تابلو مغازه و ارتباط آن با اطراف

تابلو مغازه و ارتباط آن با اطراف تابلو مغازه یکی از اولین و اصلی ترین ابزاری است که برای معرفی و شناساندن یک کسب و کار به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت صنعت تابلوسازی به اندازه ای زیاد است که طی سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری در آن به وجود آمده است. طراحی و تولید و اجرای انواع تابلو مغازه با روش های نوین موجب شده تا علاوه بر افزایش زیبایی در فضاهای شهری، فرایند جلب توجه مخاطبان نیز به صورت کامل انجام شود. یکی از ویژگی های مهمی که تابلو مغازه دارد این است که ارتباط نزدیکی با محیط اطراف دارد. این مطلب به معنای آن است که هنگام انتخاب تابلو مغازه باید موارد و شرایط محیطی نیز مورد توجه قرار گیرد.  این شرایط می تواند شامل شرایط آب و هوایی منطقه مورد بوده و یا حتی شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه مورد نظر که عدم توجه به آن ها می تواند مشکلاتی برای صاحبان کسب و کار ایجاد نماید. باید در نظر داشته باشید که تابلوسازی در واقع این امکان را برای شما فراهم کرده تا با طراحی و اجرای تابلو مغازه هویت خود را برای مشتریان مشخص نمایید. در نتیجه این موضوع دارای حساسیت های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کارخانه رازین پلیمر راه ابریشم

تابلو مغازه

عوامل محیطی موثر در طراحی و اجرای تابلو مغازه

تابلو مغازه و ارتباط آن با اطراف همان طور که بیان شد یکی از عوامل مرتبط با تابلو مغازه، محیط اطراف است. شرایط محیطی مانند آب و هوا در انتخاب نوع تابلو و متریال مورد استفاده نقش موثری دارد عدم توجه به این موضوع می تواند از دو جنبه مشکلاتی را برای صاحبان مغازه ایجاد نماید. اولین مشکل صرف هزینه های فراوان برای تعمیراتی است. زیرا به عنوان مثال رطوبت می تواند موجب تخریب بعضی از متریال های مورد استفاده در تابلو سازی شود. در صورتی که از ابتدا انتخاب مناسبی مطابق وضعیت آب و هوایی داشته باشید این مشکل برای شما ایجاد نخواهد شد. جنبه دیگر عدم توجه به این نکته این است که تابلو مغازه شما در اغلب اوقات نمی تواند به زیبایی نمایان گر هویت شما باشد. موضوع دیگری که در خصوص ارتباط تابلو مغازه با محیط اطراف مطرح است مسائل فرهنگی و اجتماعی است. اگرچه طراحی و اجرای تابلو مغازه وابسته به سلیقه افراد است. اما در صورتی که بدون توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی اقدام به این کار نمایید ممکن است با واکنش های منفی از جانب مشتریان مواجه شوید.

برخی دیگر از مواد محیطی که می تواند در طراحی و اجرای تابلو مغازه تاثیر گذار باشد شرایطی مانند شلوغی یا خلوتی محیط و همچنین میزان و وضعیت نور منطقه است. نور پردازی در تابلو سازی اهمیت بالایی دارد به همین دلیل باید این کار با بررسی نور های موجود در محیط انجام شود تا جلوه ای قابل قبول به همراه داشته باشد. از طرفی طرح مورد نظر از لحاظ شلوغ یا ساده بودن بدون شک باید بر اساس تابلو ها و محیط اطراف انتخاب شود.

در پایان آن چه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که صنعت تابلوسازی و اجرای تابلو مغازه ارتباط مستقیمی با محیط اطراف دارد و از آن تاثیر می گیرد پس نمی توان پارامتر های محیطی را در این فرایند نادیده گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *