مراحل ساخت تابلو چلنیوم

 

مراحل ساخت تابلو چلنیوم به روش دستی

ساخت تابلو چلنیوم مراحل و فرآیند مخصوص به خود دارد که در این مقاله توضیح خواهیم داد.

 

اولین روش تابلوسازی به صورت دستی است. در روش دستی نیاز به یک قیچی دستی مخصوص است و باید از ابزار نیز استفاده شود تا برش به خوبی صورت بگیرد. نیاز است که مراحل خمکاری و قوس و شیار دهی حروف به درستی دنبال شود و البته که این روش به نسبت روش ماشینی از دقت متفاوتی برخوردار است. ساخت تابلو چلنیوم اغلب به صورت ماشینی صورت می گیرد و هم دقت بالاتری دارد و در نهایت ظرافت آن نیز بهتر است.

مراحل ساخت تابلو چلنیوم به روش ماشینی

تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است و این موضوع سبب شده تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود. ساخت تابلو چلنیوم به صورت ماشینی نیز از دیگر مواردی است که باید به دقت بررسی شود. در سال های اخیر دستگاه های حروف ساز و همینطور دستگاه های مخصوص برش و سی ان سی کمی پیشرفته تر از قبل عمل کرده اند. همینطور دستگاه آبکاری فانتاکروم نیز اجرا شده است و امکان ساخت حروف برجسته به واسطه دستگاه ها فراهم شده است. برش ها به دقت با دستگاه صورت می گیرد و این کار سبب می شود که روند برش کاری با سرعت بیشتری به نسبت قبل دنبال شود. همینطور لبه های موج دار نیز از بین می رود و این پروسه به صورت روتین سبب تولید مجموعه ای جذاب و کارپسند خواهد شد.

گام به گام ساخت تابلو چلنیوم

مرحله اول: در مرحله اول از ساخت تابلو چلنیوم نیاز است که محل نصب تابلوی تبلیغاتی بررسی شود. به این ترتیب تابلوساز به محل نصب مراجعه می کند تا ارتفاع و طول و عرض و تابلو اندازه گیری شود و نقاط کور و دشوار نصب مشخص شود. زاویه دید در محل بررسی می شود و مشخص می شود که بهترین فاصله نصب تابلو به چه صورت است.

مرحله دوم: در گام دوم از ساخت تابلو چلنیوم نیاز است که از نرم افزارهای طراحی کرل و اتوکد و همینطور فتوشاپ استفاده شود تا رویکرد طراحی تابلو مشخص شود. همینطور اندازه حروف و فونت حروف نیز بسیار هم است. حروف ها از نظر ضخامت بررسی می شوند و سایر تنظیمات مورد نیاز اعلام و اعمال می شود.

مرحله سوم: موقعیت سوم مربوط به قیمت ساخت تابلو چلنیوم  در تابلو سازی است که به واسطه نرم افزار برآورد می شو. در این راستا طرح ترسیم شده به سفارش دهنده اعلام می شود و اگر ایراد یا تغییری نیاز است بررسی می شود. پاه پیشنهادات جدیدی باید وارد طرح شود که اهمیت زیادی دارد و در صورتی که پروسه توافق به سرعت طی شد، ساخت ساخت تابلو چلنیوم آغاز می شود.

مرحله چهارم: نیاز است که حروف طراحی شده به واسطه دستگاه برش لیزری، برش داده شود و پس از ان لبه چلنیوم به واسطه چسب مخصوص دور تا دور پلکسی چسبانده شود. این مرحله اهمیت زیادی دارد و باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مرحله پنجم: پنجمین مرحله از ساخت تابلو چلنیوم مربوط به نورپردازی حروف است که به واسطه لامپ های اس ام دی صورت می گیرد. نورپردازی باید دقیق و قابل قبول اجرا شود در غیر این صورت مشکلساز می شود.

حال نوبت به نصب حروف روی زیر ساز است. حروف ها از جنس ورزش های کامپوزیت، چوب ترموود و شیشه و سنگ و دیگر متریال های مورد سفارش مشتری هستند که طبق طراحی اولیه صورت می گیرد.

در مرحله بعدی تابلوی ساخته شده به محل برده شده و در محل مناسب خود نصب می شود و همه سیم ها و ابزارهای اضافی که به پشت کار منتقل شده اند، دسته بندی می شوند.

در نهایت نوبت به روشن کردن تابلو بوده و باید خطاهای احتمالی رفع شود. این کارها باید در دو مرحله صورت بگیرد و آزمون و تست دقیق دنبال شود.

اجزای تابلو چلنیوم

تابلوهای چلنیوم دارای اجزای مختلفی هستند. لبه چلنیوم یکی از اجزای مهم محسوب می شود. عمقی که برای هر لبه در نظر گرفته م شود معمولاً 7، 9، 11 سانتی متر است. در صورتی که از نوار اسفنجی استفاده شود سبب می شود که از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته جلوگیری صورت بگیرد و در نهایت مانع نفوذ آب به مدار تابلو چلنیوم می شود و سبب سوختن آن می شود.

گزینه بعدی طلق پلکسی است. طلق پلکسی برای پخش نور گزینه مهمی است و سبب می شود که پخش نور به صورت یکدست و شفاف صورت بگیرد. استفاده از طلق پلکسی موقعیت تابلو را دقیق تر اجرا می کند. پلکی ها انواع مختلفی دارند.

لامپ اس ام دی مربوط به قسمت داخل حروف برجسته هستند و هرچه کیفیت بیشتری داشته باشند سبب می شود که شدت نور و طول عمر بهتری را شامل شوند. تابلو چلنیوم به دو صورت با نور وبدون نورعرضه میشود.

ورق های پی وی سی بهترین ورق هایی هستند که به عنوان زیر ساز استفاده می شود و برای چسباندن اس ام دی به عنوان زمینه گزینه خوبی هستند.

ترانس یا منبع تغذیه در اجرا و ساخت تابلو چلنیوم بسیار مهم است و وظیفه این منبع تبدیل برق شهری به 12 ولت است. نصب تابلو مغازه باید بر اساس موقعیت که دارد ارزیابی شود. روند تابلو سازی بسیار مهم است و البته که متریال به کار رفته بسیار مهم است.

نصب تابلو چلنیوم به شکلی است که در ابتدا ورق پی وی سی بر روی زمینه تابلو مغازه  پیچ میشود و از سیم های لامپ اس ام دی استفاده می شود و منبع تغذیه نیز جاگذاری می شود. نیاز است که سیم ها با هم متصل شوند و از جلوی تابلو نیز رد شوند. موقعیت این سیم ها متفاوت از سایر بخش ها است و باید توسط تابلو ساز به دقت اجرا شود. حروف های چلنیوم نیز روی ورق پی وی سی نصب می شوند. معمولاً محل قرارگیری منبع تغذیه پشت تابلو است. البته که اجرای این تابلوها برای برخی از مکان ها کمی دشوار است و نیاز است که اندازه گیری مجدد نیز صورت بگیرد. تابلو مغازه چلنیوم در ابعاد مختلفی اجرا و نصب می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *