معرفی تابلو چلنیوم و انواع آن

معرفی تابلو چلنیوم و انواع آن  اگر به دنبال تابلویی براق و درخشان باشید، تابلو چلنیوم بهترین گزینه است. این مدل ازتابلوها به شیوه های مختلفی اجرا و پیاده سازی میشوند.  نحوه نمایش تابلو چلنیوم به صورت نوری است و یک تابلوی تبلیغاتی بسیار لوکس و مدرن محسوب می شود . در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که تابلو چلنیوم چیست و انواع آن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

 

معرفی تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از رول های چلنیوم ساخته شده است و معمولاً سازهای 7 و 9 و 11 سانتی متری برای آن عرضه شده است. این مدل از تابلوها طراحی و پیاده سازی شده است و ساخت لبه های آن نیز متفاوت از سایر بخش ها است. از پلکسی گلاس های شفاف در رنگ های مختلفی استفاده می شود اما سیلور، گلد و مشکی سه رنگ پر تقاضا برای تابلو چلنیوم محسوب می شود. رویه هایی که به صورت حروف برجسته هستند نیز برای این تابلو ارزیابی شده است.

 

چلنیوم را چقدر میشناسید؟ شاید بهتر باشد کمی در مورد چلنیوم بیشتر بدانیم. چلنیوم ها در واقع یک سبک از آلیاژ فلز آلومینیومی هستند که براقیت خاص خود را دارند و انعطاف پذیری بالایی دارند. این مدل از محصولات در صنایع مختلف از جمله تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرند . وزن سبکی دارند و زنگ نمیزنند و ظاهری شبیه به استیل دارند. زیبایی و دوام و ماندگاری بالایی دارند.

حروف برجسته چلنیوم نیز وجود دارد که به یک سری حروف اطلاق می شود که به واسطه پلکسی گلاس و لبه های حروف از رول های چلنیومل در ابعاد مختلف عرضه می شود و ضخامت های مختلفی برای آنها وجود دارد. طراحی و پیاده سازی این حروف ها دقت بالایی نیاز دارد.

انواع تابلو چلنیوم

معرفی تابلو چلنیوم و انواع آن تابلو چلنیوم ساده : این نوع تابلوسازی  در انواع مختلفی عرضه شده است . برخی از مدل ها ساده هستند و قیمت ارزانی دارند. این مدل از تابلوها از نظر زیبایی بی نظیر هستند و به واسطه سادگی خاصی که دارند توانسته محبوبیت بالاتری نیز داشته باشند. برای ساخت این تابلوها معمولاً نیاز به ورق های پی وی سی و همینطور ترموود و کامپوزیت است و این ورقه ها به صورت زیرساز استفاده می شوند. یک سری ورق های پلکسی گلاس برای رویه حروف استفاده می شود و از رول های چلنیوم برای ساخت لبه های حروف استفاده می شود. همینطور دارای منبع تغذیه و لامپ های ال ای دی نیز هستند که گزینه خوبی محسوب می شوند.

تابلو چلنیوم لترمکس: مدل دیگری از تابلو چلنیوم وجود دارد که مشهور به لترمکس است و تقریبا منسوخ شده است  . این تابلو دارای سطح شیشه ای شفافی است که ضخامت آن در حدود یک سانتی متر بوده و روی لبه های حروف برجسته قرار می گیرند. این لبه ها سبب می شود که نور از کناره های حروف منعکس شوند و این پدیده تکنیک لترمکس شناخته می شود. لترمکس ها به طور کلی دارای موقعیت اجرایی مخصوص به خود هستند ولی این سبک تابلو چلنیوم خواهان نداشته و خیلی زود از مدار خارج شد  .

تابلو چلنیوم دوبل: مدل های دوبل به واسطه استفاده از دو ورق پلکسی نامگذاری شده اند که این دو ورق پلکسی ها شامل دو یا چند رنگ متفاوت هستند . ساخت تابلو چلنیوم دوبل به واسطه ورقهای پلکسی طرحدار نیز بررسی شده است. برای ساخت این سبک از تابلو چلنیوم نیازاست که در ابتدا حروف طراحی شده روی پلکسی ها برش داده شوند و پس از آن دو پلکسی با استفاده ازچسب های مخصوص به طور دقیق روی هم چسبانده شوند.

مقایسه تابلو چلنیوم فول کالر  (r.g.b) و نور اندریک

یک مدل از تابلو چلنیوم وجود دارد که فول کالر نامیده می شود این سبک از تابلوها هستند که توانایی این را دارند که همه رنگ های دلخواه مشتریان را تولید نمایند. این محصول به واسطه لامپ های اس ام دی فول کالر شهرت زیادی داشته و بسیار جذاب طراحی شده است. تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ هستند و بهترین گزینه محسوب می شوند. از نظر اقتصادی این گزینه هزینه بالاتری دارد. پلکسی گلاس سفید و همینطور منبع تغذیه و ریموت کنترل برای ساخت این سبک از تابلو مغازه نیاز است. ورق های پی وی سی نیز برای آن استفاده می شود.

تابلوهای چلنیوم نوراندریک مربوط به نورپردازی از پشت هستند و روی تابلوهای چلنیوم اجرا می شوند. برای ساخت این تابلوها معمولا ًاز نور اندریک لامپ های اس ام دی استفاده میشود که روی لایه های زیرین نصب شده اند.  یک فضای چند سانتی خالی وجود دارد که لامپ ها در داخل آن جا داده می شوند. در واقع وقتی لامپ ها روشن شده علاوه بر اینکه حروف برجسته چلنیوم مشخص می شود از زیر حروف نیز به چشم برخورد دارد. جلوه کار دو چندان زیباتر از سایر بخش ها است.

 

تابلو چلنیوم آر جی بی

آر جی بی ها در واقع همان سه رنگ اصلی قرمز و سبز و آبی هستند که به صورت ترکیبی رنگ تولید می کنند و در نهایت تابلو هفت رنگ ایجاد می شود. برای اینکه این تابلوه اساخته شود نیاز به پلکسی گلاس سفید و همینطور اس ام دی های آرجی بی است. درطراحی این محصول ازکنترلر و  ورق پی وی سی زیر ساز استفاده می شود. منبع تغذیه در این سبک از تابلوها بسیار مهم هستند.

تابلو چلنیوم کریستالی و الماسی

معرفی تابلو چلنیوم و انواع آن پلکسی گلاس های شیشه ای در تابلو چلنیوم یک تغییر اساسی و بی نظیر هستند. دانه های کریستالی مختلف برای این محصول ایجاد شده است به طوری که از لبه های حروف با استفاده از رول چلنیوم ساخته می شوند. در این مدل از تابلوها لامپ های اس ام دی استفاده می شود که نور مورد نظر را تامین نماید. سبک دیگری نیز وجود دارد که الماسی شناخته می شود این سبک ها به واسطه اشکال هندسی مشخص طراحی شده اند و از طرح های دایره ای و لوزی و … در آن استفاده شده است که هم درخشان هستند و هم زیبایی خارق العاده ای دارند. یک سری برش های مخصوص روی پلکسی ها ایجاد می شود که شکست نور بهتر از قبل فراهم شود و اشکال هندسی در چشم مخاطبان ترسیم می شود. این مدل از تابلوهای الماسی هستند که دارای موقعیت اجرای مخصوص بوده و سطح اجرای آن نیز دقت و ظرافت بالایی می طلبد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *