پیشرفت صنعت تابلوسازی در جهان

پیشرفت صنعت تابلوسازی در جهان تابلو سازی یکی از مهم ترین بخش های تبلیغات به شمار می آید و هم راستا با توسعه و رشد تبلیغات، در سطح جهانی توسعه یافته است. صنعت تابلو سازی می تواند در تمامی کمپین های تبلیغاتی جایگاه مهمی داشته باشد. در واقع همه افراد در تمامی مشاغل و کسب و کار ها می توانند از تابلو سازی و تابلو های تبلیغاتی برای معرفی فعالیت های خود استفاده نمایند. تابلو مغازه و تابلو های تبلیغاتی شهری از جمله بخش های مهم در صنعت تابلو سازی هستند. پیشرفت های فراوانی طی سالیان اخیر در صنعت تابلوسازی صورت گرفته است که راه را برای رقابت با روش های سنتی و قدیمی باز کرده است. استفاده از ترفند ها، روش های ساخت و ایده های خاص در طراحی تابلو ها و همچنین استفاده از متریال با کیفیت تر و روش های ساخت و ماشین آلات مدرن در ساخت و اجرای تابلو ها از جمله پیشرفت هایی است که این زمینه روی داده است.

تابلو سازی

تابلو سازیدر چه بخش هایی توسعه یافته است؟

توسعه و پیشرفت صنعت تابلوسازی موضوعی است که در هر روز در جهان در حال مشاهده است. اگر چه این صنعت توانسته به میزان قابل توجهی توسعه یابد اما در کشور ما در بسیاری از بخش ها هنوز از روش های قدیمی استفاده می شود که رفع این مشکل مستلزم صرف زمان و هزینه برای یاد گیری و وارد کردن دانش نوین تابلو سازی به کشور است. پیشرفت های ایجاد شده در تابلوسازی را می توان در بخش های مختلفی مورد بررسی قرار داد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • توسعه سبک های جدید تابلو سازی

سبک های تابلو سازی امروزه در جهان بسیار متنوع هستند که می توانند پاسخگوی نیاز همه مشتریان باشند. این سبک ها طی سالیان اخیر بسیار پیشرفت نموده اند. اگر بخواهیم مثالی در این خصوص بزنیم می توانید ورود تابلو چلنیومبه صنعت تابلو سازی را بیان کنیم. تابلو چلنیوم یا همان تابلو حروف برجسته از جدید ترین سبک در این صنعت به شمار می آید. ورود این تابلو ها به بازار تابلو های تبلیغاتی به همراه چندین زیر مجموعه متنوع آن موجب شده تا افراد زیادی علاقه مند به استفاده از آن ها شوند. کیفیت و دوام مناسب و قابلیت های فراوانی که در زمان طراحی و اجرا در این تابلو ها وجود دارد موجب شده تا انواع متنوعی از آن ها را به عنوان تابلو مغازه یا سایر تابلو های تبلیغاتی در سطح شهر ها مشاهده نماییم

تابلو مغازه

  • پیشرفت هایی در زمینه موارد اولیه و متریال مورد استفاده در تابلو سازی

استفاده از مواد و متریال جدید موجب شده تا کیفیت، دوام و ماندگاری تابلو ها افزایش یابد. علاوه بر بهبود متریال، توسعه روش هایی ساخت و ترکیب این مواد با یکدیگر نیز از دیگر مواردی است که می تواند به عنوان پیشرفت های بزرگی در این صنعت در سطح جهانی شناخته شود. استفاده از متریال با کیفیت به معنای ساخت محصولی است که در شرایط مختلف محیطی می تواند طول عمر مناسبی داشته باشد.

 

  • توسعه ایده های نوین در تابلو سازی

با توسعه دانش طراحی و همچنین ماشین آلات ساخت در صنعت تابلوسازی امکان ایده پردازی های منحصر به فرد و جذاب تری در مقایسه با روش های سنتی فراهم شده است. ایده های نوین به معنای ساخت و تولید تابلو هایی جذاب تر و زیبا است که می تواند نتیجه بهتری در خصوص جذب مخاطبان داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از حروف برجسته در تابلو چلنیوم یکی از ایده پردازی هایی بود که به واسطه توسعه صنعت تابلو سازی به وجود آمد.

  • پیشرفت هایی در جهت افزایش سرعت و کیفیت ساخت

توسعه ماشین آلات، دستگاه ها و تجهیزاتی که در تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرند موجب شده تا سرعت ساخت در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد. علاوه بر این استفاده از این روش ها و سیستم های مدرن باعث تولید محصولی با کیفیت تر گردیده است.

 

  • پیشرفت هایی جهت کاهش هزینه های تولید و نگهداری

مجموعه پیشرفت هایی که در زمینه تولید تابلو مغازه و سایر تابلو های تبلیغاتی از آن ها نام بردیم در نهایت منجر به بهبود وضعیت محصولات تولیدی در زمینه طول عمر و کیفیت گردیده است. این پیشرفت ها باعث کاهش هزینه های نگهداری و صرفه جویی فراوانی برای صاحبان کسب و کار ها می شود. طول عمر تابلو های ساخته شده بر اساس پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی ساخت و متریال مورد استفاده به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

پیشرفت هایی در زمینه ماشین آلات مرتبط با تابلو سازی

امروزه تابلو سازی به صورت مدرن و با بهره گیری از ماشین آلاتی انجام می شود که علاوه بر بهبود کیفیت محصول نهایی سرعت انجام کار را نیز چندین برابر کرده است. در گذشته برای انجام ورق‌کاری های مورد نیاز برای تابلو سازی از دستگاه هایی مانند پرس و پانچ و غیره استفاده می شد اما امروز با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه خطوط تولید برای انجام همه این قسمت ها طراحی شده است. در واقع با پیشرفت هایی که در زمینه تابلوسازی صورت گرفته است دخالت اپراتور ها به حداقل رسیده است که این موضوع به معنای کاهش احتمال بروز خطای انسانی در روند ساخت تابلو ها به می باشد. یکی دیگر از پیشرفت هایی که در صنعت تابلو سازی برای ساخت تابلو مغازه و سایر تابلو های تبلیغاتی صورت گرفته است استفاده از ماشین آلات ویژه ای است که عملیات خم کردن را انجام می دهند. این بخش از تولید تابلو به عنوان یکی از بخش های پر زحمت محسوب می شد که امروزه با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات ویژه زمان انجام آن کاهش یافته است. توسعه تکنولوژی برش نیز یکی دیگر از گام های مهم در پیشرفت تابلوسازی در سطح جهان بوده است.  استفاده از سیستم های لیزر فایبر به جای سیستم های سنتی دی اکسید کربن توانسته علاوه بر افزایش سرعت، کارایی بهتری را به نمایش بگذارد. کار کردن با این دستگاه ها معمولا پیچیده نبوده و اپراتور هایی که تجربه چندانی در زمینه تابلو سازی ندارند نیز می توانند به مدیریت این سیستم ها بپردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *