تابلو چلنیوم پانچی و کاربرد آن

تابلو چلنیوم پانچی و کاربرد آن

تابلو چلنیوم پانچی و کاربرد آن یکی از پرکاربردترین انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم پانچ دار است. از این تابلوها معمولا به عنوان تابلو مغازه و همچنین تابلو برای ادارات و کسب و کارهای تولیدی نیز استفاده می شود. این نوع از تابلوها به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارند، از جمله زیباترین و جذاب ترین نوع تابلوها در صنعت تابلو سازی به شمار می روند. از طرفی تابلو پانچ دار انواع مختلفی دارد که می توان به نوع ساده، طلایی، ستاره ای، الماسی و … آن اشاره نمود.

حروف برجسته تابلو چلنیوم پانچ دار معمولا توسط دستگاه های مخصوص پانچ طراحی می شوند. این شیوه از طراحی حروف برجسته باعث ایجاد جلوه های زیبا و لوکس در انواع تابلوهای تبلیغاتی شده است. علاوه بر این، با این دستگاه های پانچ می توان انواع ورق های با ضخامت متفاوت را برش داد. پانچ حروف برجسته توسط این دستگاه ها به دو شکل ردیفی و زیگزاگی صورت می گیرد. اجرای هر کدام از این اشکال بر روی حروف برجسته تابلو تبلیغاتی باعث ایجاد جلوه های بصری زیبا و جذابی می شود.

مزایا و معایب پانچ کاری تابلو چلنیوم

یکی از اهداف مهم تولید تابلوهای تبلیغاتی، ایجاد روش های تبلیغاتی موثر است. حروف و لبه تابلو چلنیوم که توسط دستگاه پانچ برجسته شده اند، می توانند در دیده شدن هر چه بیشتر تابلو مغازه موثر باشند. از طرفی خاصیت ضد زنگ بودن و شکل پذیری رویه آلومینیوم این تابلوها، باعث استفاده فراوان از این تابلوها در صنعت تابلو سازی شده است. ساخت رویه و حروف برجسته این تابلو با کمک دستگاه پانچ صورت می گیرد. این امر سبب شده تا در هنگام استفاده از انواع لامپ های اس ام دی به منظور نورپردازی، کار تابلوسازی راحت شود. چرا که کارایی پیاده سازی این لامپ ها در پشت رویه تابلو، با ایجاد پانچ در رویه و حروف برجسته افزایش می یابد.

از جمله معایب این نوع از تابلوها می توان به قیمت بالای آنها اشاره کرد. چرا که ساخت و طراحی این تابلوها با استفاده از دستگاه های لیزری و پانچ هزینه بر است.

ساخت و طراحی تابلو چلنیوم از نوع پانچ دار

تابلو چلنیوم پانچی و کاربرد آن در ساخت تابلو پانچ دار، با استفاده از دستگاه پانچ سوراخ هایی در قسمت های رویه و حروف برجسته تابلو ایجاد می شود. این سوراخ ها به شکل های ردیفی و زیگزاگی در تابلو چلنیوم کار می شوند. از طریق این منفذهای ایجاد شده و با استفاده از انواع لامپ ها، نورپردازی صورت می گیرد. شیوه های خاص نورپردازی این تابلو، نماهای جذاب بصری را در محل نصب تابلو به وجود می آورد.

در اجرای پانچ بر روی تابلو چلنیوم، لازم است که به رعایت نکات زیر توجه داشته باشید:

  • قطر پانچ های ایجاد شده نباید چندان زیاد یا کم باشد. چرا که اگر قطر پانچ های کار شده خیلی بزرگ باشد، زیرساز تابلو دیده خواهد شد. این موضوع بر روی میزان جذاب بودن تابلو تاثیر گذاشته و موجب کاهش جذابیت نوردهی آن می شود. قطرهای خیلی کوچک نیز برای پانچ ها چندان مناسب نیست. چرا که با ایجاد پانچ هایی با ابعاد ریز و کوچک بر روی رویه و حروف برجسته تابلو، جذابیت بصری آن به شدت کاهش می یابد.
  • نکته دیگری که باید در اینجا به آن توجه نمود، تراکم پانچ های ایجاد شده است. این تراکم نباید چندان زیاد یا چندان کم باشد. چرا که اگر تراکم پانچ ها در تابلو چلنیوم زیاد باشد، از جذابیت این تابلو به شدت کاسته خواهد شد. تراکم های پایین برای پانچ های ایجاد شده نیز به ویژه در تابلوهای تبلیغاتی بزرگ، باعث کاهش نوردهی و جذابیت تابلو مورد نظر می شوند.
  • باید دقت نمود که در هنگام پانچ دار کردن تابلو چلنیوم، قطر لبه ها خیلی نازک نباشد. چرا که نازک بودن قطر لبه ها باعث نمایان شدن نقاط پشتی تابلو می شوند. این امر از جذابیت تابلو پانچ دار می کاهد.

انواع تابلو چلنیوم پانچ دار

بسته به جنس پانچ پیاده سازی شده در تابلو چلنیوم پانچ دار، این تابلوها را در انواع مختلفی قرار می دهیم. در ادامه این مقاله به بررسی انواع این تابلوهای چلنیومی خواهیم پرداخت.

 

  • تابلو الماسی

در ساخت این تابلو انواع الماسی پانچ ها استفاده می شود. برای ساخت این نوع از تابلوها، حروف برجسته طراحی شده توسط انواع نرم افزارها، به کمک دستگاه های لیزری بر روی ورق پلکسی اجرا می شود. در مراحل بعدی ساخت تابلو چلنیوم پانچ دار، با استفاده از دستگاه ویژه پانچ، طرح های خاصی بر روی لبه ها و ورق پلکسی ایجاد می شود.

 

  • تابلو چلنیوم ستاره ای

نوع پلکسی به کار رفته شده در طراحی تابلو چلنیوم پانچ دار ستاره ای، از نوع براق و روشن است. می توان لامپ های کوچک اس ام دی و ال ای دی چشمک زن را در قسمت پشتی این نوع از تابلوها به وفور مشاهده نمود. به عبارتی دیگر، مشخصه اصلی این نوع از تابلوسازی ، سطح براق و اس ام دی های چشمک زن آن است.

 

  • تابلو مغازه لایت باکس

نوع چاپ به کار برده شده در ساخت این تابلوها از نوع چاپ استیکری است. البته از چاپ های دیگر نیز می توان برای ساخت این تابلوها استفاده نمود. در مراحل بعدی طراحی این تابلوها از دستگاه پانچ مخصوص استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه بر روی لبه ها و حروف برجسته تابلو چلنیوم سوراخ هایی با قطر و تراکم مشخص، ایجاد می شود. وجود این سوراخ ها در کنار استفاده از انواع لامپ های اس ام دی، باعث ایجاد جذابیت های بصری در این تابلو می شود.

 

 

 

جمع بندی نهایی

دیدیم که بسته به نوع طراحی و ساخت تابلو چلنیوم، آن ها را در دسته بندی های متفاوتی قرار می دهیم. تابلو چلنیوم پانچ دار یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین تابلوهای چلنیومی است. از این تابلو در مراکز اداری، تابلو مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود. اساس کار چنین تابلوهایی، ایجاد پانچ در لبه و حروف برجسته تابلوهاست. با به کار بردن انواع لامپ های اس ام دی در پشت زمینه این تابلوها می توان نورپردازی های جالبی را شکل داد. بنابراین با وجود این نورپردازی های خاص، این نوع از تابلوها روش های جدیدی از تبلیغات را ایجاد کرده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *