سبک های تابلوسازی در ایران

سبک های تابلوسازی در ایران تابلوسازی در کشور ایران به واسطه طرفداران فراوانی که دارد طی سالیان اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است و امروزه برای ساخت تابلو مغازه و تابلو های تبلیغاتی از روش های نوین تابلو سازی استفاده می شود. به طور کلی تابلو سازی از جمله روش های تبلیغاتی پر سود به شمار می آید زیرا شما با صرف هزینه ای تابلو مورد نظر را برای مدت زمان مشخصی به نمایش در می آورید و این در حالی است در بسیاری از روش های تبلیغاتی شما از سرنوشت برگه ها و بروشور های و مواردی نظیر آن ها اطلاعاتی نخواهید داشت. تابلو سازی به صاحبان کسب و کار های گوناگون کمک می کند تا خدمات و ویژگی های خود را به خوبی در دید مخاطبان قرار دهند. تنوع در روش ها و سبک های مورد استفاده درتابلو سازی موجب شده تا از این تابلو هادر شرایط مختلف و صنایع گوناگون بهره برده شود.

سبک های تابلو سازی

سبک های تابلو سازی در ایران و ویژگی های آن ها

سبک های تابلو سازی همان گونه که اشاره شد می توانند بسیار متنوع باشند و به همین سبب لازم است پیش از این که اقدام به سفارش آن ها نمایید از ویژگی های هر یک آگاهی کافی داشته باشید. آشنایی با سبکهای تابلو سازی در ایران به شما کمک می کند تا بهترین نوع تابلو را بر اساس اهدافی که مد نظر دارید انتخاب کنید. گاهی اوقات شما ممکن است نیاز به تابلو مغازه داشته باشید و گاهی اوقات تابلو هایی که مورد نیاز شما در رده تابلو های تبلیغاتی در فضاهای عمومی قرار می گیرد. هر یک از این موارد نیازمندی های خاصی را می طلبد که عدم رعایت آن ها ممکن است موجب هدر رفتن زمان و هزینه های صرف شده توسط شما دارد. تابلو های می توانند در دسته تابلو ها چلنیوم، تابلو های لاس وگاسی، حروف وکیوم، تابلو های حروف استیل یا پلاستیکی و … دسته بندی شوند.  هر کدام از این دسته بندی ها می توانند زیر مجموعه های فراوانی از دیدگاه متریال مورد استفاده، روش های ساخت و حتی نحوه نور پردازی داشته باشند.

 

تابلو سازی

 

تابلو چلنیوم گامی نوین در توسعه سبک های تابلو سازی

تابلو چلنیومرا می توان به عنوان یکی از جدید ترین و پر طرفدار ترین سبک های تابلو سازی در ایران و جهان دانست. این تابلو های که به تابلو های حروف برجسته نیز شهرت دارند می تواند به عنوان تابلو مغازه یا سایر تابلو های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند. تابلو چلنیوم با توجه به متریال مورد استفاده می توانند سبک های زیر مجموعه فراوانی را شامل شوند. به عنوان مثال می تواند از تابلو چلنیوم استیل و چلنیوم پانچی و چلنیوم آینه ای نام برد. تابلو چلنیوم از جمله سبک های تابلو سازی است که در آن نور پردازی به عنوان جزئی از تابلو انجام می شود. و سیم کشی های مشخصی بر روی آن اعمال می شود. در این تابلو ها معمولا برای تولید حروف برجسته از استیل، فلز و همچنین پلکسی استفاده می شود.تابلو چلنیوم به واسطه قیمت مناسب تولید، طول عمر بالا، نصب آسان و بی درد سر و همچنین هزینه های نگهداری اندک طرفداران فراوانی یافته است.

 

تابلو های وکیوم سبکی زیبا و پر طرفدار در صنعت تابلو سازی

در صنعت تابلو سازی تابلو های وکیوم نیز دارای جایگاه مناسبی هستند. این تابلو ها با روش ها ویژه ای تولید می شود. در این روش دستگاه های مخصوص برای ایجاد خلا وجود دارد که با قرار دادن پلکسی در داخل آن ها طرح و حروف مورد نظر تولید می شود. قالب های مورد استفاده در این سبک از تابلو ها از جنس چوب ساخته می شود. برای نرم کردن پلکسی در این روش از نور ماوراء بنفش استفاده می شود. با روش وکیوم می توان حروف برجسته سه بعدی را به زیبا ترین شکل ممکن ساخت و در تابلو سازی مورد استفاده قرار داد. زمینه قرار گیری این حروف وکیوم می تواند چوب یا کامپوزیت باشد.

تابلو مغازه

تابلو های حروف استیل سبکی جذاب برای تابلو سازی مدرن

استفاده از این حروف در تابلو سازی مدرن و برای کسب و کار هایی استفاده می شود که نیازمند کاری خاص و ویژه هستند. استفاده از تابلوسازی حروف استیل نشان دهنده سطح بالایی کسب و کار است. به بیان دیگر مشاغلی که کمی لاکچری تر هستند ترجیح می دهند از این سبک از تابلو سازی استفاده کنند. این تابلو ها در دو رنگ نقره ای و طلایی تولید می شوند. برای بهبود وضعیت نور پردازی در این تابلو ها امروزه از نوعی پلکسی خاص استفاده می شود که به آن پلکسیدوغی گفته می شود. این نوع از پلکسی حالت مات بودن خاصی دارد و در واقع نه کاملا سفید و نه کاملا شفاف هستند. نور پردازی در این تابلو ها نیز مانند سایر تابلو های چلنیوم با استفاده از لامپ ها اس ام دی انجام می شود و می توان از رنگ بندی های مختلفی برای افزایش جذابیت در نور پردازی این تابلو ها استفاده نمود.

سبک های تابلوسازی در ایران

تابلو های لاس وگاسیتنوعی در سبک های تابلو سازی در ایران

تابلو های لاس وگاسی نوعی از سبک تابلو سازی است که در آن حروف برجسته با استفاده از پلاستیک یا فلز طراحی و ساخته می شود. لامپ هایی در داخل بخش های مختلف این تابلو ها تعبیه می شود که می تواند نور پردازی ویژه ای را برای آن ها فراهم کند. این نور پردازی ها موجب شده تا تابلو های مذکور با نام لاس وگاسی شناخته شود.

تابلو های کریستالی سبکی جالب در تابلو سازی

یکی از جدید ترین روش های تابلو سازی در ایران روش تابلو سازی کریستالی است. در این روش می توان تابلو هایی به عنوان تابلو مغازه و فروشگاه تولید کرد که جذابیت فراوانی دارد. پایه و اساس ساخت تابلو کریستالی استفاده از سنگ هایی یخی با سنگ های آکریلیک است. این سنگ ها مانند کریستال براق هستند. ویژگی مهم این سبک درخشندگی کار است که می تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب نماید. در واقع این سبک نیز می تواند تا حدی به عنوان زیر مجموعه ای از تابلو های چلنیوم باشد زیرا در ساخت آن از چلنیوم استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *