راهنمای انتخاب بهترین تابلو مغازه

راهنمای انتخاب بهترین تابلو مغازه برای انتخاب تابلو مغازه باید یک سری قوانین در نظر گرفته شود. در صورتی که قصد انتخاب تابلو مغازه دارید بهتر است موارد زیر را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

تابلو چلنیوم

انتخاب تابلو مغازه بر اساس نوع کسب و کار

نوع کسب و کار در انتخاب تابلو مغازه بسیار مهم است. در طراحی تابلوها از المان و اکسسوری هایی استفاده می شود که وابسته به فعالیت مغازه است تا بهترین معرفی از مغازه برای مشتری صورت بگیرد. در واقع باید تابلو بر اساس فاصله دور نیز اجرا شود و محصولات و خدمات مشخص باشند. مثلاً اگر قرار است تابلو مغازه برای فروشگاه لباس و پوشاک باشد استفاده از یک المان زیپ می تواند طراحی منحصر به فردی داشته باشد. این المان به صورتی مفهوم عرضه پوشاک را فراهم می سازد و مخاطب می تواند به واسطه این المان، فروشگاه را در ذهن خود ثبت کند.

 

سبک طراحی مخصوص مغازه

در تابلوسازی سبک طراحی اهمیت زیادی دارد. تابلویی که قرار است برای رستوران طراحی شود با کافه و سینما فرق دارد. گاه نیاز به استفاده از المان های سنتی خواهد بود و گاه نیاز است که از جدیدترین المان های به روز استفاده شود که همه این موارد در اجرا و طراحی تابلو مغازه نقش دارند. یکی از عوامل بسیار مهم تاثیر رنگ ها است. رنگ ها با مخاطب صحبت می کنند و تاثیر مستقیمی روی دکوراسیون و چیدمان فضاهای مختلف دارند. رنگ ها حس می شوند مانند استشمام عطرها و یا گوش دادن به موسیقی می تواند در ذهن مشتری نقش ببندد. تاثیر رنگها در طراحی تابلو مغازه باید به صورتی باشد که دل انگیز و روحبخش است. استفاده از رنگهای ست یا ضد میتواند سبک اجرا بهتری را فراهم سازد.

 

 

 

جنس و متریال به کار رفته در تابلو سازی

جنس مواد به کار رفته در ساخت تابلو به خصوص تابلو چلنیوم بسیار مهم است و اگر در این زمینه هسل انگاری صورت بگیرد هرگز نتیجه خوبی به همراه ندارد. اولین موضوع این است که شرایط جوی مغازه شما در فصل های مختلف سال بررسی شود در واقع باید مشخص شود که چه میزان در معرض باد و باران قرار دارد. تابش خورشید به چه صورت است و میزان رطوبت در چه حدی است. مقاومت و ماندگاری بالا در این زمینه می تواند اثربخش باشد. جنس مرغوب و مقاومت و ماندگاری بالا یک انتخاب بینظیر رافراهم میسازد. زمانی که در ابتدای راه جنس به کار رفته قوی باشد در نهایت هزینه ها کاهش خواهد داشت و نیاز به هزینه بالای ترمیم و بازسازی نخواهد بود.

 

نوع ساخت و نصب تابلو مغازه

راهنمای انتخاب بهترین تابلو مغازه مورد دیگری که باید در انتخاب تابلو مغازه دقت شود، نوع ساخت و نصب آن است. به طور کلی ساخت انواع تابلوهای مغازه در سبک های متنوع وجود دارد. گاه نیاز است که از روش پانچ برای نصب استفاده شود و گاه نیاز به ابزارهای پیشرفته برای نصب است و همه این موارد می بایست به دقت بررسی شده باشد البته که انتخاب به روز ترین متدهای طراحی تابلوها سبب می شود که مرغوب و مشتری پسند باشد.

 

قیمت انواع تابلو مغازه

قیمت گذاری برای تابلوها از چندین بخش ارزیابی می شود. طراحی و تولید تابلوها باید به صورتی باشد که با بودجه مشتری سازگار باشد. سبک طراحی های ساده قیمت ارزان تری دارند وهر چه نقشها پر رنگ و نگار تر باشند میتواند برروی هزینه تمام شده کار تاثیر بگذارد. بهطور کلی جنس مواد به کار رفته و اینکه نورپردازی تا چه حد اجرا شود نیز بر روی قیمت تابلو مغازه تاثیر دارد. اینکه نور پردازی خطی است یا درچندین زاویه اجرا میشود خود عامل مهمی درقیمت است.

 

سیستم یکپارچه تابلوسازی

راهنمای انتخاب بهترین تابلو مغازه طراحی و ساخت و مونتاژ و نصب باید به صورت موازی با هم دنبال شود تا نتیجه بخش باشد. همه مراحل تابلوسازی شامل طراحی و برش باید توسط کادر فنی صورت بگیرد. یکپارچگی ساخت بسیار مهم است و همینطور نیاز است که در زمان نیز صرفه جویی شود. هر چه هماهنگی بیشتر باش تابلوسازی می تواند روند ثبت بهتری را در کوتاه ترین زمان ممکن دنبال کند. فایل های طراحی بلافاصله به کارگاه ارسال می شود. سپس نیاز است که متریال های برش خورده توسط کادر فنی مونتاژ شوند. نیاز است که کادر نصاب به محل نصب تابلو اعزام شوند. سیستم طراحی و نصب باید به صورتی باشد که در هزینه صرفه جویی شود. همه مراحل تابلوسازی باید در داخل مجموعه صورت بگیرد و طراحی و حمل و نقل و برشکاری نیز به حداقل برسد. به طور کلی متریال و مواد اولیه تابلو سازی باید مشخص باشند.

 

متریال های مرغوب تابلوسازی

متریال های به کار رفته در تابلو سازی بر اساس سبک اجرا ارزیابی می شود و هرچه متریال مرغوب تر باشد قیمت نهایی نیز بیشتر است.

  • چلنیوم ( آلوشاین –آلوراپید ) ،
  • پلکسی (سامیپکس–ایرلاین–چوچن )
  • استیل ( 304 و 316 )
  • کامپوزیت ( پرمیوم –آلومکس – آلکوباند )
  • ترموود ( لوناوود –اسالپی )
  • جنس و متریال لامپ های اس ام دی و
  • ترانس مورد استفاده ( پرمیوم )
  • تراکم و تعداد استفاده از لامپ های اس ام دی

 

 

نقش طراحی در تابلو مغازه

طراحی در تابلو مغازه بسیار مهم است. اینکه طرح با اصل خلاقیت و غافلگیری همراه باشد بسیار مهم است. اینکه موقعیت طرح مشخص شود و جذابیت مخصوص به خود داشته باشد و بتواند با سازوکار مغازه سازگار باشد. طرح و جذابیت تابلو به شکلی دنبال می شود که بیننده جذب آن شود. طراحی هایی که بسیار پیچیده هستند و یا به صورت دو بخشی ارزیابی شده اند اغلب نیاز به دقت بالایی دارند. برخی از طرح ها هستند که نیاز به بازبینی دارند و باید طرح از نظر ایده ارزیابی شود. برخی دیگر از طرح ها وجود دارند که زمان زیادی نیاز است تا به حد نهایی برسند و نصب آن نیز دقت بالایی مطلبد. تابلو سازی یک مهارت است. یک مهارت چند بخشی که می تواند بر روی ساختار مشخصی اجرا شود. هرچه طرح به کار رفته در تابلوها متفاوت باشد طراحی به روز تر و حرفه ای خواهد بود. جذابیت تابلو نیز بیشتر از قبل ارزیابی می شود و سبک اجرا روتین و منظم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *