اهمیت طراحی در صنعت تابلوسازی

اهمیت طراحی در صنعت تابلوسازی
صنعت تابلوسازی و تبلیغات

آیا تا به حال به میزان اثرگذاری تابلوهای تبلیغاتی انواع شرکت ها و کسب و کارهای مختلف بر روی میزان جذب مشتریان توجه نموده اید؟ اصلی ترین خواسته طراحان در صنعت تابلو سازی اثرگذاری بالای تابلو مغازه در امر تبلیغات محیطی است. چرا که یک کسب و کار خاص به واسطه استفاده از این تابلوها خود را در معرض دید عموم قرار می دهد. حال اگر این تابلو، هیچ گونه جذابیتی برای مخاطبان نداشته باشد چه؟ در این صورت افراد بدون این که حتی کنجکاو باشند ” داخل چه خبر است؟ ” از پیاده روها و خیابان ها عبور خواهند کرد.

در صنعت تابلوسازی امروز، جذابیت یک تابلو تبلیغاتی تا حد زیادی به نوع طراحی آن بستگی دارد. در گذشته با تابلوهای بنری و پارچه ای، تبلیغات محیطی کسب و کارها صورت می گرفت. اما امروزه دیگر استفاده از این تابلوها پاسخگوی نیاز کسب و کارها نیست. رقابت گسترده تر از قبل شده است. هر روز تکنولوژی ابعاد مختلفی از تبلیغات را رو می کند. با پیدایش تابلو چلنیوم و کاربرد آن به عنوان تابلو مغازه، انتظارات از تابلوهای تبلیغاتی فراتر رفت. می توان گفت که این تابلوها با طراحی و ساختار منحصر به فرد خود، انقلابی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی به وجود آوردند.

در ادامه این مقاله قصد داریم که بیشتر به اهمیت موضوع طراحی در صنعت تابلوسازی بپردازیم. بنابراین به بیان نکاتی خواهیم پرداخت که شما را در انتخاب تابلو مناسب برای کسب و کارتان راهنمایی نمایند.

تابلو چلنیوم

 اهمیت طراحی در صنعت تابلوسازی

طراحی مناسب یک تابلو تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی، موجب زیبای و جذابیت آن تابلو برای مخاطبان می شود. بنابراین از مهم ترین مولفه های یک طراحی خوب، زیبایی و جذابیت تابلو ساخته شده است. تابلو مغازه زیبا به راحتی در یاد مردم می ماند. به گونه ای که با یک بار دیدن آن، کنجکاوی و علاقه مشتریان به کسب و کار مورد نظر ایجاد می شود. بنابراین برای این که یک تابلو تبلیغاتی زیبا داشته باشیم، باید با اصول طراحی انواع تابلو آشنا شده باشیم.

طراحی یک تابلو در صنعت تابلوسازی، شامل مواردی نظیر نوردهی، رنگ بندی و شکل تابلو مورد نظر است. اجرای مناسب انوع لامپ های اس ام دی و ال ای دی در انواع تابلو چلنیوم، باعث ارتقا نوردهی آن می شود. می دانیم که کار نورپردازی یک تابلو تبلیغاتی باید با ظرافت خاصی انجام شود. چرا که بخش بزرگی از جذابیت بصری تابلو مورد نظر مربوط به کیفیت نورپردازی آن است. از طرفی استفاده از ترکیب مناسب رنگ ها در حروف برجسته و رویه تابلو نیز بسیار مهم است. به طور مثال لازم است تا بر اساس نوع مخاطبان کسب و کار، همچنین نوع کسب و کار مورد نظر و … اقدام به کاربرد رنگ های مناسب در طراحی تابلو نماییم.

در صنعت تابلوسازی معمولا از اهداف مهم در ساخت تابلو، ایجاد تصویر مناسبی از کسب و کار در ذهن مخاطب است. بدین جهت است که در ساخت انواع تابلو مغازه از شکل های خاصی نیز استفاده می شود. این شکل ها معمولا مرتبط با نوع کسب و کار مورد نظر انتخاب می شوند.

نکاتی که در طراحی انواع تابلوهای تبلیغاتی باید رعایت شود

در این قسمت به بیان نکاتی خواهیم پرداخت که شما را در تشخیص یک طراحی خوب برای تابلو مغازه از نوع بد آن ، یاری می کند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • ابعاد و اندازه تابلو

یکی از مهم ترین پارامترهای طراحی در تابلوسازی، وجود تناسب میان ابعاد و اندازه تابلو با اندازه مغازه مورد نظر است. این گونه در نظر بگیرید که ” تابلوهای کوچک برای اماکن کوچک ساخته می شوند تابلوهای بزرگ برای فروشگاه ها . شرکت های بزرگ.” هر چیزی غیر از این چارچوب، از جذابیت تابلو تبلیغاتی نصب شده می کاهد. علاوه بر این لازم است که در طراحی تابلو مغازه در ارتباط با اندازه و ابعاد تابلو به نکات زیر نیز توجه شود:

  • خوانا بودن حروف برجسته روی تابلو ارتباط مستقیمی با اندازه تابلو دارد.
  • تابلو طراحی شده بایستی که از هر جهت قابل مشاهده باشد.
  • اندازه تابلو باید به گونه ای طراحی شود که در مرحله نصب مشکل ساز نباشد.

 

  • نوع کسب و کار

در طراحی تابلو چلنیوم و سایر انواع تابلوهای تبلیغاتی، باید همواره به این نکته توجه نمود که تابلو طراحی شده از هر نظر با نوع کسب و کار مورد نظر تناسب داشته باشد. چرا که اصلی ترین هدف از نصب تابلو مغازه، معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات کسب و کار مورد نظر است. به طور مثال؛ تابلویی که برای مغازه موبایل فروشی طراحی می شود معمولا از نظر اندازه، رنگ بندی و شکل متفاوت از تابلو مطب پزشکی است.

اشتباهات رایج طراحی در صنعت تابلوسازی

در صنعت تابلوسازی معمولا یک تابلو مناسب از نظر طراحی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. در طراحی آن از رنگ بندی های مناسب استفاده شود.
  2. حروف برجسته و عنوان آن کاملا خوانا و مرتب طراحی شده باشد.
  3. در نورپردازی آن از شیوه های مدرن و امروزی استفاده شده باشد.
  4. لبه ها و رویه تابلو مورد نظر از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشند.

اما در صنعت تابلوسازی، گاهی شاهد اشتباهاتی در طراحی انواع تابلوهای تبلیغاتی هستیم. بعضی از این اشتباهات در زیر آمده است:

  • در طراحی تابلو از عکس ها و لوگو به شکل نامناسبی استفاده شده باشد.( به طور مثال استفاده از چندین عکس در یک تابلو)
  • عنوان مغازه به گونه ای نامرتبط با نوع فعالیت کسب و کار مورد نظر انتخاب شده باشد.
  • در نورپردازی تابلو به ارتفاع، موقعیت مکانی قرارگیری مغازه در داخل شهر و … توجه نشده باشد.

 

جمع بندی نهایی

اهمیت طراحی در صنعت تابلوسازی فراتر از نکاتی است که در این مقاله به آن اشاره نمودیم. همواره اصول طراحی تابلو در طول زمان تغییر می کند. از طرفی یک طراحی مناسب گاهی آینده یک کسب و کار را تغییر می دهد. شما معمولا تنها یک بار برای همیشه اقدام به انتخاب تابلو برای کسب و کارتان می کنید. بنابراین باید مناسب ترین تابلو را از نظر طراحی و زیبایی و جذابیت سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *