طول عمر و ماندگاری تابلو چلنیوم

طول عمر و ماندگاری تابلو چلنیوم را می توان به عنوان تحولی بزرگ در صنعت تابلوسازی در جهان دانست. ویژگی ها و مزایای تابلو چلنیوم به اندازه ای است که توانسته در مقایسه با سایر رقبا جایگاه بهتری نزد مشتریان کسب نمایند. استفاده از این تابلو هابه عنوان تابلو های تبلیغاتی در مراکز مختلف و همچنین به عنوان تابلو مغازه کاربرد فراوانی دارد. یکی از مواردی که در خصوص تابلو چلنیوم به عنوان عامل برتری شناخته می شود طور عمر مناسب و ماندگاری تابلو چلنیوماست. با توجه به این که این تابلو ها از متریال با کیفیتی ساخته می شود می تواند در شرایط مختلف محیطی به خوبی دوام آورده و هزینه هایی که بابت نگهداری و تعویض ممکن است پیش بیاید در این تابلو ها به حداقل رسیده است. یکی از مواردی که با ظهور تابلو چلنیوم در صنعت تابلو سازی به وجود آمد زیر ساخته های فراوانی بوده که این سبک از تابلو به همراه خود آورد. با توجه به این که در ساخت تابلو چلنیوم از متریال های مختلفی استفاده می شود می توان بر اساس شرایط مختلف محیطی متریال مناسب را انتخاب نمود و بر همین اساس ماندگاری تابلو چلنیوم را افزایش داد.

ماندگاری تابلو چلنیوم

مروری بر مزیت های تابلو چلنیوم

در خصوص مزایای تابلو چلنیوم می توان به موارد متعددی اشاره نمود. همان گونه که بیان شد مهم ترین ویژگی، ماندگاری تابلو چلنیوم است.  طور عمر بالای این تابلو ها می توانند موجب صرفه جویی در هزینه های تبلیغات گردد. این تابلو ها می توانند در برابر شرایط محیطی متفاوت مقاومت کنند. ماندگاری تابلو چلنیوم در برابر سرما، گرما و حتی شرایطی که در آن میزان رطوبت بالا است قابل توجه باشد. علاوه بر آن با توجه به امکان شستشو در این تابلو ها می توان از کثیف شدن آن جلوگیری نمود و همین مورد نیز می تواند در هزینه های نگهداری این تابلو ها صرفه جویی مناسبی ایجاد نما. متریال مورد استفاده در این تابلو ها در مقابل زنگ زدن مقاومت نشان می دهد و به همین سبب زنگ نزدن می تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی درماندگاری تابلو چلنیوم باشد. علاوه بر مواردی که در خصوص طول عمر و ماندگاری تابلو چلنیوم به آن ها اشاره شد باید به این نکته اشاره کنیم که سیستم نور پردازی در این تابلو ها به گونه ای است که مصرف برق در آن ها بسیار پایین است. علاوه بر این می توانیم تنوع فراوانی در طراحی و اجرای این تابلو ها را شاهد باشیم. زیبایی این تابلو ها به گونه ای است که می تواند نظر مخاطبان فراوانی را به سوی کسب و کار شما جلب نماید.

تابلو چلنیوم

 

 

تابلو چلنیوم از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

تابلو چلنیوم از بخش های مختلفی تشکیل می شودکه هر یک از این اجزا می تواند نقش مهمی در نتیجه کار داشته باشد.  در صورتی که هر یک از اجزای تابلو به خوبی تهیه نشود می تواند اثرات منفی بر ماندگاری تابلو چلنیوم داشته باشد. بخش های اصلی یک تابلو های چلنیوم شامل لبه چلنیوم، طاق پلکسی، ورق پی وی سی، لامپ های اس ام دی و منبع تغذیه است.

  • بخش لبه چلنیوم و نوار های اسفنجی در تابلو چلنیوم:

تابلو چلنیوم یا همان تابلو حروف برجسته چنان چه از نام آن ها پیدا است از حروف و طرح های برجسته تشکیل شده اند. در لبه چلنیوم از نوار های اسفنجی استفاده می شود که این نوار ها مانند یک عایق عمل کرده و می تواند از ورود گرد و خاک و آب به داخل تابلو جلوگیری نماید. ماندگاری تابلو چلنیوم و همچنین طول عمر مناسب آن ها به میزان زیادی وابسته به استفاده از همین نوار های اسفنجی است. زیرا ورود گرد و کار و آب به داخل مدار می تواند موجب سوختن آن ها شود.

  • بخش طلق پلکسی در تابلو چلنیوم:

یکی دیگر از بخش های مهم درتابلو چلنیومطاق پلکسی است. در تابلو های چلنیوم استفاده از این بخش می تواند نقشی اساسی در بهبود وضعیت نور پردازی گردد.  نور های یک دست و یکنواختی که در این تابلو ها دیده می شود به دلیل استفاده از طاق پلکسی است. همان گونه که می دانید یکی از اصول مهم و اساسی در نور پردازی صحیح تابلو های تبلیغاتی این است که نور ها به صورت یکنواخت در روی کل تابلو پخش شود. این ویژگی کمک می کند که تا مخاطبان به ویژه در فواصل دور و در شرایطی که نور کافی در محیط وجود ندارد به آسانی بتوانند طرح و نوشته های روی تابلو ها را مشاهده کنند. این ویژگی به خصوص در شرایطی که تابلو چلنیوم برای تابلو مغازهاستفاده می شود می تواند کاربرد داشته باشد.

تابلو سازی

  • سیستم نور پردازی در تابلو چلنیوم:

سیستم نور پردازی در تابلو چلنیوم به گونه ای است که به عنوان یکی از اجزای اصلی تابلو شناخته می شود. استفاده از لامپ های اس ام دی می تواند یکی از بزرگ ترین نقاط قوت در این تابلو ها به شمار بیاید.  این لامپ ها می توانند در کنار مصرف کم برق و انرژی نوری مناسب را برای تابلو تبلیغاتی شما فراهم کنند. کیفیت این لامپ ها معمولا بالا بوده و می توانند در طول عمر و ماندگاری تابلو چلنیوم تاثیر مثبتی بگذارند. گاهی استفاده از لامپ های بی کیفیت می توانند خسارات مالی زیادی به مشتریان وارد آورد.

 

  • استفاده از ورق های پی وی سی در تابلو چلنیوم:

در تابلو چلنیوم بخشی وجود دارد که در آن از ورق پی وی سی استفاده می شود. این بخش در واقع محلی برای قرار گیری حروف برجسته استو علاوه بر این لامپ های اس ام دی بر روی این ورق می چسبند.

  • منبع تامین انرژی در تابلو چلنیوم:

آخرین بخش در طراحی و اجرای تابلو چلنیوم بخشی است که وظیفه تامین انرژی را برای ایجاد روشنایی در این تابلو ها ایفا می کند. به طور کلی منبع تغذیه در تابلو های چلنیوم که به آن ترانس نیز گفته می شود می تواند ولتاژ برق شهری را به 12 ولت برساند که ولتاژی مناسب برای تابلو چلنیوم است. در صورتی که تابلو را مستقیم به برق شهری متصل کنید ممکن است باعث سوختن لامپ ها و ایجاد خساراتی در سیستم نور پردازی و برق رسانی در این تابلوسازی ها شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *