گرافیک مدرن در تابلو سازی

گرافیک مدرن در تابلو سازی یکی از مهم ترین روش هایی است که برای معرفی خدمات و فعالیت هایی که در مغازه ها و سایر بخش ها انجام می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. نقش تابلو سازی و اهمیت گرافیک مدرن در تبلیغات را نمی توان نادیده گرفت. جهت انتخاب یک تابلو مناسب برای معرفی کسب و کار خود باید به ویژگی های مهمی توجه نمایید. ویژگی هایی که در کنار هم می تواند به بهتر دیده شدن تابلو مغازه شما کمک شایانی نماید.

تابلو سازی

 

اصول تاثیر گذار در تابلو سازی

یکی از اصلی ترین اصول در انتخاب تابلو مغازه و به طور کلی صنعت تابلو سازی انتخاب نوع تابلو است. تابلو ها انواع مختلفی دارند که هر یک دارای مزیت های و ویژگی های منحصر به فردی هستند. در سال های اخیر انواع مختلفی از تابلو های تبلیغاتی وارد این صنعت شده اند و به گونه ای می توان گفت که صنعت تابلو سازی دچار تحول و دگرگونی خوبی گردیده است.

بعد از این مرحله نوبت به انتخاب جنس مورد نظر می رسد. این جنس می تواند بر روی کیفیت و دوام تابلو و همچنین هزینه های که برای آن در نظر گرفته اید اثرگذار باشد. جنس های مختلف برای شرایط محیطی مختلف و اهداف گوناگونی در نظر گرفته می شود. در برخی مواقع تابلو ها برای شرایط محیطی سخت مانند سرما یا گرمای زیادی ساخته می شوند و در برخی دیگر از شرایط نکته مهم امکان شکل دهی صحیح به تابلو است.

هنگامی که همه این موارد به درستی انتخاب شد نوبت به یکی از اساسی ترین بخش ها در تابلو سازی می رسد و آن گرافیک مورد استفاده برای نمایش تابلو و محتوای مورد است. در خصوص گرافیک می توان صحبت های فراوانی نمود زیرا گرافیک تنها به طرح و رنگ تابلو خلاصه نمی شود و در طراحی گرافیکی تابلو ها هدف اصلی رساندن پیام به مخاطبان است.

گرافیک مدرن در تابلو سازی

اهمیت و نقش گرافیک و هنر طراحی در تابلو سازی

گرافیک مدرن در تابلو سازی یکی از مواردی است که در سال های اخیر به شکل قابل توجهی مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است. یکی از جنبه های توجه به گرافیک مدرن موضوع زیبایی شناسی و زیبایی هایی بصری است که از طریق تابلو سازی به نمایش گذاشته می شوند. نکته بعدی این است که گرافیک مدرن به شما کمک می کند تا طرحی را برای تابلو سازی در نظر بگیرید که علاوه بر زیبایی بتواند به شکل قابل قبولی نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. هنر گرافیک مدرن هنری است که در آن هنرمند با شناخت صحیح از جامعه و نیاز های آن بهدنبال خلق آثار هنری می رود. آثاری که به این ترتیب خلق می شوند می توانندارتباط مناسبی با مخاطبان بر قرار نمایند. رنگ آمیزی و استفاده صحیح و به جا از المان های موجود می تواند یکی از ویژگی های گرافیک مدرن در تابلو سازی باشد.

همان گونه که اشاره شد تابلو سازی یکی از روش هایی است که در زمینه تبلیغات می تواند به درستی عمل نموده و علاوه بر جلب توجه مخاطبان، پیام های مورد نظر صاحبان صنایع را نیز به مخاطبان انتقال دهد. افرادی که دارای مشاغل مختلفی هستند هزینه های فراوانی را برای تبلیغات خود انجام می دهند و همه هدف آن ها شناخته شدن نزد مخاطبان است. هنگامی که از هنر گرافیک مدرن در تابلو سازی استفاده می شود و در واقع تلفیقی از اثر این دو با هم به مخاطبان نشان داده می شود، می توان مطمئن بود که هزینه هایی که برای این کار صرف شده است در مسیر درستی هدایت شده و به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

تابلو مغازه

ورود گرافیک مدرن به تابلو سازی

از ورود گرافیک مدرن به دنیای تابلو سازی  و طراحی انواع تابلو ها از جمله تابلو چلنیوم  سال های زیادی نمی گذرد. در گذشته به واسطه محدودیت هایی که در طراحی و تولید تابلو های شهری و تابلو مغازه وجود داشت، طرح های مورد استفاده در صنعت تابلو سازی محدود به نوشته ها و طرح های ساده ای بود که نمی توانست تامین کنند نظر مخاطبان باشد اما با توسعه ها و پیشرفت هایی که در سطح جهانی در صنعت تابلوسازی صورت گرفته تابلو ساز ها توانستند از روش های مختلفی برای این کار بهره ببرند. ورود انواع مختلفی از تابلو ها مانند تابلو های چلنیوم و تابلو های سه بعدی به بازار توانست تا حد زیادی کار را برای طراحان آسان نموده و شرایط را برای ورود گرافیک مدرن به این صنعت فراهم نماید.

هنگامی که از گرافیک مدرن و ورود آن به صنعت تابلو سازی سخن می گوییم، در های فراوانی به رو ما گشوده می شود. گرافیک مدرن و البته پیشرفت هایی که در این صنعت حاصل گردیده این امکان را برای طراحان فراهم گرده تا در طراحی های خود از انواع تصاویر و طرح های خاص استفاده نمایند. استفاده از اشعار و جملاتی که بر روی آن فکر شده است و جایگزینی آن ها با شعار ها و پیام های تکراری می تواند نقشی پر رنگ در نمایش و انتقال پیام ها به مخاطبان داشته باشد. به طور کلی اگر از دیدگاه گرافیک مدرن به تابلو سازی نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که سه عنصر مهم در گرافیک تابلو ها نقش دارد:

  • تصاویر و اشکالی که برای نمایش بهتر پیام و زیبایی کار مورد استفاده قرار می گیرد. این تصاویر باید بر اساس رنگ بندی و مطالعاتی که در زمینه رنگ شناسی انجام شده انتخاب شوند. گرافیک مدرن این امکان را به شما می دهد تا انتخابی صحیح و درست داشته باشید و به این ترتیب هم تابلو های زیبایی طراحی کنید هم به صورت ویژه با مخاطب ارتباط بر قرار نمایید.
  • نشانه ها همان المان هایی هستند که بیان گر هدف و پیامی خاص هستند و وجود آن بر روی تابلو باعث می شود مخاطب به سرعت پیام مورد نظر را دریافت نماید.

سومین پارامتر یا عنصر مورد استفاده در طراحی گرافیکی تابلو های تبلیغاتی عنصر پیام است. پیام می تواند به شکل نوشته و شعر و متن مورد استفاده قرار بگیرد. پیام باید کوتاه و پر معنی باشد. شما باید بتوانید در یک سطر یا یک جمله فعالیت خود را به مخاطبان توضیح دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *