درباره تابلو چلنیوم بیشتر بدانید

درباره تابلو چلنیوم بیشتر بدانید تابلو چلنیوم از جمله تابلو هایی است که با اهدافی نظیر تولید تابلو های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این تابلو ها از حروف برجسته تشکیل شده اند و از لحاظ زیبایی جلوه بسیار خوبی دارند. اگر بخواهیم در خصوص تاریخچه تابلو چلنیوم صحبت کنیم باید اشاره کنیم که این تابلو ها اولین بار در سال 1980 میلادی وارد بازار شدند. شرکت mci اولین شرکتی بود که توانست در کشور اسپانیا این تابلو ها را تولید کرده و نوآوری بسیار مهمی در خصوص طراحی و تولید تابلو مغازه و تابلو های تبلیغاتی داشته باشد. برای ساخت این تابلو ها ورقه های آلومینیوم به صورت ورقه هایی آینه ای شکل در می آیند. ویژگی مهمی که این تابلو ها دارند مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر عوامل محیطی نظیر نور مستقیم خورشید و سرما و گرمای بیش از حد نرمال است.

 

تابلو چلنیوم

ورود تابلو چلنیوم به بازار مصرف

درباره تابلو چلنیوم بیشتر بدانید ورود تابلو چلنیوم به بازار تابلو سازی مصرف با موفقیت چشمگیری همراه بود. در واقع از همان ابتدای ورود این تابلو ها با استقبال فراوانی از جانب مشتریان مواجه شدند. ویژگی های منحصر به فرد تابلو چلنیوم و همچنین زیبایی های خیره کننده آن سبب شد تا این تابلو ها تا جایگاه بسیار مناسبی در مقایسه با سایر رقبا پیدا کنند. آن چه که در ابتدای ورود این تابلو ها به بازار به عنوان یکی از عوامل محدود کننده مطرح شد موضوع قیمت و هزینه ها بود. عوامل مختلفی در قیمت گذاری این تابلو ها اثر داشت اما پیش از هر چیز لازم است بدانید که برای قیمت گذاری تابلو چلنیوم باید محیط حروف برجسته از قبل تعیین شده باشد.  محیط این حروف کاملا وابسته به ابعاد و اندازه تابلو و حروف برجسته است. ابزار ها و نرم افزار های مختلفی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا اندازه گیری دقیقی از حروف مورد استفاده برای ساخت تابلو چلنیوم داشته باشید.

 

تابلو مغازه

 

آشنایی با روش های ساخت تابلو چلنیوم

برای ساخت تابلو چلنیوم در آغاز کار باید طرح و متن مورد نظر را با بهره گیری از نرم افزار های مختلف طراحی کنید. برای این کار می توانید از نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ، کورل یا حتی اتوکد استفاده نمایید. سپس نوبت به انتخاب برند و متریال می رسد. تابلو های چلنیوم می توانند از جنس پلکسیگلاسساخته شوند. تابلو های پلکسیگلاس تابلو هایی هستند که زیبایی و درخشندگی فراوانی دارند. اما در انتخاب برند باید توجه زیادی به خرج بدهید زیرا استفاده از برند های نامرغوب موجب می شود در سریع ترین زمان ممکن زیبایی و درخشندگی تابلو های از بین برود. برش های که باید روی متریال اصلی تابلو چلنیومزده شود با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود و پس از این مرحله باید لبه چلنیوم چسبانده شود. بر اساس پیشرفت هایی که در سال های اخیر در خصوص مرحله چسباندن صورت گرفته است بسیاری از کارگاه ها از ماشین آلات مخصوصی برای این کار استفاده می کنند. البته برای ساخت حروف فارسی مشکلاتی وجود دارد زیرا معمولا این دستگاه ها ساخت کشور های اروپایی هستند و برای چسباندن حروف انگلیسی طراحی شده اند. همین امر موجب شده علی رغم وجود دستگاه های مربوطه در برخی مواقع راهی جز استفاده از دست برای این کار نباشد.

هنگامی که مرحله چسب زدن با دست با دستگاه انجام شد نوبت به زیر سازی برای حروف برجسته می رسد.برای زیر سازی بهترین متریالی که می توان مورد استفاده قرار داد PVC می باشد. در این مرحله حروف چلنیومی که پیش تر ساخته شده بود را روی PVC قرار می دهید و برش می دهید. به این ترتیب ساخت تابلو چلنیومبه اتمام رسیده و نوبت به نور پردازی در تابلو چلنیوم می رسد.

 

تابلو سازی

مشخصات تابلو چلنیوم

از لحاظ رنگ تابلو چلنیوم دارای رنگ های مشخصی است. رنگ هایی مانند طلایی و نقره ای از مهم ترین رنگ هایی است که مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. البته محدودیت زیادی در رنگ بندی ها وجود ندارند و می توان از رنگ های مختلفی برای طراحی و تولید تابلو چلنیوم بهره برد. همچنین در خصوص ابعاد و اندازه این تابلو ها باید بدانید که برند های مختلفی تابلو هایی با ابعاد گوناگون روانه بازار می کنند که بر اساس نیاز مشتریان باید ساخته شود. برای نور پردازی در این تابلو می توان از لامپ های ال ای دی یا لامپ های ای ام دی استفاده کرد که در ادامه به طور کامل در خصوص شرایط و مواد موثر در نور پردازی در این تابلو سازی ها صحبت خواهیم نمود. اما به طور کلی می توان اشاره کرد که استفاده از لامپ های اس ام دی در مقایسه با لامپ های ال ای دی مصرف برق کمتری داشته و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند. تابلو های چلنیوم دارای روکش های ویژه ای هستند که آن ها را از هر گونه خط و خشی محفوظ نگه می دارد. البته باید اشاره شود که این روکش پس از نصب از روی کار جدا می شود.

 

نور پردازی در تابلو چلنیومو نکات مربوط به آن

درباره تابلو چلنیوم بیشتر بدانید نور پردازی در تابلو چلنیوم یکی دیگر از مواردی است که این تابلو ها را به عنوان تابلو مغازه به گزینه ای مناسب تبدیل نموده است. زیرا استفاده از لامپ های مخصوص باعث شده که میزان  مصرف برق در این تابلو ها به شکل قابل توجهی کاهش یابد. لامپ های مورد استفاده در تابلو چلنیوم از نوع اس ام دی بوده که بر روی بخش زیرین حروف چسبانده می شود. برای انتخاب ترانس مناسب برای هر تابلویی باید تعداد لامپ ها و میزان مصرف برق آن محاسبه شود و بر این اساس ترانس مورد نظر انتخاب گردد. نکته مهمی که در خصوص بحث نور پردازی در این تابلوسازی ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که لامپ های اس ام دی باید از برند های معتبر تهیه شوند. مواردی مانند شدت نور و میزان و کیفیت نور دهی از جمله پارامتر هایی است که باید در این بخش در نظر بگیرید. اگر قصد دارید لامپی استفاده کنید که مدت زمانی طولانی برای شما کار کند بهتر است از انواع لامپ های ضد آب استفاده نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *