ساختار متریال تابلو چلنیوم

ساختار متریال تابلو چلنیوم امروزه استفاده از تابلو چلنیوم برای تبلیغات بسیار متداول شده است. این تابلوهای برجسته و پرنور، با طراحی‌های خلاقانه و جذاب می‌توانند علاوه بر تبلیغ کسب و کار شما، هویت برند شما را به خوبی به مشتریان معرفی کنند. به‌همین دلیل در سال‌های اخیر، تابلوهای چلنیوم به یکی از عناصر اصلی استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده‌اند و بر شکل‌گیری ارتباط و تعامل قوی بین مشتریان و فروشندگان تاثیر می‌گذارند.

 

کاربرد تابلوهای مغازه

از تابلو مغازه‌ و بیلبوردهای تبلیغاتی، به‌عنوان تبلیغات بصری محیطی و برای ایجاد جلوه بصری جذاب و جلب توجه مشتریان استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین انواع آنها، تابلوهای چلنیوم است. طراحی‌‌های برجسته و استفاده از نور در این تابلوها، امکان جلب توجه افراد بیشتری را فراهم می‌کند. با طراحی این تابلوها به شیوه حرفه‌ای می‌توانید بدون هزینه‌های بالا، تبلیغات موثری در زمینه کاری خود داشته باشید.

 

اجزای تابلو چلنیوم

تابلوهای چلنیوم، تابلوهای جدید و مدرنی هستند که در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. از جمله انواع مختلف تابلو چلنیوم می‌توان به تابلوهای چلنیوم ساده، طلایی، کریستالی، ستاره‌ای، دوبل و لترمکس اشاره کرد. این تابلوها با استفاده از رول چلنیوم (از جنس آلومینیوم) طراحی و ساخته می‌شوند. نمای براق و درخشان تابلوهای چلنیوم آنها را به یکی از محبوب‌ترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی تبدیل کرده است.

تابلوهای چلنیوم از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند. قسمت رویی تابلو از جنس پلکسی گلاس و بخش زیرین آن از جنس pvc است. لبه‌های چلنیوم، به دور پلکسی پیچیده می‌شوند و به همین دلیل باید انعطاف‌پذیر باشند. این تابلوها با استفاده از LED نورپردازی می‌شوند.

یکی از بخش‌های مهم تابلو چلنیوم لایه بالایی آن است. به دلیل لزوم طراحی دقیق این بخش، باید این کار توسط متخصصین با تجربه انجام شود. همان‌طور که گفته شد، لایه رویی تابلوهای چلنیوم از جنس پلکسی گلاس است که در قسمت زیر آن از پلاستیک پی‌وی‌سی و نور smd استفاده می‌شود. بازتاب نور از تابلوهای چلنیوم در روز و تابش نور SMD از این تابلوها در شب، موجب ایجاد جلوه‌ای زیبا و منحصر در این محصول می‌شود.

 

لبه چلنیوم

ساختار متریال تابلو چلنیوم لبه چلنیوم یکی از اجزای مهم تابلو محسوب می‌شود که از آن برای ساخت حروف و اشکال استفاده خواهد شد. لبه‌های حروف برجسته چلنیوم، با استفاده از رول چلنیوم و رویه حروف با پلکسی گلاس ساخته می‌شود. برای نورپردازی نیز نور SMD و ال‌ای‌دی به‌کار می‌رود.

تابلوهای چلنیوم بر اساس استانداردهای مشخصی طراحی و ساخته می‌شوند. معمولا باید عمق هر لبه این تابلوها با اندازه‌های 7، 9 یا 11 سانتی‌متر ساخته شود. یکی از مزایای لبه‌های چلنیوم، امکان استفاده از نوار اسفنجی همراه با آنها است. وجود نوار اسفنجی از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته و مدار تابلو چلنیوم و سوختن آن جلوگیری می‌کند.

 

طلق پلکسی

در تابلوهای چلنیوم، از طلق پلکسی به‌عنوان لایه رویی استفاده می‌شود. طلق پلکسی یک نوع پلاستیک شفاف و مقاوم است که بر روی سطح تابلو قرار می‌گیرد. به دلیل شفافیت، سختی و مقاومت این طلق در برابر خراشیدگی، استفاده از آن در طراحی تابلو چلنیوم انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد. برای ایجاد جلوه‌ای درخشان و جذاب در تابلو، زیر طلق پلکسی نورپردازی می‌شود.

 

لامپ smd

لامپ SMD، یک نوع لامپ الکترونیکی مورد استفاده در ساخت تابلو چلنیوم است. این لامپ‌ها روی صفحه مدار چاپی نصب می‌شوند و بر روی تابلو قرار می‌گیرند. ویژگی‌هایی نظیر روشنایی زیاد، دوام بالا و مصرف انرژی کم موجب جذابیت و کارآمدی بالای این لامپ‌ها شده است.

 

ورق PVC

ساختار متریال تابلو چلنیوم ورق PVC یکی از اجزای اصلی مورد نیاز برای ساخت بدنه تابلو محسوب می‌شود. این ورق‌ها، به دلیل مشخصاتی مانند مقاومت در برابر باد و باران، سبکی، انعطاف‌پذیری و مقاومت مکانیکی برای ساخت بدنه‌ تابلوهای چلنیوم بسیار مناسب هستند. ورق PVC به‌صورت شیت‌های مسطح یا رول‌های پیچیده در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف در دسترس قرار دارد. بدنه تابلو با این ورق ها ساخته خواهد شد و سپس حروف و نمادها و نورپردازی به آن اضافه می شود.

 

حروف برجسته چلنیوم

حروف یکی از مهم‌ترین اجزای تابلو چلنیوم به‌حساب می‌آید. برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی یا تابلو مغازه چلنیوم باید حروف از جنس چلنیوم روی بدنه تابلو پیاده سازی و نصب شوند. در تابلو سازی، برای طراحی حروف برجسته تابلوهای چلنیوم از نرم‌افزارهای طراحی نظیر فتوشاپ یا کورل استفاده می‌شود. سپس طرح مد نظر با استفاده از لیزر بر روی ورق پلکسی پیاده خواهد شد. معمولا حروف از جنس آلومینیوم است و لبه آن‌ها به رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای کار می‌شود. یکی از مهم‌ترین اصول ساخت تابلو چلنیوم، پیاده‌سازی حروف و سایر اجزای تابلو بر اساس استانداردهای تایید شده دنیا است.

 

مراحل ساخت تابلوهای چلنیوم

ساختار متریال تابلو چلنیوم برای ساخت انواع تابلوهای چلنیوم ابتدا باید اندازه‌گیری ابعاد محل نصب انجام شود. طول و عرض تابلو بر اساس این اندازه های تعیین می‌شود. در مرحله بعدی تابلو با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص طراحی خواهد شد. و بعد از آن قیمت تابلو چلنیوم با توجه به متریال مورد استفاده و ابعاد تابلو تعیین می‌شود.

و بعد ، کار پیاده سازی طرح مورد نظر بر روی پلکسی گلاس صورت می‌گیرد. سپس چیدمان لامپ‌های اس‌ام‌دی برای نورپردازی بر روی بدنه pvc انجام خواهد شد. حروف زیر کار که معمولا از جنس ورق کامپوزیت، چوب ترمو، شیشه، سنگ و… است؛ نصب می‌شود. پس از پایان در نهایت ، لبه‌های چلنیوم با قطرهای مختلف استاندارد به‌صورت دستی یا با دستگاه آماده خواهند شد و نصب بر روی کار صورت می‌گیرد.

 

کاربرد و مزایای تابلو چلنیوم

از تابلوهای چلنیوم برای اهداف تبلیغاتی یا ساخت تابلوی سر در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. قیمت تابلو مغازه متناسب با عوامل مختلفی مانند ابعاد تابلو، طرح و رنگ، متریال استفاده شده، نوع نورپردازی، میزان جزئیات و سطح پیچیدگی طرح، هزینه نصب و سرویس دهی و… تفاوت دارد. مزایای تابلوهای چلنیوم عبارتند از:

  • تنوع طرح و رنگ
  • قابلیت نورپردازی و اضافه کردن متریال مختلف
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی به دلیل استفاده از LED و smd برای نورپردازی
  • آسان بودن تعمیر و نگهداری
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوا و هوایی مختلف
  • شستشوی آسان
  • مقرون‌به‌صرفه بودن
  • دوام و کیفیت بالا و…

جمع‌بندی

استفاده از تابلوهای چلنیوم تاثیر زیادی بر کارایی تبلیغات و جلب نظر مشتریان دارد. جذابیت بصری و مزایای منحصر به فرد این تابلوها موجب گستردگی استفاده از آنها شده است. قیمت تابلو چلنیوم به  فاکتورهای مختلفی از جمله ابعاد، نوع متریال، نوع طرح، قطر حروف و… بستگی دارد. سفارش ساخت انواع تابلوهای چلنیوم به افراد و شرکت‌های متخصص موجب می‌شود که از کیفیت و قیمت تابلوی خود اطمینان داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *