راهنمای انتخاب تابلو مغازه

راهنمای انتخاب تابلو مغازه

حتما شما هم زمانی که به بازار و یا پاساژ برای خرید می روید انواع مختلف تابلو مغازه را دیده اید. امروزه طراحی و ساخت  تابلوهای زیبا و چشم نواز، کاربرد زیادی در صنعت تابلو سازی تبلیغاتی دارد. در واقع  استفاده از تابلو مغازه شیک و به روز، یکی از جنبه های تمایز یک مغازه است. استفاده از این تابلوها در درجه اول ابزاری برای معرفی و شناساندن نام و هویت یک کسب و کار است. علاوه بر این، تنوع زیاد مدلها، طرحها و رنگهای مختلف در صنعت تابلوسازی باعث شده تا این تابلوها کارکرد تبلیغاتی هم داشته باشد. به همین دلیل توجه به انتخاب تابلو مغازه مناسب برای اثرگذاری بیشتر بر مخاطبین، اهمیت فراوانی دارد.

در حال حاضر انواع بسیار زیادی از تابلو برای این کار وجود دارد. برخی از انواع تابلوهای مورد استفاده برای مغازه عبارتند از تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو پلکسی گلس، تابلو فلزی و …. هر کدام از انواع تابلوهای مورد اشاره در صورت رعایت اصول و قواعد حرفه ای و تخصصی تابلوسازی، تاثیرگذاری زیادی بر مخاطبین و مشتریان خواهند داشت. در ادامه به نکات مهمی که در انتخاب و سفارش تابلو مغازه باید مورد توجه قرار داد اشاره می کنیم.

تابلو فلزی

تابلو سازی

تابلو مغازه و نام کسب و کار شما

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که  طراحی و ساخت این تابلوها در صنعت تابلوسازی بر اساس سفارش و اطلاعاتی که شما ارائه کرده اید صورت می گیرد. این مورد را به خاطر داشته باشید که  انتخاب یک نام مناسب، پیش از هر چیز باید در اولویت شما باشد. یک نام زیبا برای معرفی مغازه، شرکت، برند یا خدمات شما در قاب یک تابلو مغازه ، جلوه بسیار زیباتری دارد. اما اگر نام و یا لوگوی انتخابی، تناسبی با نوع فعالیت شما نداشته باشد حتی استفاده از بهترین انواع تابلو مغازه مانند تابلو چلنیوم، آنطور که باید اثرگذار نیست.

محل فعالیت و انتخاب تابلوی مناسب

یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب تابلو مغازه شیک اهمیت زیادی دارد محل فعالیت شما است. اینکه مکان  فعالیت شما در یک پاساژ و فضای سربسته است یا در یک ساختمان چند طبقه یا در یک جای خلوت، در طراحی و ساخت نوع تابلو مغازه تاثیر زیادی دارد. همچنین توجه به اینکه آیا سایر مغازه های رقیب شما هم در کنار شما فعالیت می کنند یا نه، باید مورد توجه قرار بگیرد. همانطور که اشاره کردیم در صنعت تابلو سازی تنوع بسیار زیادی در زمینه ساخت انواع تابلوی تبلیغاتی وجود دارد. هر کدام از تابلوهایی که نام بردیم متناسب با موقعیت های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. حتی تابلو چلنیوم  هم که کاربرد بسیار زیادی در تابلوسازی دارد دارای دسته بندی ها و کاربردهای مختلفی است. توجه به ویژگیهای محل فعالیت شما در طراحی و ساخت تابلو مناسب، شما باعث می شود تا تابلویی انتخاب کنید که به شکلی مناسب دیده شود.

مشاورین املاک مدرن کامرانیه

تابلو مغازه

راهنمای انتخاب تابلو مغازه

انتخاب تابلو مغازه و نوع اقلیم

از جمله دیگر نکات مهمی که در زمان سفارش تابلو مغازه باید مورد توجه قرار داد، نوع اقلیم و شرایط جوی و آب و هوایی محل فعالیت شما است. با توجه به اثر عواملی همچون باران، برف، رطوبت و گرد و غبار بر روی انواع مختلف تابلو، باید به موضوع مقاومت و ماندگاری تابلو در برابر شرایط جوی توجه ویژه ای داشت. خوشبختانه در صنعت تابلوسازی به این موضوع توجه شده است. برخی از انواع تابلوهای موجود، ضد آب هستند و در برابر برف و باران و شرایط مختلف جوی مقاومت بالایی دارند.

توجه به زیبایی بصری تابلو

می توان گفت که هدف اصلی از ساخت تابلو مغازه معرفی یک شغل و جلب توجه مشتریان است. در این زمینه توجه به زیبایی بصری تابلو اهمیت بسیار زیادی دارد. انواع مختلف تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو رینگی، تابلو فلکسی و … زیبایی خاص خود را دارند. در عین حال، در ساخت تابلو مغازه باید به این موضوع توجه داشت که این زیبایی به بیننده تابلو هم انتقال پیدا کند. همچنین در زمینه زیبایی بصری باید به نکات مهمی توجه داشت.

تابلوسازی

  • تناسب زیبایی و کاربردی بودن

حتماً شما هم انواعی از تابلو مغازه را مشاهده کردید که بسیار زیبا هستند ولی به دلیل پیچیدگی زیاد در طراحی، به سختی قابل خواندن و فهمیدن هستند. این موضوع می تواند تاثیر منفی بر ذهن تعدادی از مخاطبین شما داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود تا علاوه بر موضوع زیبایی، به خوانا بودن تابلو هم توجه داشته باشید.

  • انتخاب فونت و رنگ مناسب

توجه به انتخاب نوع فونت و رنگ مناسب، از جمله دیگر عواملی است که در طراحی تابلو مغازه اهمیت زیادی دارد. در تابلو سازی تبلیغاتی به این موضوع توجه ویژه ای شده است. اگر نگاهی به انواع مختلف تابلو های مغازه در محیط اطراف خود داشته باشید متوجه این تناسب می شوید. نوع فونت و رنگ مورد استفاده در ساخت تابلو مغازه باید با ماهیت آن کسب و کار تناسب داشته باشند. استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی و ساخت تابلو، تاثیر آن را به شدت افزایش می دهد.

  • نورپردازی تابلو مغازه

یکی از عناصر اصلی در تابلو سازی استفاده از نور به شکلهای مختلف است که باعث زیبایی بیشتر انواع تابلو می شود. نورپردازی تابلوها به خصوص در شب جلوه بسیار زیبایی ایجاد کرده و به عنوان یک ابزار تبلیغی مهم عمل می کند.

بخشی از تابلوهای موجود در صنعت تابلو سازی مانند تابلوهایLED ، تابلوهای نئون و تابلوهای پیکسلی اساساً بر پایه استفاده غالب از نور، طراحی شده اند. اما در انواع دیگر تابلو مانند تابلو چلنیوم از نور پردازی به عنوان عنصر مکمل استفاده شده است. در هر صورت نورپردازی وقتی همراه با ترکیب درست و مناسب از رنگها باشد، تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبین و مشتریان خواهد داشت.

نورپردازی تابلو مغازه

توجه به ابعاد مناسب تابلو مغازه

عامل دیگری که در ساخت و سفارش تابلو مغازه باید مورد توجه قرار داد ابعاد تابلو است. اگر مغازه شما کوچک است طبیعتاً انتخاب تابلو بزرگ تناسبی با آن ندارد. موضوع مهم دیگر این است که ابعاد تابلو و متن طراحی شده داخل آن باید به صورتی باشد که از فاصله مناسب برای دیگران قابل دیدن باشد.

دوستان عزیز به پایان مطلب مربوط به راهنمای انتخاب تابلو مغازه رسیدیم. در این مقاله سعی شد تا به برخی از نکاتی که در انتخاب و سفارش تابلو مغازه اهمیت دارد اشاره کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *