تابلو سازی و ارتباط با زیبایی شهر

تابلو سازی و ارتباط با زیبایی شهر یکی از صنایعی است که از جنبه های گوناگونی دارای اهمیت است. در نگاه اول می توان گفت ساخت تابلو مغازه روشی برای انجام تبلیغات است. اگرچه این موضوع به صورت کاملا عملی و کاربردی اثبات شده است اما واقعیت امر این است که نمی توان منکر اهمیت تابلو سازی در زیبا سازی فضاهای شهری شد. این صنعت نقش مهمی در زیبایی شهر ها به ویژه مناطقی که جنبه تجاری دارند دارد. استفاده از ذوق هنری در کنار دانش و علم زیبا سازی شهر می تواند منجر به نتایج قابل قبولی گردد. این امر مستلزم ارتباط نزدیک میان شهرداری ها و تولید کنندگان تابلو مغازه و به طور کلی افراد شاغل در صنعت تابلو سازی است. طراحی گرافیکی در یک محیط شهری وابسته به عوامل گوناگونی نظیر عوامل فرهنگی و اجتماعی و حتی عوامل محیطی است. تابلو سازی صنعتی است که برای انتقال پیام به صورت تلفیقی تصاویر و حروف و نوشته ها استفاده می کند. هماهنگی این تابلو ها با فضاهای شهری اهمیت بالایی دارد. این موضوع از دو جنبه دارای اهمیت است. یکی از لحاظ کاربردی بودن تابلو ها به این معنا که در محل های مناسب از طرح های مناسب استفاده شود تا به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب باشد. دیدگاه دیگر موضوع زیبایی های بصری شهر است. استفاده از تابلو چلنیوم و تابلو های مختلف در مکان های شلوغ اگر بدون در نظر گرفتن اصول طراحی گرافیکی در شهر سازی باشد می تواند منجر به ایجاد مناظری شلوغ و آزار دهنده شود.

چه عواملی در زیبایی تابلو سازی و هماهنگی آن با فضاهای شهری نقش دارد؟

تابلو سازی و ارتباط با زیبایی شهر از جمله عواملی که در زیبایی تابلوسازی نقش دارد رنگ بندی هایی است که مورد استفاده قرار می گیرند. هماهنگی این رنگ بندی ها با محیط اطراف می تواند اهمیت بالایی داشته باشد. انتخاب رنگ ها و طرح های مناسب موضوعی است که نیاز به انجام بررسی های و کارشناسی های مورد نیاز دارد. علاوه بر رنگ بندی استفاده از نورپردازی در طراحی و اجرای تابلو مغازه نیز موضوع مهمی است. برخی از انواع روش های تابلو سازی این امکان را فراهم می کند تا نورپردازی ها در داخل تابلو ها انجام شود اما انواع دیگر آن ها این قابلیت را ندارند. انتخاب نوع تابلو ها و نحوه نورپردازی آن ها می تواند بر جلوه ظاهری محیط اطراف نیز اثرگذار باشد. به ویژه در مناطقی که مغازه های زیادی در کنار هم قرار دارند توجه به این موضوعات بیشتر از سایر مناطق اهمیت پیدا می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش اثر گذاری تابلو سازی و همچنین برای حفظ زیبایی های شهری بهتر است از طرح ها و رنگ آمیزی های شلوغ خودداری نمایید. طرح های ساده و شیک می توانند انتخاب های مناسبی برای نمایش نوع فعالیت مغازه ها باشند.

می توان در انتخاب تابلو مغازه بر اساس سلیقه های فردی عمل کرد و توضیحات بالا به معنای استفاده از طرح های یک شکل یا یک رنگ نبوده و تنها آن چه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که طرح های مورد نظر باید به بهترین شکل در کنار هم به نمایش گذاشته شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *