طراحی حرفه ای تابلو مغازه

طراحی حرفه ای تابلو مغازه

داشتن تابلو مغازه و فروشگاهطراحی شده توسط افراد غیر حرفه ای به معنای عدم توانایی در جلب توجه مشتریان و در نتیجه عدم فروش کافی است. در صورت عدم توجه کافی به طراحیماهرانه تابلوهای تبلیغاتی ممکن است در دراز مدت با ضرر و زیان هنگفتی مواجه شوید. طراحی تابلو بر اساس برنامه ریزی دقیق انجام می شود. به همین دلیل، بسیاری از مردم درک کامل موضوع را دشوار می دانند. در این راهنما ایده های واضح تر و ملموس تری در مورد طراحی تابلو و تابلو سازی حرفه ای خواهید داشت. در این مقاله به نحوه تهیهیک تابلوی ایده آل برای مشاغلی مانند مغازه ها، فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها می پردازیم. پس از خواندن این مقاله، یاد خواهید گرفت که هویت برند، لوگو و علائم تجاری خود را جالب تر و قابل درک تر به جامعه هدف معرفی کنید.

طراحی حرفه اییک تابلو مغازه

تابلو استیل

چرا به تابلو مغازه نیاز دارید؟

این یک سوال ساده است اما اگر در مورد پاسخ آن خوب فکر کنید،شما را در مورد ضرورت داشتن یک تابلو مغازه جذاب، روشن می کند. وقتی صحبت از مغازه‌ها، کافه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس می‌شود، تقریباً هر مغازه و کسب‌وکاری نیاز به تابلو معرف خاصی دارد. به عنوان مثال یک فروشگاه برای جذب مشتری نیاز به تابلو دارد. یک بیمارستان نیاز به تابلوهای علائم دارد تا مردم بتوانند در مواقع اضطراری به راحتیاز آنها استفاده کنند. بنابراین وقتی صحبت از نصب تابلو می شود، اهداف و مقاصد ممکن است متفاوت باشند.

پیامتابلو شما چه باید باشد؟

مهمترین عنصر طراحی در تابلوهای تبلیغاتی کلمات هستند. این کلمات چه نوع شخصیتی دارند و کلمات چگونه بر روی تابلو مغازه قرار می گیرند؟فاکتور تعیین کننده موفقیتیا عدم موفقیتیک تابلو طرح  آن است. شکست در این باره اغلب در نتیجه نادیده گرفتن بخش “هدف” مذکور در بالا اتفاق می افتد. هنگامی که کلماتی را انتخاب کنید که با هدف اصلی شما همسو باشد، پیام شما واضح تر و قابل درک تر خواهد بود.

در این زمینه می توان سه توصیه را فهرست کرد:

پیام تابلو مغازه شما چه باید باشد؟

  • شما فقط 3 ثانیه فرصت دارید!

افرادی که از خیابان عبور می کنند 3 ثانیه فرصت دارند تا تابلو مغازه شما را ببینند. به همین دلیل تابلویی با متن زیاد را نمی توان در این مدت کوتاه متوجه شد. مردم اغلب ترجیحمی دهند که تابلوی شلوغ و پیچیده را نخوانند.

  • کلمات کمتر،موفقیت بیشتر!

یک تابلو مغازه موفق تابلویی است که پیام شما را به طور دقیق و موثر منتقل می کند. پس سعی کنید از کلمات کمتری استفاده کنید. 7 کلمه یا کمتر ایده آل است. تابلو را برای توضیح خدمات و کالاهای مورد عرضه خود شلوغ و پیچیدهنکنید. در این حالت به اصطلاح وقتی می خواهید ابرو را درست کنید،چشم را نیز خراب و بیرون خواهید آورد!

  • پیام شما باید واضح باشد!

مردم باید بتوانند از روی تابلو بفهمند که زمینه فعالیت شما در مغازه یا فروشگاه چیست؟ در غیر این صورت مشتریانبدون هیچ گونه توجهی از کنار مغازه شما عبور خواهند کرد. اما اگر می دانستند که مغازه شما یک مغازه لباس یا لوازم التحریر است شایدداخل می آمدند و از اجناس دیدن کرده و خرید می کردند! به همین دلیل، بسیار خوب است که روی تابلوی فروشگاه  یا مغازه خود در کنار نام فروشگاه عبارت یا علامتی معرف حرفه نیز در نظر بگیرید.

تابلو چلنیوم

انواع تابلو مغازه با طراحی مدرن

طراحی حرفه ای تابلو مغازه انواع تابلو مغازه می توانند از مواد و متریال های مختلف تهیه شوند. تابلو چلنیوم (آلومینیوم قابل انعطاف)، تابلو ترموود، تابلوهای کامپوزیت، تیتانیوم، تابلوهای استیل، نئون پلاستیک و … همگی با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شوند. برخی از آنها همچون تابلوهای استیل و تیتانیوم نسبت به سایر انواع مقاومت بسیار بالاتری دارند. تابلوهای تبلیغاتی غالبا در فضای باز نصب می شوند و از این رو بهتر است علاوه بر مقاومتدر برابر تنش های فیزیکی در برابر شرایط جوی مختلف و رطوبت نیز مقاومت بالایی داشته باشند. تابلوهای چلنیوم از جمله تابلوهایی محسوب می شوند که در کنار داشتن مقاومت مطلوب جذابیت ظاهری بالایی نیز دارند. این نوع تابلوها در صنعت تابلوسازی تحول آفرین بوده و توانسته اند توجهات بسیاری از صاحبان کسب و کارها را به خود جلب کنند.

انواع تابلو مغازه با طراحی مدرن

تابلو فلزی

قیمت تابلو مغازه

طراحی حرفه ای تابلو مغازه قیمت طراحی و اجرای تابلو مغازهدر انواع مختلف متفاوت است. با این حال می توان گفت که متریال، انرژی و زمان مصرف شده برای انجام این امر، تعیین کننده قیمت تابلو مغازهمی باشد. در میان انواع مختلف، تابلوهای بنری یا فلکسی ارزان ترین قیمت را دارا هستند. تابلوهای چلنیوم، پلاستیکی و کامپوزیت قیمت متوسطی دارند و تابلوهای ترموود، تیتانیومی، استیل، لاس وگاسی و … گران قیمت ترین تابلوها هستند.

لازم نیست که یک مغازه معمولی و کوچک از یک تابلو گران قیمت لاس وگاسی استفاده کند. هر نوع طراحی و تابلو مغازهبایستی متناسب با ابعاد سر در مغازه، موقعیت مغازه در شهر، ابعاد مغازه، گستره فعالیت آن و … صورت پذیرد. آنچه در این بین حائز اهمیت است توجه به استفاده از خدمات تابلوسازان حرفه ای و مجرب می باشد. تابلو سازان حرفه ای حتی با ارزان ترین و معمولی ترین متریال ها، تابلوهایی دارای طراحی حرفه ای و جذاب خلق می کنند. زمانی که جلوه بصری یک تابلو زیبا و جذاب باشد، عملکرد آن در جذب مشتری نیز بهتر خواهد بود.

پرطرفدارترین تابلوها در میان انواع مختلف

تابلوهای چلنیوم در میان انواع مختلف تابلو مغازهپرطرفدارترین گزینه محسوب می شوند. این نوع تابلوها را می توان در انواع طرح و رنگ اجرایی نمود. تابلوهای چلنیوم خود دارای انواع مختلفی از جمله تابلوهای ساده، تابلوهای دوبل، تابلوهای ترموود و … هستند.

در انتخاب تابلو مغازهخود همچنین سن افراد جامعه هدف را نیز در نظر داشته باشید. اگر جامعه هدف شما افراد سن بالا هستند نیازی به تابلوهای پیچیده وجود ندارد. تابلوهای چلنیوم ساده در این مورد می توانند عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارند. اما اگر جامعه هدف شما افراد جوان یا حتی کودک هستند، تابلویی که بر سر در مغازه یا فروشگاه نصب می کنید بایستی پر زرق و برق، جوان پسند و دارای جلوه های ویژه باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *