ساخت و نصب حروف برجسته تابلو چلنیوم 

اهمیت استفاده از تابلو چلنیوم

 

ساخت و نصب حروف برجسته تابلو چلنیوم  از جمله پرکاربردترین انواع تابلوهای تبلیغاتی در چند دهه اخیر است. در ساخت و طراحی این تابلو از انواع ورق های پلکسی و آلومینیوم به عنوان پایه ای ترین متریال ها، استفاده می شود. این تابلو که خود از دو جز لبه و حروف برجسته شکل گرفته است، امروزه کاربرد عمده ای به عنوان تابلو مغازه پیدا کرده است. صاحبان کسب و کارهای مختلف به منظور افزایش فروش و جذب مشتریان از این تابلوهای تبلیغاتی بهره می برند.

در ساخت لبه های تابلو چلنیوم از ورق های آلومینیومی استفاده شده است. همچنین در بخش لبه حروف، یک ردیف نوار اسفنجی به کار برده شده است. این نوارها از ورود گرد و خاک و هر گونه آلودگی محیطی به درون حروف برجسته جلوگیری می کنند. اجرای این نوارها در لبه حروف باعث شده که حروف برجسته در مقابل نفوذ آب و زنگ زدگی نیز مقاوم باشند. چرا که نفوذ آب به قسمت های داخلی حروف برجسته موجب سوختگی تابلو خواهد شد.

در بخش داخلی و پشتی حروف برجسته تابلو چلنیوم، انواع لامپ های اس ام دی کار شده است. وجود این لامپ ها باعث ایجاد نورپردازی های قوی در 24 ساعت شبانه روز می شود. استفاده از این تابلو به عنوان تابلو مغازه مزایای دیگری نیز دارد. به طور مثال؛ می توان به استفاده از طیف گسترده ای از رنگ ها در ساخت این تابلوها اشاره کرد. وجود این ویژگی موجب زیبایی و جذابیت این تابلو ها در محیط کسب و کار شده است. علاوه بر این روش های اجرا و نصب آن نیز متنوع است. در ادامه با مراحل اجرا و نصب این تابلوها در صنعت تابلوسازی آشنا می شویم.

تابلو چلنیوم

روش های اجرا و ساخت تابلو چلنیوم

ساخت و نصب حروف برجسته تابلو چلنیوم برای این که تابلو چلنیوم مناسبی برای انواع کسب و کارهای تجاری و صنعتی ساخته شود، از مهارت های صنایع دیگر نیز در ساخت این تابلوها کمک گرفته می شود. به طور مثال؛ قبل از شروع ساخت تابلو، باید طرح مناسبی از تابلو ایجاد شود. اغلب از نرم افزارهایی نظیر اتوکد و کورل دراو ( Corel Draw ) برای طراحی حروف برجسته این تابلوها در صنعت تابلوسازی استفاده می شود.

مرحله بعدی در ساخت انواع تابلو چلنیوم، برشکاری قطعات مورد استفاده است. معمولا از دستگاه های لیزری ویژه ای بدین منظور استفاده می شود. به این ترتیب که لبه ها و حروف برجسته این تابلو در اندازه و طرح های خواسته شده توسط تابلوساز برش داده می شود. مرحله بعدی در ساخت تابلو، حکاکی طرح مورد نظر بر روی ورق های پلکسی است. جنس این ورق ها از نوع ترموپلاستیک است. در هنگام اجرای طرح مورد نظر بر روی ورق پلکسی، از صفحات فلزی مخصوصی استفاده می شود. حروف برجسته ساخته شده به کمک این فلزات به شکل زاویه داری بر روی ورق های پلاکسی اجرا می شود.

از دیگر نکاتی که در طراحی و ساخت تابلو چلنیوم از اهمیت بالایی برخوردار است، بحث نورپردازی و اجزای مورد نیاز برای این کار است. بدین منظور از انواع لامپ های روشنایی نظیر اس ام دی استفاده می شود. این لامپ ها در قسمت عقبی حروف برجسته کار می شوند.

در نهایت تابلو چلنیوم ساخته می شود. این تابلو دارای حروف برجسته سه بعدی است که با استفاده از ورق های فلزی بر روی پلکسی اجرا شده است. جنس لبه های این تابلو نیز از نوع رول آلومینیومی است.

نصب تابلو چلنیوم

امروزه به طور چشمگیری شاهد افزایش استفاده از انواع تابلو چلنیوم در صنایع و کسب و کارهای مختلف هستیم. یکی از مهم ترین نکاتی که باعث تاثیرگذاری این تابلو در صنایع مختلف شده است، شیوه های نصب مختلف آن بر روی انواع سطوح است. این تابلو را معمولا به عنوان تابلو مغازه و فروشگاه یا شرکت، بر روی سطوح شفاف و غیر شفاف نصب می کنیم.

از جمله سطوح غیر شفافی که این تابلو را بر روی آن نصب می کنیم، می توان به انواع کامپوزیت، چوب و سنگ اشاره نمود. در این میان اما متداول ترین شیوه نصب تابلو چلنیوم، نصب آن بر روی انواع سطوح شفاف از جنس شیشه است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نصب این تابلوها بر روی سطوح شیشه ای به مراتب هزینه­برتر از نصب آنها بر روی سطوح دیگر است. چرا که در هنگام نصب از لوله های استیل نیز استفاده می شود.

آشنایی با مراحل نصب تابلو

مرحله اول: زیرسازی

ساخت و نصب حروف برجسته تابلو چلنیوم همانند انجام هر نصب دیگری، در نصب تابلو چلنیوم بر روی انواع سطوح نیز، معمولا نیاز به مناسب سازی سطح مورد نظر برای انجام عمل نصب است. برای این کار از انواع ورق های پلات استفاده می شود. جنس این ورق ها از نوع کاغذ است و معمولا در اندازه و ابعاد تابلو مورد نظر طراحی می شوند.

 

مرحله دوم: اجرای زمینه

در این مرحله از نصب تابلو چلنیوم، از ورق های PVC یا فوم به عنوان زمینه برای نصب تابلو استفاده می گردد. به این صورت که ورق PVC مورد نظر را بر روی پلات زیرسازی شده، اجرا می کنیم. پس از این که زمینه توسط پیچ هایی بر روی پلات اجرا شد، پلات را خارج کرده و ورق های PVC مورد نظر را محکم می کنیم. در ادامه روند اجرای زیرسازی در این مرحله، برای ایجاد زمینه های نورپردازی تابلو، از انواع لامپ های اس ام دی استفاده می کنیم. بدین منظور اقدام به پانچ کاری و ایجاد سوراخ هایی در لبه ها و رویه تابلو می نماییم. از طریق این سوراخ ها سیم کشی های لازم برای ایجاد نورپردازی و روشنایی در پشت زمینه اجرا می شود.

 

مرحله سوم: نصب منبع تغذیه و روشنایی تابلو

برای ایجاد روشنایی و نورپردازی در تابلو سازی ، نیاز به تبدیل ولتاژ شهری به ولتاژ مناسب برای تابلو داریم. بدین منظور از منبع تغذیه و ترانس استفاده می کنیم. پس از نصب ترانس ها و اجرای دقیق انشعابات سیم کشی شده، از روشنایی تمامی لامپ ها اطمینان حاصل می کنیم.

 

مرحله آخر: نصب حروف برجسته

در این مرحله که مرحله آخر از نصب تابلو چلنیوم است، حروف برجسته طراحی شده، بر روی زمینه نصب می شود. این کار با کمک پیچ های ریز و غیر قابل رویت انجام می شود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *