تعیین قیمت تابلو مغازه

تعیین قیمت تابلو مغازه ، یکی از روش‌های برندسازی و معرفی محصولات و خدمات فروشندگان به مشتری، تابلو مغازه است. در واقع نصب تابلو مناسب، یک استراتژی بازاریابی مشترک بین تمامی مغازه‌ها به‌شمار می‌رود.

با توجه به اهمیت تابلوهای تبلیغاتی که به‌درستی نورپردازی و طراحی شده‌اند، در ادامه عوامل موثر در تعیین  قیمت آن‌ها را بررسی کرده و نرخ انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی را با هم مقایسه می‌کنیم.

 

معرفی تابلو یک مغازه و میزان اثرگذاری آن

استفاده از تابلویی که با طراحی و نورپردازی مناسب بتواند رهگذران را جذب و برند مربوطه را در ذهن مخاطب ثبت کند، برای هر مغازه‌ای ضروری است.

تنوع تابلوهای تبلیغاتی بسیار بالاست و با هر بودجه‌ای می‌توانید تابلوی مناسب با کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. اما این نکته را درنظر بگیرید که تابلو مغازه شما، در حقیقت هویت برند شماست و هرچه جذاب‌تر و باکیفیت‌تر باشد، اعتماد بیشتری جلب می‌کند.

 

بررسی عوامل موثر در قیمت تابلو مغازه

عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی تابلو تأثیر دارد. ازجمله:

 

کیفیت متریال و ساخت

یکی از عوامل بسیار مؤثر در قیمت تابلو مغازه کیفیت آن است. طبیعتا تابلوهایی که با مواد اولیه باکیفیت و به‌صورت دقیق و حرفه‌ای ساخته شوند، قیمت بیشتری دارند. برای اینکه بتوان یک تابلو تبلیغاتی را باکیفیت دانست، باید چندین ویژگی را مورد بررسی قرار داد که عبارت‌اند از:

  • مقاومت کافی نسبت به شرایط جوی داشته باشد.
  • برای ساخت آن از متریال با رنگ‌های پایدار استفاده شود.
  • وضوح تصویر آن بالا باشد.

برای ساخت چنین تابلوهایی، از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌شود. هرچند قیمت ساخت تابلوهای باکیفیت بالاتر است، اما استفاده از مواد مرغوب، طراحی و ساخت حرفه‌ای آن باعث جذب هرچه بیشتر مشتریان می‌شود.

وقتی شما از یک تابلو جذاب، حرفه‌ای و باکیفیت برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید، ناخودآگاه ذهن مخاطب اعتماد بیشتری به کیفیت بالای محصولات شما خواهد داشت.

 

اندازه تابلو مغازه

هرچقدر اندازه تابلو بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. چراکه مواد بیشتری برای ساخت آن به‌کار می‌رود.

 

نورپردازی تابلو مغازه

استفاده از اس‌ام‌دی برای نورانی کردن تابلوها باعث افزایش قیمت آن نسبت به تابلوهای بدون نور می‌شود. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که تابلوهای نورپردازی شده، جذابیت بصری بیشتری برای مخاطب دارند.

 

نوع تابلو مغازه

تابلوی مغازه‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که در هرکدام از آن‌ها، مواد اولیه مخصوص به خود را دارند. هرکدام از این مواد اولیه در تعیین قیمت نهایی تابلو مؤثر هستند. در ادامه قیمت تابلوها را بر اساس نوع آن با هم مقایسه می‌کنیم.

 

قیمت تابلو مغازه چلنیوم

این محصول یکی از تابلوهای پرطرفدار در صنعت تابلو سازی است که برای ساخت آن از حروف برجسته استفاده می‌شود. این حروف برجسته را با استفاده از موادی مانند پلکسی گلاس، اس‌ام‌دی، پی‌وی‌سی یا رول چنلیوم می‌سازند.

تابلو چلنیوم جذابیت بصری بالایی داشته و قیمت آن مناسب است. ازاین‌رو به‌طور گسترده در کشورهای درحال‌توسعه استفاده می‌شود. در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و جزء اولین انتخاب‌های افراد برای سفارش تابلو مغازه است.

ذکر این نکته لازم است که تابلوهای چلنیوم بر اساس حروف برجسته آن در انواع مختلفی تولید می‌شود. ازجمله:

  • حروف چلنیوم پانچ
  • حروف چلنیوم طلایی
  • حروف چلنیوم پلکسی دوبل
  • حروف چلنیوم تلفیقی

قیمت تابلو چلنیوم براساس موادی که برای ساخت آن استفاده می‌شود و نوع حروف برجسته متفاوت است. اما به‌طور کلی، قیمت مناسبی دارد و از این نظر، جزء تابلوهای میان‌رده محسوب می‌شود.

 

قیمت تابلو استیل

تعیین قیمت تابلو مغازه حروف برجسته این تابلوها از ورقه‌های استیل طلایی و نقره‌ای ساخته می‌شود که دوام و ماندگاری بالایی دارد و جذب آهنربا نمی‌شود.

این تابلوها نسبت به شرایط آب‌وهوایی نامناسب مقاوم بوده و هیچ آسیبی نمی‌بیند. رنگ آن‌ها نیز ثابت و پایدار است. رفلکس نور در تابلوهای استیل، هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند و نورپردازی چشم‌نواز آن باعث زیبایی بیشتر در شب می‌شود.

تابلوهای استیل در انواع مختلف ندریک، ریگی، پانچ و پلکسی ساخته می‌‌شوند که هرکدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. به‌طورکلی می‌توان گفت که تابلو استیل نسبت به تابلوهای دیگر گران‌تر است.

 

قیمت تابلو پلکسی گلاس

این تابلوها که بخش زیادی از تابلوهای تبلیغاتی را تشکیل می‌دهند، از ورق‌های پلاستیک سامپکس و ییرلانگ ساخته می‌شوند. ورق مذکور ساخت کشور تایوان بوده و بسیار پرطرفدار است.

تابلو پلکسی گلاس را می‌توان در شکل‌های مختلف تولید کرد. هرچند ساخت آن نسبت به تابلوهای دیگر سخت‌تر است.

باید گفت با وجود اینکه پلکسی گلاس از قدیم در صنعت تابلوسازی وجود داشته، قدیمی نشده و همچنان با مدل‌های جدید و به‌روز، توانسته طرفداران وفادار خود را راضی نگه دارد. بنابراین؛ جایگاهش را به‌عنوان تابلوهای پرطرفدار این صنعت حفظ کرده است.

 

قیمت تابلو فلکسی فیس

تعیین قیمت تابلو مغازه فلکسی مثل بنر است اما ضخامت بیشتری دارد و نور را از خود عبور می‌دهد. این تابلوها، از فریم‌ها با پروفیل آهن و ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شود. قیمت آن‌ها نیز نسبت به انواع دیگر کمتر است. چراکه متریال کم‌هزینه‌تری دارد.

یکی از موارد مهم در رابطه با این تابلوها، نوع چاپ آن است. برای اینکه ماندگاری بالایی داشته باشند، باید از مواد باکیفیت و دستگاه چاپ مناسب برای چاپ آن‌ها استفاده کرد.

 

قیمت تابلو کامپوزیت

این تابلوها از ورقه‌های کامپوزیتی ساخته می‌شوند و در برابر شرایط بد آب‌وهوایی مقاوم هستند. قیمت آن‌‌ها نیز مناسب است. به‌همین جهت طرفداران زیادی در صنعت تابلو سازی دارند.

زیبایی خاص و منحصربه‌فرد تابلوهای کامپوزیت باعث جذابیت بالای آن‌ها از دیدگاه مخاطبان و رهگذران می‌شود و می‌تواند توجه آن‌ها را به برند و محصولات شما جلب کند.

 

قیمت تابلو ترموود

متریال این نوع تابلو از جدیدترین متریال‌های موجود در صنعت تابلوسازی است. ترموود نوعی چوب بوده که با استفاده از تکنیک‌های خاصی مقاوم شده‌ است.

استفاده از چوب برای تابلو‌های مغازه مناسب نیست. چراکه مقاومت پایینی دارد و دچار پوسیدگی می‌شود. اما تکنیک‌های به‌کار رفته در ساخت ترموود، اغلب مشکلات چوب را رفع کرده است.

باید گفت که این تابلوها بسیار جذاب و زیبا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. ازنظر قیمت نیز، تابلوهای ترموود نسبت به انواع دیگر گران‌تر است.

 

جمع‌بندی

نصب تابلو مغازه مناسب، یکی از استراتژی‌های مشترک بازاریابی و برند‌سازی بین مغازه‌داران است. یک تابلو باکیفیت، زیبا و حرفه‌ای که المان‌های مختلف را به‌درستی استفاده کرده باشد، در جذب رهگذران و ثبت برند در ذهن آن‌ها اهمیت بالایی دارد.

تابلوهای مغازه‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما ازنظر قیمت باید گفت که تابلوهای فلکسی فیس و کامپوزیت ارزان‌تر هستند.

تابلوهای چلنیوم قیمت مناسبی دارند. تابلوهای استیل و ترموود نیز نسبت به انواع دیگر گران‌تر هستند. البته باید باید اشاره کرد که هزینه برای تبلیغات، در واقع سرمایه‌گذاری است و نباید نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب نهایی شما داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *