شیوه های نور پردازی تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم و شیوه های نور پردازی در این تابلو موضوعی است که پیش از سفارش آن ها به عنوان تابلو مغازهیا سایر تابلو های تبلیغاتی باید اطلاعات کافی از آن ها داشته باشیم. تابلو چلنیوم یکی از روش های نوین در تابلو سازی به شمار می آید. روشی که به سبب برجسته بودن حروف مورد استفاده از آن در مقایسه با سایر انواع تابلو سازی طرفداران بیشتری را جذب نموده است. اما جذابیت این تابلو تنها به این دلیل نبوده بلکه نور پردازی تابلو چلنیوم آن را از سایر روش ها متمایز می نماید. افرادی که از تابلو چلنیوم به عنوان تابلو مغازه استفاده می کنند این کار را با هدف بهتر دیده شدن ویترین کسب و کار خود انجام می دهند و به همین دلیل موضوع نور پردازی در این تابلو ها دارای اهمیت فراوانی است.

نور پردازی تابلو چلنیوم

معرفی برخی از روش های نور پردازی تابلو چلنیوم

شیوه های نور پردازی تابلو چلنیوم با استفاده از روش های گوناگونی صورت می گیرد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. استفاده از انواع لامپ های ای ام دی و لامپ های ال ای دی و سیستم های نور مخفی از جمله این روش ها هستند که هر کدام مشخصات مربوط به خود را دارند و افراد می توانند با بررسی ای مشخصات نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمایند. در ادامه به صورت مختصر به معرفی روش های پر کاربرد و ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت.

 

  • نور پردازی تابلو چلنیوم با استفاده از سیستم اس ام دی های بلوکی:

استفاده از سیستم اس ام دی های بلوکی  در تابلو سازی دارای سابقه ای طولانی است و توانسته جایگاهی مناسب در این صنعت کسب نمایند. از این سیستم برای نور پردازی تابلو چلنیوم تیز استفاده می شود و می توان آن را به عنوان یکی از پر کاربردترین روش ها برای تامین نور در تابلو چلنیوم نام برد. با استفاده از این سیستم می توانید نور هایی یک دست تولید کنید. به این معنا که نور در تمام قسمت های تابلو چلنیومبه صورت یکسان پخش می شود. تابش صحیح نور به همراه حروف برجسته مورد استفاده در این تابلو می تواند نتیجه ای دلخواه برای شما به همراه بیاورد. استفاده از این سیستم برای تابش نور به آسانی صورت می گیرد و با توجه به قیمت مناسبی که اجرای آن دارد مشتریان بسیاری را به خود جلب نموده است. علاوه بر این با استفاده از سیستم اس ام دی های بلوکی در تابلو چلنیوم می توانید تا حد زیادی در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کنید.  این موضوع از دو جنبه دارای اهمیت است. یکی از لحاظ مسائل اقتصادی که به ویژه در برنامه های تبلیغاتی دارای ارزش بالایی است و دیگری موضوع کم مصرف بودن و کاهش اثرات زیست محیطی است.

تابلو سازی

  • نور پردازی تابلو چلنیوم با استفاده از سیستم نئون:

یکی دیگر از روش هایی که در گذشته برای اجرای نور پردازیدر تابلوسازی استفاده می شد روشنایی توسط لامپ های نئون است. به طور معمول از لامپ های نئون برای انواع مختلف تابلو ها استفاده می شود و تابلو چلنیوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. لامپ های نئون در واقع از لوله های شیشه ای تشکیل شده اند که این لوله ها با استفاده از الکترود های ویژه ای که در ابتدا و انتخاب لوله شیشه ای قرار گرفته است و با استفاده از دستگاه مخصوصی که برای نئون سازی طراحی شده است شارژ می شوند. شارژ این الکترود ها موجب ایجاد روشنایی در لامپ های مذکور می گردد. ویژگی مهم لامپ های نئون این است که می توان آن ها را در رنگ های مختلف مورد استفاده قرار داد. البته همان گونه که اشاره شد این روش امروزه کاربرد کمتری دارد. این روش معایبی دارد و به همین سبب استفاده از آن ها محدود شده است. یکی از معایب عدم وجود نور های یک دست و یکنواخت در تابلو است. همچنین استفاده از لامپ های نئون موجب تولید صدا های آزار دهنده ای می شود. همچنین هزینه خرید، راه اندازی و نصب این لامپ ها نیز بالا می باشد.

 

  • نور پردازی تابلو چلنیوم با استفاده از سیستم اس ام دی ونور اندریک:

سیستم نور اندریک در نور پردازی تابلو چلنیوم سیستمی است که در آن علاوه بر نور پردازی هایی که برای حروف برجسته در نظر گرفته شده استفاده خود تابلو نیز از پشت دارای سیستم تابش نور می باشد. به عبارتی در نور پردازی اندریک از نور های مخفی برای جذابیت بیشتر کار استفاده شده است. متریال مورد استفاده برای تابلو چلنیوم با این ویژگی معمولا از پلکسیگلاس به همراه چلنیوم استفاده می شود. در این گونه تابلو ها برای نور پردازی حروف برجسته لامپ های اس ام دی استفاده می شود. در طراحی سیستم نور پردازی این تابلو ها فضایی خالی به اندازه چند سانتی متر در زمینه تابلو در نظر گرفته می شود که همان فضای مورد نظر برای تابش نور از پشت تابلو است. جلوه جذابی که این تابلو ها می توانند به عنوان تابلو مغازه داشته باشند موجب شده تا طرفداران فراوانی داشته باشد. در واقع نوع عملکرد نور پردازی در این تابلو ها بر اساس همان سیستم اس ام دی بوده با این تفاوت که تابش نور از پشت نتیجه کار را زیبا تر نموده است.

 

  • نور پردازی تابلو چلنیوم استیل با شیوه نور اندریک:

در تابلو چلنیوم ساخته شده از جنس استیل با توجه به جنس خاص این تابلو ها امکان عبور نور از حروف برجسته وجود ندارد تنها از سیستم نور مخفی یا همان سیستم نور اندریک استفاده می شود. از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی در نوع و شکل ظاهری این تابلو ها با سایر تابلو های چلنیوم وجود ندارد و تنها تفاوت موجود در سیستم نور پردازی آن ها است. حروف استیلی که در این نوع تابلو های مورد استفاده قرار می گیرند می توانند در دو رنگ طلایی و نقره ای در نظر گرفته شوند. در واقع حروفی از جنس استیل با روی هایی با رنگ طلایی و نقره ای که از لحاظ زیبایی و دوام می تواند در مقایسه با سایر متریال مورد استفاده در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *