بهترین ابعاد برای تابلو مغازه

بهترین ابعاد برای تابلو مغازه تابلو مغازه  یکی از بخش های مهم در طراحی و دکوراسیون مغازه های به شمار می آید. ابعاد تابلو مغازه و انتخاب نوع و سبک تابلو می تواند در این امر اثر گذار باشند. البته طراحی و اجرای طرح های مورد نظر باید به افراد حرفه ای سپرده شود در غیر این صورت نتیجه کار مطابق نظر شما نخواهد بود. با توجه به وجود سبک های مختلف در طراحی و اجرای تابلو مغازه باید از راهنمایی افرادی که در این زمینه کارشناس هستند استفاده نمایید. انتخاب طرح و رنگ مناسب با شرایط محیطی و نوع کسب و کار شما و همچنین انتخاب روش های نور پردازی از جمله موارد مهمی است که در تابلو مغازه باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از تابلو ها در هر ابعادی که باشند دارای سیستم های نور پردازی در داخل خود هستند. مانند تابلو چلنیوم با تابلو حروف برجسته که در این تابلو ها فارغ از طرح و اندازه از لامپ های اس ام دی برای تامین نور استفاده می شود. در انتخاب تابلو مغازه شما می توانید از انواع سبک های موجود در تابلو سازی در ابعاد مختلف استفاده نمایید. استفاده از تابلو چلنیوم ، تابلو ها کامپوزیت و تابلو هایی با متریال مختلف با توجه به عوامل مختلفی انجام می شود.

ابعاد تابلو مغازه

اهمیت توجه به ابعاد تابلو مغازه

ابعاد تابلو مغازه یکی از مهم ترین موضوعاتی است باید در زمان طراحی و اجرا مورد توجه قرار گیرد. گاهی اوقات نمی توان از تابلو های زیاد بزرگ با تابلو هایی کوچک تر از ابعاد استاندارد استفاده نمود. شما باید اهداف خود را از طراحی و اجرای تابلو تعیین نموده و سپس در خصوص مواردی نظیر ابعاد آن تصمیم گیری نمایید. تابلو مغازه در واقع مانند ویترین مغازه موجب جلب توجه مشتریان می شود و به همین سبب باید در خصوص همه جزئیات آن نظیر نوع طراحی و رنگ بندی و ابعاد تصمیم گیری های صحیح انجام شود. برخی از عوامل وجود دارند که می توانند بر ابعاد تابلو مغازه تاثیر مستقیم داشته باشند. این عوامل می توانند توسط مشتریان کنترل شوند و هم می توانند عواملی باشند که توسط سایر ارگان ها و سازمان ها در این خصوص تعیین شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از این موارد بپردازیم.

تابلو مغازه

  • اصول زیبایی و سلیقه افراد در ابعاد تابلو مغازه:

رعایت اصول زیبایی شناسی در طراحی تابلو مغازه موضوعی است که رابطه مستقیم با ابعاد آن ها دارد. گاهی اوقات برخی از طرح ها را باید در ابعاد مشخص به اجرا در آورد. علاوه بر این سلیقه افراد نیز در این موضوع دخیل است. برخی از افراد به تابلو های بزرگ علاقه دارند و برخی دیگر ترجیح می دهند از تابلو هایی کوچک با طرح های خاص و ویژه استفاده نمایند.

بهترین ابعاد برای تابلو مغازه

  • رعایت استاندارد های تعیین شده برای تابلو مغازه از سوی شهرداری ها:

موضوعابعاد تابلو مغازه از این جهت دارای اهمیت است که علاوه بر رعایت اصول زیبایی شناسی و سلیقه باید بر اساس استاندارد های تعیین شده انجام شود. اگر چه در سر در مغازه ها انواع تابلو ها با ابعاد مختلف را مشاهده می کنیم. اما هر کدام بر اساس استاندارد های مشخصی طراحی و ساخته می شوند.

  • نقش سبک تابلو سازی در ابعاد تابلو مغازه

انتخاب سبک تابلو نیز می تواند بر ابعاد آن اثر گذار باشد. برخی از سبک های تابلوسازی مناسب ابعاد زیاد بزرگ یا زیاد کوچک نیستند. به همین سبب پیش از انتخاب سبک تابلو سازی مورد نظر باید در خصوص ابعاد مورد نظر خود تصمیم گیری های لازم را انجام دهید.

 

  • بودجه در نظر گرفته شده و تاثیر آن بر ابعاد تابلو مغازه:

بهترین ابعاد برای تابلو مغازه نکته دیگری که می تواند در ابعاد تابلو ها اثر گذار باشد میزان هزینه ای است که برای این کار صرف می شود. هر چه ابعاد مورد نظر شما برای تابلو مغازه بزرگ تر باشد هزینه ای که برای آن در نظر گرفته می شود نیز می تواند افزایش یابد.

نقش ابعاد تابلو مغازهدر زیبا سازی فضای شهری

به طور کلی تابلو مغازه و سایر تابلو های تبلیغاتی مواردی هستند که به سبب وفور آن ها در سطح شهر ها می توانند به عنوان یکی از مواردی در نظر گرفته شوند که می توانند تاثیر مثبتی در زیبا سازی شهر ها داشته باشند. تابلو هایی که در سر در مغازه ها نصب می شوند می توانند تنوع فراوانی داشته باشند. در محل هایی که مغازه های زیادی در کنار هم قرار گرفته باشند وجود این تنوع می تواند هم زیبا باشد و هم در برخی شرایط موجب سردرگمی و بی نظمی های بصری شود. استفاده از سبک های تابلوسازی مختلف و رنگ بندی های متنوع در یک محل گاهی اوقات چندان زیبا به نظر نخواهد رسید. همین موضوع و اهمیت انتخاب ابعاد و طرح و نوع مناسب تابلو مغازه موجب شده تا شهرداری ها و ارگان ها مهمی که در دنیا در این زمینه فعال هستند تصمیم به اعمال قوانینی در این خصوص نمایند. این قوانین می تواند در خصوص موارد متعددی اعمال شود که یکی از این موارد ابعاد تابلو هایی است که به عنوان تابلو مغازه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال تابلو مغازه می تواند حداکثر به اندازه سر در مغازه در نظر گرفته شود. علاوه بر موضوع ابعاد استاندارد هایی در خصوص نصب تابلو ها به ویژه تابلو های شهری در ارتفاع های مشخصی تعیین شده است. ارتفاع از سطح زمین در این تابلو ها می تواند هم در زیبایی شهر اثر داشته باشند و هم در قرار گیری در معرض دید مخاطبان موثر واقع شود. حتی نصب تابلو به صورت افقی و عمودی نیز در برخی موارد باید بر اساس قوانین و استاندارد های تعیین شده معین گردد. رعایت این اصول نه تنها دست و پا گیر نیست بلکه در بسیاری از موارد رعایت آن ها می تواند نتیجه دلخواه برای صاحبان کسب و کار را نیز به همراه بیاورد. زیرا هر چه شما در طراحی و اجرای تابلو مغازه خود دقت کنید در صورتی که اطرافیان شما در طرح های غیر استاندارد در کنار تابلو شما استفاده نمایند می توانند زیبایی و اثرگذاری کار شما را نیز به مخاطره بیندازد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *