به‌ روزرسانی‌ تابلو‌ چلنیوم

به‌ روزرسانی‌ تابلو‌ چلنیوم در طی سالیان فکر می کنید تابلو چلنیوم در گذشته به چه صورت طراحی می شدند؟ تفاوتی که در تولید تابلوهای چلنیوم سالهای گذشته تا به امروز دیده می‌شود مربوط به چه فاکتورهایی است؟ شاید بهتر باشد تاریخچه تابلو‌ چلنیوم از گذشته تا به امروز را کمی بیشتر بررسی کنیم.

اولین نسخه از تابلو چلنیوم

چلنیوم در واقع ترکیبی از دو کلمه چنل و آلومینیوم است اگر به تابلوهای قدیمی چلنیوم نگاه کنید کانال های آلومینیومی برای آنها استفاده می‌شد و در واقع برجسته سازی حروف تنها توسط آلومینیوم صورت می‌گرفت. سبکهای قدیمی از انواع تابلو چلنیوم معمولاً درگیر نورپردازی و اجرای خاص نمی شدند یعنی آلومینیوم ها به صورت کانال، دسته بندی شده و فرم خاصی می گرفتند تا کلمات در کنار هم قرار بگیرند و روی یک صفحه نمایش داده می شدند. سبک اولیه تابلو چلنیوم زیبایی زیادی نداشتند اما به دلیل برجسته‌سازی آنها بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفتند. ساخت تابلو چلنیوم های نسل اول کمی دشوار بود چون طرحبندی آلومینیوم و اجرای درست و ثابت آن می بایست به صورت دستی انجام می‌گرفت و دستگاه‌های مجهز و پیشرفته در این زمینه وجود نداشت. رفته‌رفته شرایط تغییر کرد و دستگاههای تولید شده تا فرمدهی آلومینیوم راحت تر شود به این ترتیب خبری از نامنظم بودن کلمات روی تابلوهای چلنیوم نبود. بسیاری از کسب و کارها تابلوهای چلنیوم نسل اول را فقط برای نمایش لوگوی خود استفاده می‌کردند و در واقع در طراحی این تابلوها از یک لوگو یا نماد استفاده می شد و خبری از نوشته های طولانی نبود شاید این موضوع به دلیل اجرای دشوار آلومینیوم روی ورقه ها بود. این روزها شرایط طراحی تابلو چلنیوم تغییر کرده است و سبکهای جدید برای آن ها استفاده می شود.

 

نسل دوم یا بهبود یافته تابلو‌ چلنیوم

به‌ روزرسانی‌ تابلو‌ چلنیوم در طی سالیان بسیاری از کسب و کارها تابلو سازی با چلنیوم را بی روح می دانستند، یعنی معتقد بودند که استفاده از آلومینیوم خالص برای اجرای این تابلوها سبب زیبایی آن می‌شود و برجسته ‌سازی نمی‌تواند آن طور که باید روی مخاطب تاثیر بگذارد. به این ترتیب حروف برجسته به سبک خاصی اجرا می شود و مواد مختلف با الومینیوم ترکیب شده تا تابلوهای چلنیوم به سبک کاملا خاص طراحی شوند. این نسل در واقع نوع بهبود یافته از نسل قبل بود اگر به تابلوهای چلنیوم نسل دوم دقت کنید از حروف برجسته وکیوم نیز برای آنها استفاده می‌شد و در برخی از بخش‌ها از پلکسی گلاس است و یا پلاستیک های مشابه استفاده می شد تا شرایط ظاهری تابلو کمی بهبود یابد. نسل دوم از تابلو‌ چلنیوم هنوز درگیر نورپردازی نشده بود این موضوع برای کسب و کارها بسیار ناراحت کننده بود آنها دوست داشتند هزینه پرداخت نمایند تا نماد کسب و کارشان در طول شب و یا فضای تاریک نیز مشخص شود، اما در مورد تابلو‌ چلنیوم چنین شرایطی برقرار نشده بود. در چنین حالتی برخی از افراد سعی کردند تحقیقات بیشتری در مورد اجرای لامپ های متنوع روی تابلو‌ چلنیوم انجام دهند و تا حدودی به نتیجه رسیدند. اواخر نسل دوم تولید تابلو‌ چلنیوم با لامپ آغاز شد یکسری لامپهای نئون در گوشه کنار لوگوی اجرا شده روی تابلو نصب می شد، این لامپ ها سبب روشن شدن تابلو می شدند اما از وضوح بالایی برخوردار بودند. این روش تا حدودی با موافقت روبرو بود اما هنوز کسب و کارها را راضی نمی‌کرد به هرحال تابلوهای تبلیغاتی می بایست رخ نمایی بهتری می داشتند و این موضوع در مورد نسل دوم تابلو‌ چلنیوم هنوز برقرار نبود.

 

 

نورپردازی تابلو‌ چلنیوم در اواخر نسل دوم کمی تغییر کرد و از نورپردازی خطی استفاده شد تا محتوای نوشته شده روی تابلو مشخص تر شود در چنین حالتی سطح رضایت بیشتر شد و بازار، تابلو‌ چلنیوم را به عنوان یکی از بهترین انواع تابلو تبلیغاتی اعلام کرد. بسیاری از افراد تابلو مغازه قدیمی خود را تغییر داده و تابلو‌ چلنیوم سفارش دادند.

 

تحول خارق العاده تابلو‌ چلنیوم  در نسل جدید

امروزه به تابلو‌ چلنیوم که نگاه می‌کنیم هر ایده‌ای که در ذهنمان باشد را می‌توانیم روی آن اجرا نماییم در واقع بسترسازی این تابلوها قدرتمند شده است به طوری که ایده های جدید و خاص را پوشش داده و می‌توانند برای کسب و کارها بهترین گزینه باشند.

تنوع طرح بندی و اجرای تابلوهای چلنیوم در صنعت تابلوسازی به قدری قدرتمند شده است که شما می توانید هر آنچه که فکر می کنید بر روی آن اجرا نمایید. نمایشگرهای لامپی به کار برده شده برای تابلو برجسته چلنیوم چه در سبکهای قدیمی و چه در مدل‌های جدید به شکل خاص و نمایان اجرا می‌شوند.

در مورد تابلوهای چلنیوم یک سری موارد وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. اول اینکه سبک اجرایی این تابلوها به طور کلی بسیار خاص هستند یعنی نوع نورپردازی بر اساس سلیقه مشتری می‌تواند به صورت فلت و یا زاویه سازی صورت بگیرد، بنابراین در نسل جدید از تابلوهای چلنیوم خبری از بی نظمی مدل‌های قبلی دیده نمی شود.

امروزه استفاده از آلومینیوم به همراه پلکسی گلاس است و نئون و همینطور کامپوزیت اجرا شده و وکیوم و نئون پلاستیک سبب شده تا تابلوهای چلنیوم بسیار جذاب تر اجرا شوند. برجسته سازی برای تابلو چلنیوم از سالهای گذشته تا به امروز بیشتر دیده می‌شود و این موضوع سبب شده تا طرفداران بیشتری پیدا کند.

جمع بندی

 

به‌ روزرسانی‌ تابلو‌ چلنیوم یکی از موضوعات مهم در مورد تابلو چلنیوم که باید به آن دقت کنید این است که این محصول از نظر گرافیست ها می بایست مورد بررسی قرار بگیرد نوع نوشتاری که روی تابلوهای چلنیوم اجرا می‌شود باید از نظر ساختار بررسی شود هارمونی رنگ ها، نشانه ها و المان های به کار رفته از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

تابلو چلنیوم مهمترین بخش بازاریابی تبلیغاتی را به خود اختصاص داده اند و بر روی بنرهای بزرگ نیز اجرا می‌شود بنابراین نیاز است که این تابلوها در بهترین سبک مورد سفارش قرار بگیرد.

این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد لبه های اجرا شده چلنیوم به نسبت گذشته محکم تر هستند خوشبختانه جنس به کار برده شده برای تابلو چلنیوم کاملا مقاوم بوده و سبب می شود تا از نظر سبک اجرایی بی نظیر باشند این تابلوها هم از نظر مدل و هم از نظر ساختار متنوع هستند.

نسل جدید از تابلوهای چلنیوم سبب شده تا بسیاری از افراد بتوانند این محصول را طبق سلیقه و هدف خود خریداری نمایند. متخصصان طراحی تابلوسازی رسام در صدد هستند تابلو چلنیوم را با ساختاری بی نظیر اجرا کنند. تابلو سازی این روزها یک مهارت مهم محسوب می‌شود و نیاز به سطح دانش بالایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *