولی تابلوها می تواند مشکلاتی را در آینده سبب شود. بنابراین نحوه نصب تابلو مغازه بسیار مهم است.

در این قسمت به بیان نکاتی می پردازیم که در نصب انواع تابلو چلنیوم ، می تواند برای شما مفید باشد. همان طور که می دانید تابلو چلنیوم از لبه ها و حروف برجسته تشکیل شده است. در مرحله نصب این تابلوها، باید به ظرافت های ریز آن توجه شود. در هنگام نصب، حروف برجسته بر روی زیرسازی از جنس PVC قرار می گیرند. اما قبل از آن، ابتدا پلاتی بر روی زیرسازها قرار داده می شود. سپس هر کدام از حروف روی پلات های مربوطه سوار شده و به زمینه چسبیده می شوند. در نهایت قبل از محکم کردن پیچ ها، پلات ها را جدا کرده و سپس حروف در جایگاه خود محکم می شوند.

محل نصب انواع تابلوها بسته به موقعیت مکانی مغازه تغییر می کند. به عنوان مثال برای مغازه هایی که در طبقات انتهایی یک ساختمان تجاری قرار دارند، از تابلوهای تبلیغاتی بزرگی در پشت بام ساختمان استفاده می شود. در انتخاب این تابلوها نیز باید به اندازه و طرح حروف برجسته و همچنین نورپردازی حروف توجه شود.

 

نورپردازی و انتخاب رنگ مناسب برای تابلوها

انتخاب تابلو مغازه مناسب برای کسب و کار یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب بهترین تابلو مغازه باید به آن توجه نمود، نوع رنگ زمینه و حروف برجسته آن است. این موضوع به ویژه در ساعات انتهای روز و در شب، تاثیر زیادی بر روی نوردهی تابلو می گذارد.

استفاده از رنگ های متضاد و نیز رنگ های مکمل، از متداول ترین شیوه های انتخاب رنگ تابلو مغازه است. به عنوان مثال زمینه سیاه برای اشیا سفید، موجب جذابیت و گیرایی دو چندان تابلو می شود. حال آن که این موضوع در مورد رنگ های نارنجی و قرمز در کنار هم صدق نمی کند. به طوری که اگر شما از تابلویی با رنگ زمینه قرمز استفاده کنید، نباید حروف برجسته آن به رنگ نارنجی انتخاب شود.

نکته مهم دیگری که در انتخاب رنگ مناسب برای تابلو مغازه باید به آن توجه نمود، نور پردازی تابلو است. در تابلو چلنیوم ، برای نور پردازی از لامپ های SMD مخصوص استفاده می شود. از طرفی بسته به نوع فلز مورد استفاده در تابلوها در صنعت تابلو سازی ، نوع رنگ به کار رفته نیز متفاوت خواهد بود. به طور مثال؛ در تابلوهایی که فلز استیل در آنها به کار رفته است، از نورهای مخفی استفاده می شود. چرا که این فلز نور را از خود عبور نمی دهد. از سویی دیگر در تابلو چلنیوم که از ورق های پلکسی در ساختار آن استفاده شده است، رنگ های طلایی و براق را در فرایند نور دهی شاهدیم. چرا که این نوع از ورق ها، قادر به عبور نور از خود هستند. بنابراین استفاده از رنگ های مناسب، در ایجاد جذابیت بصری تابلو بسیار تاثیرگذار است.

نقش قیمت در انتخاب تابلو مناسب

صاحبان کسب و کارها معمولا در انتخاب تابلو مغازه ، روی قیمت تابلو حساسیت ویژه ای از خود نشان می دهند. مشخص است که تابلوهای با کیفیت بالا، قیمت های بالایی را نیز دارا می باشند. بنابراین از روی قیمت یک تابلو به سادگی می توان در مورد کیفیت مواد به کار رفته در آن نظر داد.

در صنعت تابلوسازی ، تابلوها را از نظر قیمت به 3 دسته؛ تابلوهای ارزان قیمت، تابلوهای میان رده و تابلوهای گران قیمت طبقه بندی می کنند. تابلو بنری، از انواع تابلوهای ارزان قیمت به شمار می رود. این تابلو به راحتی قابل تعویض بوده و برای خرید آن نیاز به بودجه پایینی است. از سویی دیگر اما جذابیت کمتری برای مشتری ایجاد می کند. همچنین ماندگاری پایینی نیز دارد. از انواع تابلوهای میان رده میتوان به تابلو چلنیوم اشاره نمود. این نوع از تابلوها زیبایی بصری خیره کننده ای داشته و توانایی بالایی در جذب مشتری دارند. تابلوهای استیل و وکیوی نیز از انواع تابلوهای گران قیمت در صنعت تابلوسازی به شمار می روند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *