گرافیک مدرن در تابلو مغازه

گرافیک مدرن در تابلو مغازه در گذشته چیزی به عنوان گرافیک مدرن در تابلوسازی دیده نمی‌شد اما امروزه در طراحی انواع تابلو مغازه گرافیک اهمیت زیادی دارد و سبب بهبود تبلیغات و بازاریابی بسیار قوی می‌شود بنابراین بهتر است در ابتدا بدانیم که منظور از گرافیک مدرن چیست؟ شما فکر می کنید گرافیک مدرن در تابلو سازی چه تاثیری دارد؟ آیا مشتریان به ظاهر تابلو اهمیت می دهند؟ آیا به تابلو به عنوان یک ایده بازاریابی نگاه می‌کنند؟ تابلوها سبب اعتماد به فروشنده خواهند شد. حقیقت این است که روانشناسی رنگها در تابلو سازی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید بررسی شود.

 

روانشناسی رنگها در تابلو سازی

حقیقت این است که رنگ ها مهمترین اثر روی ذهن انسان را دارند، بگذارید این موضوع را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. فرض کنید شما قرار است بلیط هواپیمایی از یک آژانس هواپیمایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده است، خریداری نمایید در چنین حالتی اگر از رنگ‌های آبی و سفید برای تابلو تبلیغاتی شرکت هواپیمایی استفاده شده باشد، آرامش بیشتری به شما القا می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که روانشناسی رنگها در طراحی تابلو سازی بسیار مهم است . این فاکتور برای انواع تابلو مغازه نیز دیده می شود.

فاکتورهای مهم دیگری برای گرافیک و طراحی تابلو مغازه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد دقت نمایید که رنگ تنها یک فاکتور مهم بوده و بسیاری از پارامترهای مهم دیگر در ادامه توضیح داده می شود.

 

فاکتورهای مهم در گرافیک تابلو مغازه

یکی از مهمترین مواردی که در مورد گرافیک تابلوی مغازه باید به آن دقت کرد متریال تابلو است. دقت کنید که گرافیک فقط مختص به رنگ و المان های رنگی نخواهد بود و گاه انتخاب مواد اولیه درست و جنس تابلو به گرافیک بهتر آن منجر می‌شود. اگر به تابلوهای قدیمی نگاه کنید از چهارچوب فلزی و بنرهای چوبی و قدیمی برای آنها استفاده می شد امروزه از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می‌شود تا متریال جدید به صورت کاملاً خلاقانه روی تابلو اجرا شود. تابلو چلنیوم یکی از بهترین متریال هایی است که در سال گذشته مورد تقاضا قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد و خوشبختانه در روی تابلوهای چلنیوم شرایط اجرای رنگ خوب، نور عالی و همینطور طراحی بی نظیر دیده می شود و طراحی دکوراسیون مغازه توسط این تابلوها کامل خواهد شد. ترکیب تابلو چلنیوم با چوب سبب می شود تا اجرای کار بسیار منحصر به فرد شود این موضوع روی ذهن مشتری اثر بهتری ایجاد می کند و کسب و کار را رونق می بخشد.

موضوع دیگر مربوط به گرافیک مدرن در تابلو مغازه ، استفاده از نوع حروف برجسته است حروف برجسته و نوع آن با گرافیک مدرن ارتباط مستقیمی دارند برای اجرای حروف برجسته در تابلو چلنیوم از استیل و یا فلز های مشابه استفاده می شود دقت کنید که مقاومت استیل بسیار مهم است و باید در دراز مدت و در شرایط آب و هوای متفاوت قابل قبول باشد.

 

رعایت اصول مفهومی برای اجرای گرافیک در تابلو سازی

یکی از موضوعاتی که در گرافیک مدرن در تابلو مغازه و تابلو سازی می بایست مورد اهمیت قرار بگیرد، گرافیک مدرن است. در واقع سبک گرافیک و نوع اجرای آن بسیار اهمیت دارد هرگز نمی توان یک طرح و یا اشکال خاص را برای همه تابلوها استفاده کرد در ابتدا می بایست هدف از بازاریابی تابلو مشخص باشد یعنی نوع کسب و کار و آنچه که در ذهن فروشنده است می‌بایست در تابلو اجرا شود. معمولاً استفاده از حروف های برجسته سه بعدی با اجرای وکیوم یکی از مواردی است که توسط گرافیست ها مورد تایید قرار می‌گیرد و در لیست گرافیک مدرن تابلوسازی قرار گرفته است. مورد بعدی مربوط به تصاویر است .تصاویر و اشکالی که برای نمایش بهتر پیام ها استفاده می شود باید به قدری خارق العاده باشد که مشتری را جذب نماید.

معمولاً رنگ بندی های اصولی در مورد تصاویر و نوع چیدمان تصاویر بسیار مهم بوده و نیاز به رعایت هارمونی خواهد بود گرافیست ها این موضوع را به طور دقیق بررسی می‌کنند و شرایط را به مشتری اعلام خواهند کرد. موضوع دیگری که باید بررسی شود نشانه ها است. نشانه ها در واقع همان المان هایی هستند که هدف از تابلو را مشخص می‌کنند هر چه نشانه ها به صورت خارق العاده تری طراحی شوند سبب تأثیرگذاری بیشتری خواهد شد. این روزها گرافیک مدرن با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای می‌تواند نشانه‌های پیچیده‌تری را اجرا نماید و طرح تابلو را جذاب کند.

 

 

عنصر پیام مهم ترین ارکان تابلو سازی

در مورد گرافیک، برخی از افراد این تصور را دارند که هر چه رنگ و لعاب بیشتری در متن اجرا شود و زرق و برق بیشتری داشته باشد اثر بخشی آن بهتر است اما گرافیک مدرن حرف جدیدی برای زدن دارد در واقع پیامی که روی تابلو مغازه اجرا می‌شود باید کوتاه و پرمعنی باشد هرچه تابلو به دور از کلیشه باشد اثرگذاری بهتری خواهد داشت. معمولاً استفاده از جمله های طولانی و  پیام های عجیب و غریب و کلمات خاص سبب می‌شود تا مشتری به طور کلی از مطالعه تابلو منصرف شود بنابراین “کم گوی و گزیده گوی”.

 

 

نور پردازی بخشی از گرافیک مدرن

یکی از موارد مهم گرافیک مدرن در تابلو مغازه نورپردازی است در واقع نورهای خیره کننده در شب زیبایی خاصی به خیابان می دهند این موضوع برای تابلو مغازه اجرا می شود و سبب هارمونی رنگ ها خواهد شد نورپردازی باید به طور کاملا حرفه ای صورت بگیرد یعنی هرچه لامپ های اجرا شده فاصله درست تری داشته باشند اثربخشی نورپردازی بیشتر خواهد شد. این موضوع بر روی بازاریابی و تبلیغات بهتر تاثیر می گذارد. دقت کنید که نورپردازی شرایط رقابتی در کسب و کار ایجاد می‌کند و برای کسب و کارهای بزرگ بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 

زاویه نور و تابش آن اهمیت زیادی دارد. اگر نور صورت خیره کننده اجرا شود سبب می‌شود تا کاربر علاقه به مطالعه نوشته روی تابلو نداشته باشد، این موضوع باعث می‌شود تا به طور کلی از خرید منصرف شود و یا به سراغ مغازه دیگری برود بنابراین بسیار مهم است که محل قرارگیری لامپ سنجیده شود در گرافیک مدرن ارتباط مهمی بین تصاویر و همینطور نور دیده می شود. یکی از موضوعات مهم که باید به آن پرداخته شود اجرای نورهای رنگی و همینطور رعایت اصول هارمونی رنگ است که توسط تیم حرفه‌ای تابلونما رعایت می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *