مقایسه انواع تابلو چلنیوم

مقایسه انواع تابلو چلنیوم ، تابلو چلنیوم از آن دسته محصولاتی است که همه‌جا آن را دیده‌اید، اما نمی‌دانستید اسم خاصی دارد. تابلوهایی با حروف برجسته و پرنور که در سردر مغازه‌های مختلف می‌بینیم و حسابی توجهمان را جلب می‌کنند، تابلوهای چلنیوم هستند. این تابلوها یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی بصری و محیطی شناخته شده‌اند که قابلیت سفارشی‌سازی با قیمت کمی را دارند.

 

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یکی از درخشان‌ترین، مدرن‌ترین و جلب‌توجه‌کننده‌ترین تابلوهای تبلیغاتی به‌شمار می‌آیند و در شکل‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. آن‌ها تابلوهایی متشکل از حروف فارسی یا لاتین هستند که لبه نقره‌ای و طلایی دارند. جنس این حروف از جنس آلیاژ آلومینیوم است و به‌طور معمول در این تابلوها، معمولا از لامپ‌های ال‌ای‌دی یا اس‌ام‌دی برای نورپردازی استفاده می‌شود.

با استفاده از این تابلوها توجه مخاطب در شب جلب می‌شود و سردر مغازه زیبا و چشمگیر به‌نظر می‌رسد. این تابلوها در طول روز نور را بازتاب می‌کند و جلوه زیبایی برای دکوراسیون بیرونی محل کسب‌وکار محسوب می‌شود. کلمه چلنیوم به متریالی اشاره دارد که توسط سایر کشورها، مانند اسپانیا به تولید می‌رسد.

چلنیوم به‌دلیل مزایایی از جمله انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت در برابر آب‌وهوا و قیمت تمام‌شده مناسب بسیار موردتوجه قرار گرفت و باعث ایجاد تحولی در صنعت تابلوسازی شد. یک تابلو چلنیوم سه قسمت اصلی دارد:

  • قسمت رویی از جنس پلکسی‌گلاس که یک نوع ورق پلاستیکی مشابه شیشه، اما مقاوم‌تر است.
  • قسمت زیری از جنس PVC
  • قسمت لبه که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و دور پلکسی پیچیده می‌شود.

انواع تابلو چلینوم

اصلی‌ترین کاربرد این تابلو به‌عنوان تابلو مغازه یا رستوران است؛ زیرا به لطف آلومینیوم به‌کاررفته در آن، قابلیت انعطاف‌پذیری و شخصی‌سازی برای هر برند را دارد. انواع و مدل‌های متعددی از تابلوهای چلنیوم در بازار موجود هستند. متریال به‌کاررفته و نحوه ساخت آن‌ها مشابه است، اما براساس نحوه نورپردازی و کاربردشان به چند دسته تقسیم شده‌اند. این تابلوهای تبلیغاتی در سبک‌های متفاوت زیر قابل سفارش هستند:

 

ساده

تابلوهای چلنیوم ساده، هیچ شکل هندسی در نورپردازی ندارد و کاملا ساده و بی‌آلایش هستند. لبه این تابلوها معمولا از چلنیوم، پلکسی‌گلاس،pvc  و smd ساخته می‌شود که در رنگ‌های مختلف قابل سفارش است.

 

لترمکس

مشابه تابلو ساده محسوب می‌شود، با این تفاوت که تابلوساز از یک سطح شیشه‌ای یک‌سانتی‌متری در لبه‌های حروف بهره می‌برد. این شیشه‌ها باعث می‌شوند بازتاب نور قوی‌تر و خیره‌کننده‌تر شود؛ در نتیجه توجه بیشتری جلب می‌کند و جلوه زیباتری دارد.

 

دوبل

برای ساخت تابلوهای دوبل، تابلوساز دو ورق پلکسی با دو یا چندرنگ متفاوت مورد استفاده قرار می‌دهد. البته احتمال دارد این ورق پلکسی طرح‌دار هم باشد. برای زیرسازی این تابلو معمولا از متریال‌هایی مانند ورق کامپوزیت، سنگ، چوب، ورق پی‌وی‌سی و ترموود استفاده می‌شود.

 

هفت‌رنگ

در ساخت تابلو چلنیوم هفت‌رنگ، SMDهای  RGB کاربرد دارند که به‌صورت ترکیبی، قابلیت نمایش هفت‌رنگ را به خود اختصاص می‌دهند. در این تابلوها از پلکسی‌گلاس سفید استفاده می‌شود

 

نور اندریک

در زمان ساخت این نوع تابلو، تابلوساز بین حروف و زمینه تابلو یک فاصله یک‌سانتی‌متری ایجاد می‌کند که در این فضا لامپ‌های SMD جای‌گذاری می‌شوند. بنابراین نور هم در رویه حروف دیده می‌شود و هم از زیر آن‌ها و یک جلوه کلاسیک به تابلو می‌دهد.

 

طلایی

این نوع یکی از پرکاربردترین و پرسفارش‌ترین تابلوهای چلنیوم هستند؛ زیرا ظاهر بسیار درخشانی دارند که همیشه توجه مشتری را جلب می‌کنند. در ساخت این تابلو، از پلکسی گلس با رنگ طلایی و اس ام دی زردرنگ استفاده می‌شود.

 

کریستالی

مقایسه انواع تابلو چلنیوم در ساخت این مدل از متریالی مانند پلکسی‌گلاس شیشه‌ای، دانه‌های کریستال و رول چلنیوم بهره گرفته خواهد شد.

 

الماسی

این نوع تابلو چلنیوم از دو پلکسی گلس ساخته می‌شود که تابلوساز روی پلکسی دوم، اشکال هندسی مانند دایره و لوزی که مشابه الماس هستند را حک می‌کند. این تابلو مانند الماس درخشان و براق است.

 

ستاره‌ای

روش ساخت این تابلو مشابه نوع الماسی خواهد بود؛ با این تفاوت که تابلوساز، روی پلکسی دوم برش‌هایی ایجاد می‌کند که منجر به شکست نور می‌شود. بنابراین، بعد از نصب تابلو و روشن‌شدن لامپ‌ها، این نقاط نورانی مانند ستاره‌ها سوسو می‌زنند.

 

باکسی

مقایسه انواع تابلو چلنیوم تابلو های باکسی برای زمانی مناسب هستند که قطر قلم حروف بسیار کوچک و ظریف باشد. در این شرایط، برای زیباسازی تابلو، از باکس استفاده می‌شود. این باکس‌ها با برش پلکسی و قراردادن لبه چلنیوم دورتادور آن ساخته خواهند شد. سپس، تابلوسازی حروف را با استفاده از چسب کلروفرم روی آن‌ها می‌چسباند.

 

پانچی

مقایسه انواع تابلو چلنیوم لبه پانچی متشکل از حروف برجسته با استفاده از اشکال مختلف هندسی مانند دایره یا ستاره است که با استفاده از دستگاه لیزر برش داده می‌شود و روی پلکسی‌گلاس پانچ شده‌اند. نقاط پانچ‌شده در اندازه و فواصل معین به شکل ردیفی یا زیگزاگی قرار می‌گیرند که قطر، تراکم و لبه‌های پانچ‌ها باتوجه‌به ترجیحات کارفرما و اصول زیبایی تنظیم خواهند شد.

در نهایت، شما تابلوی زیبا و چشمگیری خواهید داشت که در آن نور علاوه بر سطح حروف، از لبه‌های حروف هم خود را نشان می‌دهد. انواع دیگر تابلوهای چلنیوم به شرح زیر هستند:

  • پترن
  • رینگی
  • ترموود
  • ترکیبی
  • فول کالر
  • کامپوزیت

 

کاربرد انواع تابلو چلنیوم

مقایسه انواع تابلو چلنیوم این تابلوها در صنعت تابلو سازی کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند و کارفرمایان و کسب‌وکارها می‌توانند با هر بودجه‌ای، یک تابلو تبلیغاتی چلنیوم برای خود سفارش دهند. اصلی‌ترین کاربردهای این نوع تابلو در موارد زیر است:

  • تابلو مغازه
  • تابلو شرکتی
  • تابلو فروشگاهی

طراحی و فرایند ساخت تابلو چلینوم

مقایسه انواع تابلو چلنیوم این تابلوها توسط گرافیست‌ها در برنامه‌هایی مانند تری دی مکس، کرل یا فتوشاپ طراحی می‌شوند. سپس طرح موردنظر را با ورق‌های فلزی روی پلکسی گلس لیزر می‌کنند. مراحل ساخت و پیاده‌سازی تابلو به دو صورت دستی و ماشینی انجام می‌شود. در روش دستی، یک نیروی ماهر با استفاده از قیچی دستی و انبر، اقدام به برش، خم‌کاری، قوس و شیاردهی حروف می‌کند. در روش ماشینی، تمام این مراحل توسط دستگاه‌ها و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود.

 

قیمت تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم به موارد زیر بستگی دارد:

  • اندازه محیط تابلو
  • حروف
  • جنس لبه بیرونی
  • اس ام دی و تعداد ماژول‌ها
  • ارتفاع نصب
  • زیرساز حروف
  • استفاده از امکانات جانبی مانند تایمر و پاورفن

با وجود تمام این موارد، قیمت تابلو مغازه و کسب‌وکار از جنس چلنیوم بسیار مقرون‌به‌صرفه است و برای همه در دسترس خواهد بود.

 

جمع‌بندی

تابلو چلنیوم یکی از محبوب‌ترین تابلوها برای استفاده سردر مغازه‌ها و رستوران‌ها محسوب می‌شود. این تابلوی مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمت، باتوجه‌به سفارش هر کارفرما شخصی‌سازی می‌شود و به‌دلیل مقاومت بالا در شرایط آب‌وهوایی و گردوغبار و جذابیت بصری، انتخاب اول هر کارفرما است. شرکت‌های معتبری مانند تابلوسازی رسام، امکان طراحی و تولید هر تابلویی را برای کارفرمایان فراهم کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *