معرفی انواع تابلو چلنیوم و ویژگی های آن

معرفی انواع تابلو چلنیوم و ویژگی های آن تابلو چلنیوم به عنوان یکی از جدید ترین سبک های تابلو سازی شناخته می شود. از این سبک تابلو سازی برای ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی در محیط های داخلی و خارجی استفاده می شود.یک نمونه از انواع تابلو هایی که با استفاده از تابلو چلنیوم ساخته می شود تابلو مغازهاست. مغازه داران اهمیت زیادی برای تابلو مغازه قائل هستند زیرا این تابلو مغازه مهم ترین بخشی است که در معرض دید مشتریان قرار می گیرد و باید به صورت اصولی طراحی و اجرا شود. از زمانی که تابلو های چلنیوم وارد صنعت تابلو سازی شدند توانستهاند طرفداران فراوانی به دست آورند. این سبک دارای ویژگی های فراوانی است.  کیفیت و زیبایی، دوام و طول عمر زیاد، هزینه های ساخت و نگهداری مناسب و در نهایت مصرف کمتر انرژی از ویژگی های مهم تابلو چلنیوم است.

تابلو سازی

ویژگی انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از زمان ورود به عرصه تابلو سازی توسعه بسیاری یافته است. در حال حاضر زیر مجموعه های فراوانی برای این سبک تابلوسازی وجود دارد که هر یک بر اساس متریال های مورد استفاده و یا روش های ساخت دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در ادامه به معرفی تعدادی از این زیر مجموعه ها خواهیم پرداخت تا با مشخصات آن ها بیشتر آشنا شوید.

  • ویژگی های تابلو چلنیوم معمولی:

این تابلو ها همان نسل اولیه تابلو چلنیوم هستند که در آن ها از حروف برجسته معمولی و ساده ای استفاده می شود. حروف برجسته مورد استفاده در این نوع از تابلو چلنیوم از جنس پلکسی گلاس بوده و می توان لبه چلنیوم را از رنگ های مختلفی ساخت. معمولا در این تابلو ها سیستم نور پردازی بر اساس لامپ های اس ام دی بوده که از لحاظ مصرف برق بسیار به صرفه تر است.

  • ویژگی های تابلو چلنیوم پانچ:

در این روش حروف برجسته مورد استفاده در تابلو های چلنیوم می توانند دارای اشکال گوناگونی باشند. ویژگی مهم این اشکال تاثیر آن ها در سیستم نورپردازی است. جلوه خاص این تابلو ها به سبب وضعیت شکست نوری است که به واسطه طراحی خاص این تابلو ها به وجود می آید. به این تابلو ها تابلو چلنیوم ستاره ای با الماسی هم گفته می شود. نوع نور پردازی در این تابلو ها می توانند به صورت همان لامپ های ای ام دی اما به صورت فول کالر است.

تابلو مغازه

 

  • ویژگی های تابلو چلنیوم پلکسی دوبل:

این نوع از تابلو چلنیوم تا حد زیادی شبیه تابلو های معمولی است. تنها تفاوت اصلی این دو روش در این است که در تابلو چلنیوم پلکسی دوبل از دو پلکسی گلاس استفاده می شود. این پلکسی گلاس ها با رنگ های متفاوت انتخاب می شوند. این امر می توانند موجب زیبایی بیشتر تابلو چلنیوم شود. استفاده از این رنگ ها هیچ محدودیتی برای طراح تابلو ندارد. از منظر اجزای تشکیل دهنده، اجزای موجود درتابلو چلنیوم پلکسی دوبل تا حد زیادی شبیه تابلو چلنیوم معمولی است.

 

  • ویژگی های تابلو چلنیوم طلایی:

یکی دیگر از روش های تولید تابلو چلنیوم که طرفداران زیادی دارد تابلو چلنیوم طلایی است.نکته ویژه ای که در طراحی و ساخت این تابلو ها وجود دارد استفاده از پلکسی گلاس طلایی است. علت نام گذاری آن نیز همین موضوع است. یک نکته بسیار مهم در خصوص این تابلو قیمت بالاتر آن ها است. از این تابلو ها بیشتر برای مشاغل و کسب و کار های سطح بالاتر استفاده می شود.

  • ویژگی های تابلو چلنیوم کریستالی:

تابلو چلنیوم کریستالی یکی از مهم ترین نو آوری های در صنعت تابلو سازی به شمار می آید. ابن تابلو ها دارای ظاهری جذاب بوده و کیفیت مناسبی هم دارند. نام گذاری تابلو چلنیوم کریستالی به سبب استفاده از پلکسی گلاس های شیشه ای است. در ساخت این تابلو ها از دانه های کریستال نیز بهره برده می شود. ترکیب این دو با هم می تواند حروف و طرح های برجسته بسیار منحصر به فردی را ایجاد نماید. سیستم نور پردازی در این نوع تابلو ها می تواند بسیار متنوع باشد. اگرچه برای طراحی و ساخت تابلو چلنیوم کریستالی نیز مانند سایر روش ها از لامپ های اس ام دی استفاده می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که می توان از لامپ های فول کالر، تک رنگ و RBG استفاده نمود. این موضوع وابسته به نوع طراحی و سلیقه افراد در تولید این تابلو ها است.

معرفی انواع تابلو چلنیوم و ویژگی های آن

  • ویژگی های تابلو چلنیوم فول کالر:

آن چه که این نوع از تابلو ها را از سایر روش های تولید تابلو چلنیوم مجزا می کند سیستم نور پردازی آن ها است. در این تابلو ها اس ام دی های فول کالر مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که وجود دارد این است که برای این تابلو ها از ریموت کنترل های ویژه ای بهره برده می شود. منظور از لامپ های فول کالر این است که این لامپ ها می تواند 16 میلیون رنگ را به نمایش بگذارند. در تابلو چلنیوم فول کالر از پلکسی گلاس های سفید رنگ استفاده می شود. علاوه بر لامپ فول کالر و سیستم کنترل مخصوص بقیه اجزا در این تابلو ها مشابه سایر تابلو های چلنیوم است.

 

  • ویژگی های تابلو چلنیوم RBG

در تابلو های چلنیوم RBG امکان نمایش هفت رنگ وجود دارد. در این تابلو ها نیز مانند تابلو های فول کالر از پلکسی گلاس سفید استفاده می شود. زیبایی این تابلو ها نیز موجب شده تا افراد زیادی علاقه به استفاده از آن ها در تابلو های تبلیغاتی و تابلو مغازه داشته باشند.

 

تابلو چلنیوم

 

در خصوص انواع مخالف تابلو چلنیوم باید به این نکته اشاره نمود که همه مدل ها دارای کیفیت مناسبی هستند اما در زمان خرید باید فروشنده معتبری را شناسایی کرده و خرید خود را انجام دهید. طراحی و ساخت تابلو چلنیوم تلفیقی از هنر و صنعت است و بهتر است از افراد متخصص برای تهیه آن استفاده نمایید. افراد کارشناس در این خصوص می توانند به شما مشاوره های مفیدی در خصوص انتخاب نوع تابلو چلنیوم بدهند. به این ترتیب می توانید سریع تر به اهداف مورد نظر برسید و همچنین صرفه جویی های مناسبی در هزینه های تولید و نگهداری برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *