آموزش تابلو سازی

آموزش تابلو سازی باید در سبکی درست و استاندارد دنبال شود تا نتیجه بخش باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود. در این مقاله با آموزش تابلوسازی در خدمت شما هستیم.

 

آموزش تابلوسازی بخش اجرای حروف

فرض کنید که قرار است تابلوی چلنیوم ساخته شد. حروف چلنیوم یکی از تبلیغات زیبا و خارق العاده محسوب می شود به طوری که می تواند بسیار جذاب و دل انگیز باشد. حروف با روشنایی زیاد در چشم مخاطب اجرا می شود و دید کافی برای معرفی محصولات شما در نظر گرفته می شود. به طور کلی تجربه ثابت کرده است که در امر تبلیغات، مشتری به دنبال یک فضای تبلیغاتی ساده اما شیک است.

 

ابزارهای مهم تابلوسازی

یکی از مهمترین ابزارهای تابلو سازی قیچی آهن بر است که اگر تابلو چلنیوم مدنظر باشد برای برش لبه چلنیوم در نظر گرفته می شود. این سبک از قیچی ها بسیار مشهور هستند. گزینه بعدی متر نواری است که برای اندازه گیری حروف و لبه استفاده می شود. نیاز به تیغ فویل بر است که برای شیار کشیدن به قسمت های زاویه دار استفاده می شود و لبه های صاف را خم می کند و زاویه مورد نظر را فراهم می سازد.

مورد بعدی استوانه هایی است که معمولاً در اندازه های مختلف اجرا می شوند و این استوانه ها برای حالت دادن به قسمت های قوس دار حروف هستند. از سوهان استفاده می شود تا لبه چلنیوم ها شیار زده شوند.

تابلو فلزی

تابلو سازی لترمکس و چلنیوم

لترمکس ها نیز مانند چلنیوم از یک رویه و یک لبه ساخته شده اند به طوری که در هر دو مورد پس از اینکه لبه کاری انجام شد و برجسته سازی صورت گرفت نیاز است که نورپردازی به واسطه زیر سازی های پی وی سی هشت یا ده میل صورت بگیرد و ال ای دی اس ام دی استفاده شود. تفاوتی که در تابلو سازی لترمکس و چلنیوم وجود دارد مربوط به بخش لبه آن است که باید از لبه آلومینیومی استفاده شود اما برای مدل لترمکس از دو شیار پلاستیکی بر روی لبه آلومینیومی استفاده می شود که سبب می شود نور از شیارها منتشر شوند.

 

لامپ اس ام دی در تابلو سازی

در فرایند تابلوسازی یکی از بخش های مهم لامپ های اس ام دی هستند که در واقع به قطعات نصب شده روی سطح قطعه ای بدون پایه گفته می شود که روی برد مونتاژ سطحی لحیم شده اند. این روش تابلوسازی مزایای زیادی دارد. در واقع سازنده محصولی ساخته است که دردسر تعمیر ندارد.

 

مراحل نصب حروف در تابلوسازی

آموزش تابلو سازی یکی از بخش های مهم در تابلوسازی مراحل نصب حروف است. برای این کار در ابتدا یک پلات در ابعاد واقعی از متن حروف تابلو چلنیوم طبق طرح اولیه ایجاد می شود و در نهایت روی محل مورد نظر نصب می شود. سپس نیاز به پی وی سی است که برای روی طرح قرار بگیرد و از پیچ استفاده می شود تا در جای خود محکم شود. پس از اینکه نصب صورت گرفت نیاز است که محل های لازم سوراخ شود تا سیم لامپ های اس ام دی به پشتکار منتقل یابد. پس از این بخش نیاز است که مراحل تقسیم جریان صورت بگیرد. لامپ ها دارای قطب های مثبت و منفی هستند و باید همه سیم های مثبت با هم و سیم های منفی نیز با هم یک سری باشند. پس از اینکه تست روشنایی صورت گرفت باید حروف برجسته چلنیوم روی پی وی سی قرار بگیرند و از پیچ های کوچکی استفاده شود تا پروسه اتصال به خوبی دنبال شود.

رعایت اصول و جزئیات و ریزه کاری ها به طور کلی سبب می شود که تابلو مغازه شکیل تر و جذاب تر باشد و استفاده از المان های هنری در تابلو سازی اثر بخشی بیشتری دارد.

تاثیر تکنولوژی در تابلو سازی

آموزش تابلو سازی در صنعت تابلوسازی، تاثیر تکنولوژی به شکل روتین ارزیابی شده است. به طوری که پیشرفت روز دنیا سبب می شود که دنیای ساخت تابلو کمی دقیقتر باشد. دستگاه برش لیزری یکی از بهترین دستگاه هایی است که در تابلو سازی استفاده می شود. دستگاه برش لیزری در لیست اولین دستگاه هایی است که توانسته عملیات برش زنی را با دقت بالایی پیش ببرد. این دستگاه که با عنوان سی ان سی شناخته می شود پس از وارد کردن نقشه مورد نظر، ورق ها را بر اساس نقشه برش می دهد. مزایای زیادی برای این دستگاه دیده می شود که سبب می شود زیبایی و کیفیت کار بیشتر شود. هیچ نوع خطا و انحرافی در برش ایجاد نمی شود و ورق های پلکسی دقیقاً بر روی نقشه برش قرار می گرند. سی ان سی ها در برابر برش های دستی رتبه بهتری دارند.

نورپردازی از دیگر موارد پر اهمیت در اصل تابلو مغازه محسوب می شود و رکن مهمی دارد. به طور کلی نورپردازی باید به صورتی باشد که بتواند تاثیر شگفت انگیزی در جذب مشتری داشته باشد و این موضوع برای فروش محصول بسیار مهم است. تابلوهای زیباتر و دکوراسیون های شیک تر میتوانند سبک اجرا را بهبود دهند.

تکنولوژی به تابلوسازی اجازه مانور داده است. اگر دقت کرده باشید در گذشته رنگ ها شامل دو دسته RBG و CMYK بوده که تقسیم بندی مخصوص به خود را دارند. رنگ های آر بی جی در واقع همان سه رگ اصلی قرمز و آبی و سبز هستند که به صورت لاتین نمایش داده شدند اما در نسل جدید تابلو سازی از رنگ های CMYK یاد می شود که شامل تمام طیف رنگ ها بوده و به طور کلی محدودیت اجرا ندارد. امروزه ارتباط تکنولوژی و تابلوسازی گسترده تر شده است و تولیدکنندگان در صدد هستند تا بهترین متدهای ساخت تابلو را اجرا کنند.

تکنولوژی سبب شد تا تنوع طرح بهتر از قبل باشد. برخی از طرح ها به واسطه نرم افزارهای جدید اجرا می شوند و برخی دیگر نیز هستند که طبق سایز و فونت اجرا می شوند و بر اساس شغل و کسب و کار تعیین شده اند. مناسب ترین گزینه در این زمینه اجرای طرح و رنگ به صورت روتین است به طوری که سبک هر طرح مشخص شده باشد. مقاومت تابلوها نیز به نسبت قبل بیشتر شده و سبک های به کار رفته جدیدتر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *